Sprječavanje klijentelizma u medijima: Srbija i Crna Gora ispred Hrvatske

Izvršni direktor Partnerstva za društveni razvoj Munir Podumljak u utorak je predstavio rezultate istraživanja o klijentelizmu u medijima provedenog u šest država jugoistočne Europe prema kojem su Srbija i Crna Gora ispred Hrvatske u provedbi javnih politika, zaprečavanju klijentelizma i partikularističke prakse u medijima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema rezultatima istraživanja istovremeno predstavljenog u Hrvatskoj, Srbiji, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Makedoniji i Rumunjskoj, na temelju skupnog ili “agregatnog” indeksa klijentelizma, najbolje stanje je u medijima u Srbiji, slijedi Hrvatska, Crna Gora i Rumunjska, a na začelju su Makedonija i BiH.

Istraživanje koje je financirala Europska unija pokazalo je i da je Hrvatska u grupi navedenih zemalja vodeća u sposobnosti da “sveobuhvatno razumije stanje u medijima prema deklarativnom postojanju podataka” i “društvenoj sposobnosti za mjerenje stvarnosti medija”, ali i da su mediji u Hrvatskoj u praksi izloženi većoj mogućnosti klijentelizma u korist političara, vlasnika medija i njihovih partnera.

Prema Podumljakovim riječima, razlozi tome leže, između ostaloga, u medijskom monopolu u novinskom izdavaštvu u kojem ključnu riječ imaju samo dvije velike novinske kuće. Podumljak je naglasio i da u analizi istraživanja klijentelizma u hrvatskim medijima posebno treba istaknuti i netransparentno vlasništvo nad medijima zbog kojeg partikularistički interesi ulaze u medije i utječu na donošenje odluka i formiranje javnog mnijenja. Kako je istaknuo, ključnu riječ u sprječavanju klijentelizma u medijima trebala bi imati država.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Država prva mora krenuti u rješavanje tog problema i prva mora reagirati”, naglasio je Podumljak na predstavljanju rezultata istraživanja u Novinarskom domu u Zagrebu.

Voditeljica odjela za političko izvještavanje i analitiku u Predstavništvu Europske komisije u Zagrebu Mirella Rašić istaknula je da su borba protiv korupcije i zalaganje za transparentno vlasništvo nad medijima i dalje prioriteti Europske komisije u regiji.

“Klijentelizam u medijima najmaligniji je oblik korupcije s kojim se ne suočavamo samo u Hrvatskoj, a žalosno je da odgovorni za to dosad nisu bili kažnjavani”, istaknula je Rašić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Predsjednik Hrvatskog novinarskog društva Saša Leković naglasio je potrebu formiranja regulatornog tijela kojim bi se spriječio klijentelizam u medijima, ističući da ga rezultati istraživanja koji se odnose na Hrvatsku nisu nimalo iznenadili.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.