Svjetski dan učitelja: Hrvatski učitelji – potplaćeni, nedovoljno cijenjeni, a leđa im okreće svaki resorni ministar

Foto: Fah

Svjetski dan učitelja obilježava se svake godine 5. listopada. Taj je dan prigoda da se pokaže da je rad učitelja i nastavnika prepoznat kao jedan od najvažnijih za ukupan razvoj društva te da se kao takav i cijeni.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Unatoč činjenici da je uloga učitelja jedna od najbitnijih uloga u djetetovom životu, ali i za razvoj društva u cjelini, nažalost, ovo zanimanje sve se manje cijeni te se može reći da je srozano na prilično niske grane. Naravno, ne zbog učitelja samih, nego zbog činjenice da se njihovim materijalnim pravima, kao i uvjetima u kojima rade, niti jedan ministar resornog ministarstva nije pozabavio.

Naime, od 2009.godine plaće učitelja konstantno su u padu, a unatoč obećanjima ministrice Divjak kako će se plaće povećati potpisivanjem granskih kolektivnih ugovora – to se nije dogodilo. Naprotiv, nakon što je 15. svibnja ove godine potpisan osnovnoškolski kolektivni ugovor, te nakon što su radnicima u osnovnoškolskim ustanovama isplaćene plaće za svibanj, ustvrdilo se kako su one smanjene većem broju zaposlenih.

Prema podacima Nezavisnog sindikata znanosti i visokog obrazovanja plaća učitelja u osnovnoj školi u prosjeku iznosi oko 7715 kuna bruto, iako je riječ i visokoj stručnoj spremi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sindikat zaposlenih u hrvatskom školstvu Preporod već mjesecima upozorava na alarmantan materijalni položaj zaposlenih u prosvjeti te podsjećaju na činjenicu da se osnovica plaće učitelja nije mijenjala punih deset godina. Kako ističu, ne možemo govoriti o znanju kao prioritetu ove Vlade budući da se sustavno zanemaruju oni koji su stup znanja – učitelji i prosvjetni radnici.

“Učitelji su najpotplaćenija struka sa obzirom na stručnu spremu koju imaju. Također, u školama nedostaje defektologa, psihologa i pedagoga dok Ministarstvo obrazovanja samo gomila svoju administraciju. Zanimljivo je da niti jedna reforma obrazovanja nije počela sa znatnijim povećanjem materijalnih prava učitelja”, kaže za Narod.hr Marko Sladoljev, saborski zastupnik Mosta nezavisnih lista koji je došao upravo iz prosvjete o čijim problemima danas konstantno upozorava u Saboru.

Međutim, društvo je potpuno nesvjesno značaja uloge učitelja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Učitelji i razrednici vrlo su često drugi roditelji djeci, pogotovo u razorenim obiteljima u kojima ona ne vide svoj uzor. Njihov posao ne prestaje napuštanjem učionice”, ističe Sladoljev pri čemu upozorava i na preopterećenost učitelja administracijom.

Problemi su isti iz godine u godinu

Još prošle godine na isto je upozoravala Gordana Kovač Bluha, učiteljica razredne nastave u OŠ Rapska u Zagrebu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Obrazovanje u Hrvatskoj problem je svima, jer država u obrazovanje premalo ulaže, puno se priča, ali uglavnom sve ostaje na priči i praznim obećanjima. Učitelji nisu u fokusu resornog ministarstva, ali ni u fokusu javnosti kao stručnjaci koji rade vrlo vrijedan i društveno koristan posao. Ako je u mom fokusu svako dijete, tako bi trebalo biti i Ministarstvu znanosti i obrazovanja, no imam dojam da je prosvjetnoj vlasti najvažnija administracija i da se učitelju sve više pristupa birokratski. Pa i savjetnici koji dolaze u školu najprije će pogledati sve papire, formulare, pripreme za sat, provjeriti je li sve napisano crvenom i plavom kemijskom olovkom, a u razred možda neće uopće ući. Jer ih ne zanimaju ni djeca niti rad učitelja”, kazala je za Školske novine.

A dok se HNS bavi promocijom svoje ‘Škole za život’ pri čemu predsjednik ove stranke, Ivan Vrdoljak izrađuje čak i jumbo plakate putem kojih se hvali posvećenosti ove stranke obrazovanju, problemi učitelja u osnovnim školama već su deset godina isti, a otklonila ih nije ni HNS-ova tzv. obrazovna reforma.

HNS-ov Vrdoljak na plakatima predstavlja obrazovnu reformu kao svoj projekt i uspjeh!

“Nije se napravio posao kako treba, ‘Škola za život’ je bura u čaši vode”, upozorio je predsjednik Sindikata Preporod Željko Stipić pri čemu je dodao kako brojni problemi nisu riješeni, ali i materijalna prava učitelja, što je po njemu ključno za uspjeh reforme.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

‘Škola za život’ HNS-ove ministrice: Pojedini učenici krenuli u školu bez ijednog udžbenika

Fijasko ‘Škole za život’ HNS-ove ministrice Divjak: ‘Teško je i naporno, puno improviziramo’

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.