Stranka Rada i solidarnosti pokreće postupak za nastavak mjere roditelj-odgojitelj

stranka rada i solidarnosti tomašević roditelj odgojitelj
Foto: Fah; fotomontaža: Narod.hr

Klub zagrebačkih gradskih zastupnika stranke Rada i solidarnosti izvijestio je u četvrtak da pokreće postupak javnog savjetovanja za stavljanje izvan snage Odluke o revidiranju mjere roditelj-odgojitelj, tj. ukidanju novčane pomoći za roditelje odgojitelje
Traže nastavak provođenja te demografske mjere za sve korisnike koji su ranije stekli to pravo.

> GI ‘U djeci je budućnost’ Visokom upravnom sudu podnijela podnesak: ‘Nadamo se odluci u korist roditelja odgojitelja’

> UiO: Ministar Malenica dužan je zaštititi građane od samovolje zagrebačkog šerifa Tomaševića

> Stručnjak za upravno pravo: Tomašević nije smio ukinuti naknade roditeljima odgojiteljima

Priopćenje kojeg potpisuje Nenad Predovan, predsjednik Kluba gradskih zastupnika Bandić Milan 365 – Stranke rada i solidarnosti prenosimo u cijelosti:

Stranka rada i solidarnosti: U skupštinskoj proceduri vraćamo mjeru roditelj-odgojitelj svima koji su stekli to pravo

Klub gradskih zastupnika Bandić Milan 365 – Stranka rada i solidarnosti u Gradskoj skupštini Grada Zagreba pokrenuo je postupak javnog savjetovanja za stavljanje izvan snage Odluku o izmjenama odluke o novčanoj pomoći za roditelja odgojitelja koju je Gradska skupština Grada Zagreba usvojila na 6. sjednici održanoj 9. prosinca 2021. godine, odnosno traži nastavak provođenja Mjere roditelj odgojitelj prema odlukama iz 2016. i 2018. godine za sve korisnike koji su stekli to pravo.

Postupak je objavljen na službenoj Web stranici Grada Zagreba (https://www.zagreb.hr/nacrt-prijedloga-odluke-o-stavljanju-izvan-snage-o/176691), a zainteresirana javnost može se uključiti očitovanjima na email:

roditeljodgojitelj@365ris.hr

Javno savjetovanje traje zaključno do 11. veljače 2022. godine.

U nastavku je tekst službenog obrazloženja:

Gradska skupština Grada Zagreba na 6. sjednici, 9. prosinca 2021. donijela je Odluku o izmjenama Odluke o novčanoj pomoći za roditelja odgojitelja koja će osim članka 2. stavka 6.  Odluke stupiti na snagu 1. svibnja 2022.

Ukidanjem, odnosno drastičnim revidiranjem Mjere roditelj odgojitelj Odlukom o izmjenama Odluke o novčanoj pomoći za roditelja odgojitelja usvojenoj na 6. sjednici Gradske skupštine Grada Zagreba od 9. prosinca 2021. godine grubo su i bezobzirno umanjena stečena prava korisnika Mjere roditelj odgojitelj.

Podloga za revidiranje, a po stvarnim posljedicama zapravo ukidanje te demografske mjere bila je površna analiza i dokument sastavljen bez ikakve znanstvene ili stručne ekspertize i bez mogućnosti korisnika mjere da sudjeluju u njegovoj izradi.

Provedbom tako okljaštrene izvorne mjere njeni korisnici bi od 1. svibnja 2022. postali građani ostavljeni na nemilost situaciji u kojoj im se za gotovo pet puta smanjuje naknada (s 4850 kuna na 1000 kuna mjesečno) i naprasno ih se baca u nemoguću životnu situaciju.

Takvom diskriminatornom odlukom oko 5800 korisnika mjere (i oko 20.000 djece od kojih je oko 6.000 vrtićke dobi) postaju građani drugog reda.

Pri donošenju odluke o drakonskom revidiranju mjere, ne samo da se nije vodilo računa o korisnicima mjere već se nije sagledala ni šira slika demografskog kretanja u Gradu Zagrebu (i Republici Hrvatskoj) gdje je „zagrebačka mjera“ polučila dobar demografski učinak, već se ukidanje te mjere temelji na vrlo slobodnom i proizvoljnom tumačenju Ustava, zakona i pravnih propisa.

Već i zbog tog vrlo dvojbenog korištenja zakona, roditeljima odgojiteljima koji su pravo na novčanu pomoć stekli temeljem odluka iz 2016. odnosno iz 2018. i kojima je navedeno pravo priznato i utvrđeno pravomoćnim i pojedinačnim aktom donesenim u upravnom postupku i nadalje treba osigurati primjenu toga akta dok se ne ispune uvjeti za prestanak njihovoga prava sukladno pojedinačnom aktu temeljem kojega su predmetno pravo stekli.

Nadalje, korisnici su se dragovoljno i pod jasno definiranim uvjetima uključivali u mjeru koju su shvaćali kao svoje pravo supotpisano s Gradom Zagrebom, u ovom slučaju stečeno pravo, i prema njoj su planirali živote.

Uz to što je mjera dala vidljive demografske rezultate u većem broju trećerođene djece i svakog sljedećeg djeteta (obitelji su se lakše odlučivale za treće dijete upravo i zbog te mjere), dala je i dobre rezultate u poboljšanju životnih uvjeta korisnika mjere.

Brojna su svjedočenja obitelji o tome koliko im je životnoga prostora otvorila ta mjera.

Nemuštom pripremom za promjenom odluka o Mjeri roditelj odgojitelj iz 2016. i 2018. godine, korisnici mjere, a to su uglavnom majke, izložene su neviđenom linču, prostakluku i vrijeđanju na društvenim mrežama i u javnom prostoru. Time je otvorena Pandorina kutija najsvirepijeg degradiranja ljudskog dostojanstva majki koje koriste Mjeru roditelj odgojitelj. Provociranje takvog javnog linča izazvanog traljavom pripremom nedopustivo je u suvremenom demokratskom društvu.

Kako se godišnji rashodi za Mjeru roditelj odgojitelj procjenjuju u visini 485.000.000 kuna, a za tu namjenu proračunom Grada Zagreba planirani su rashodi u visini 220.000.000 kuna, proizlazi da bi tako za 2022. uštedu činila razlika od 265.000.000 kuna, dakle svega 1,77% proračuna Grada Zagreba!

A i takva relativno mala „ušteda“ dolazi u pitanje jer u nju nisu ukalkulirani troškovi svakog pojedinog djeteta u dječjem vrtiću i drugi troškovi povezani s tim.

Gradonačelnikovim neprihvaćanjem amandmana na proračun koji je predložio Klub gradskih zastupnika Bandić Milan 365 – Stranke rada i solidarnosti, kojim se nudilo namicanje nedostajućih sredstava za tu mjeru povećanjem vrijednosti prodaje udjela u APIS IT d.o.o. za 100.000.000 kuna i uz dodatnu prodaju nefinancijske imovine u visini od 165.000.000 kuna (to je 0,5% od ukupne imovine Grada Zagreba), propuštena je pri samom donošenju  proračuna mogućnost bezbolnog nastavka korištenja Mjere roditelj odgojitelj koja u svom temelju predstavlja stečeno pravo.

Poseban je problem što Grad Zagreb niti ima, niti do svibnja 2022. može osigurati toliko smještajnih kapaciteta u dječjim vrtićima, kao ni toliko odgojitelja i stručnog osoblja koji bi sukladno pedagoškom standardu za rad u dječjim vrtićima mogli prihvatiti ukupan broj djece vrtićke dobi obuhvaćenih Mjerom roditelj odgojitelj.

Dakle, ukoliko odluka o revidiranju, a zapravo ukidanju Mjere roditelj odgojitelj donijeta u prosincu 2021. stupi na snagu 1. svibnja 2022. Grad Zagreb naći će se u kaotičnom stanju jer se zbog nedostatka kapaciteta djeca neće moći smjestiti u dječje vrtiće, a to će pak imati negativan utjecaj i na druge usluge koje Grad Zagreb treba pružiti i osigurati svojim građankama i građanima.

Umjesto bezobzirnih restrikcija, Grad Zagreb treba korisnicima Mjere roditelj odgojitelj ponuditi kompenzacijske mjere temeljem kojih bi sami roditelji odgojitelji mogli birati hoće li izaći iz mjere ili će u njoj ostati do ispunjenja uvjeta za njeno korištenje.

Osim toga, umjesto ukidanja Mjere roditelj odgojitelj, to je zagrebačko iskustvo moglo i trebalo biti primjer kako tu ili takvu modificiranu mjeru proširiti na cijelu zemlju.

Njenim ukidanjem u Zagrebu zapravo se gase i inicijative kojima bi takva ili slična mjera koja je pokazala da donosi rezultat, bila sastavnica strategije demografskog razvoja u vremenu kada demografski problem postaje prioritetan problem Republike Hrvatske.

Ukidanje Mjere roditelj odgojitelj višestruko je štetan posao i to za deklariranu uštedu od svega 1,77% proračuna Grada Zagreba!”, zaključuje se u priopćenju Stranke rada i solidarnosti.

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.