Sudski vještak za cestovni promet Goran Husinec, koji godišnje analizira preko 400 prometnih nesreća za HTV je komentirao nesreću Gabrijele Žalac koja je vozeći bez vozačke udarila autom dijete od deset godina.
“Nesreće obično prouzroče dva profila ljudi – jako bogati, koji se voze bahato u skupim automobilima, grubo krše zakon i obično ta vozila nisu zaradili na legalan način, te oni koji imaju vrlo malo novaca, s lošim automobilima, često neregistriranima, i pod utjecajem alkohola. Rijetko nesreće prouzroče ljudi koji rade 8-16 i koji sami zarađuju za život”, rekao je Husinec. Kazao je kako vozači uvijek moraju biti oprezniji od drugih sudionika
“U slučaju ministrice nemar je neupitan. Ona je stvarno trebala provjeriti što joj je s vozačkom, ona mora biti primjer drugima, nije lijepo čuti da se ministrica vozi s nevažećom vozačkom. Ministrica mora biti uzor”, rekao je Husinec.
Marušić: Ministrica napravila niz prometnih prekršaja
Prometni stručnjak i profesor sa zagrebačkog Prometnog fakulteta Željko Marušić nesreću je prokomentirao za N1 televiziju.
“Vozač je dužan poštovati temeljni članak Zakona o sigurnosti prometa na cestama – članak 51, stavak 1. Vozač je dužan brzinu kretanja vozila prilagoditi osobinama i stanju ceste, vidljivosti, preglednosti i atmosferskim prilikama, te stanju vozila i tereta kako bi se moglo pravodobno u svakoj situaciji zaustaviti.
Ovdje je vozačica prekršila, u tom najvažnijem članku, niz odredbi; nije se prilagodila osobinama i stanju ceste, nije se prilagodila stanju svog vozila jer to vozilo, primjerice, nema autonomno kočenje”, kaže Marušić i dodaje:
“Kad krenete u vožnju, prvo morate biti sigurni da imate važeće dokumente i onda prilagoditi vožnju propisima i uvjetima. Ovdje je napravljeno, rekao bih, niz ozbiljnih i teških prekršaja. Ovakve se stvari ne smiju događati.”
Upitan da komentira činjenicu da je ministrica za volan sjela bez važeće vozačke dozvole, Marušić je rekao:
“To je loša poruka, ovdje je uslijedio niz teških i najtežih prometnih prekršaja. Apeliram na sve da to ne rade.”
Marušić kaže da je temeljna odgovornost na vozačima jer drugi sudionici mogu biti djeca ili starije osobe.