(VIDEO) Ščuric o deficitu pilota u CA: Tko će letjeti? – situacija je i više nego alarmanta

Alarmantno pismo stiglo je premijeru Andreju Plenkoviću iz Croatia Airlinesa. U opsežnom pismu navedena je analiza stanja u toj kompaniji – piloti prozivaju državu da je zbog nebrige i neulaganja u Croatiu Airlines u posljednjih samo godinu dana otišla trećina pilota i mehaničara. Iz sindikata pilota upozoravaju kako uskoro neće imati tko letjeti i održavati avione.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

> Zašto Croatia Airlines prodaje sve ‘slotove’ i ukida sve letove za London?

Autori ovog alarmantnog pisma su Hrvatski sindikat prometnih pilota, čiji savjetnik Alen Ščuric je gostovao u Studiju 4. Zvali smo u goste predstavnika Uprave CA – kažu kako sa sindikatima ne bi išli u medijsko konfrontiranje, ističu kako se pismo uglavnom odnosi na primjedbe odabira čelnog čovjeka Uprave, što nije u njihovoj ingerenciji. Želja im je, kako kažu, da sa socijalnim partnerima, probleme riješe dijalogom unutar tvrtke. Pozvali smo i predstavnike ministarstva prometa – oni su se zahvalili i poručili kako se stvar mora riješiti između Uprave i sindikata.

> Prodani slotovi Croatia Airlinesa za 19,5 mil dolara Delta Airlinesu

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ščuric je kazao da je situacija i više nego alarmanta, više nije 5 do 12, sada je 12.30. Piloti su bili vrlo smireni i puni razumijevanja, nisu ušli u štrajk koji su trebali nakon mjeseci pregovaranja – u kolovozu kada kompanija jedino uspijeva stvoriti neki novac, tada im je Ščuric rekao da to ne bi bilo u redu jer bi time rezali granu na kojoj sjede, tada je bio veliki protivnik štrajka. Kazao je da su piloti i ostali djelatnici CA tada rekli da to neće raditi državi, samo zahvaljujući tome što je resorni ministar Oleg Butković stao iza toga i kazao da će on biti medijator i garantirao je da će do kraja 2017. napraviti to da dobiju kolektivni ugovor.

Trećina pilota i mehaničara je otišla, Ščurić postavlja pitanje tko će letjeti u kompaniji. Kazao je da piloti ne traže uvjete kakve imaju piloti u drugim kompanijama zapadne Europe koji zapravo vrbuju i naše pilote, već samo mali dio toga. Piloti zapravo traže i neke stvari koje nisu financijske prirode, ali nemaju sugovorinika s druge strane. Ministar je obećao da će sve biti riješeno do kraja 2017., a oglušio se na opetovano pozivanje i ignorira te ljude, dodao je.

> Iza zavjese: Kuljiš i Jurčević o korupcijskim aferama – HAVC, Croatia Airlines, privatizacija

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Resorni ministar Butković ističe kako je CA vraćena na popis strateških tvrtki i kako su tim potezom ozbiljno pristupili kompaniji te da stvari nisu toliko alarmantne kako Ščuric ističe. Ščuric pak odgovara da što će vraćanje CA na popis strateških tvrtki pomoći, smatra da taj čin ne znači baš ništa i neće pomoći pilotima da ne odu, niti će pomoći kompaniji da kupi nove avione ili da vrati tržišni udio. Mi ne govorimo o administrativnom aktu već o činjenici da kompanija rapidno propada – to je vidljivo u dokumentu koji su sindikati napisali, dodao je.

> Dosadašnji direktor Croatia Airlinesa, kojeg je imenovala Vlada Zorana Milanovića, podnio ostavku

Govoreći o deficitu pilota, kaže da ga već sada imamo, neki dan je šef pilota napisao alarmantno pismo da nema s kime odraditi operacije. To je već sada problem koji će biti sve veći, kako vrijeme odmiče i indikativno je da ozbiljnog školovanja mladih pilota nema, a velike kompanije u okruženju imaju problem sa pilotima. Tako je Raynair prizemljio 15% svoje flote jer nemaju dovoljno pilota – oni su bili drski pa su se vrlo loše odnosili prema njima i kompletno su morali promijeniti svoj način funkcioniranja prema njima i počeli su im nuditi čudesa, daleko više nego prije godinu, dvije dok su piloti odlazili. Oni sada nude vrhunske uvjete, pa Ščurica zanima što će ih zadržati u ovoj kompaniji, tko će letjeti u ovoj kompaniji i da li je to metoda koju neki koriste radi nekih drugih interesa, dodao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

CA privremenog direktora ima već 4. put, Ščuric kaže da se tako ne može ići u ozbiljne pregovore ili dogovore, ističe da je u zrakoplovstvu 1 godina kao 10 u nekom drugom biznisu – tu stagnirati, znači rapidno propasti.

Govorio je o slotovima na Heathrowu, koje je CA prodala, kaže da se oni inače slabo prdaju jer su oni ‘zlatna koka’. Pita se da kako drugi profitiraju s tim slotovima, za njih se daje ogroman novac, a mi smo ih prodali bitno ispod cijene iako nisu bili top slotovi, nisu bili niti loši.

Istaknuo je da restrukturiranje kompanije nije donijelo pozitivne pomake, tvrdi da kompanija ne može biti profitabilna time što rasprodaje svoju imovinu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.