Tko stoji iza portala Priznajem kojemu je Ministarstvo kulture dodijelilo 1,3 milijuna kuna?

Foto: Fah, snimka zaslona; Fotomontaža: Narod.hr

Udruga Priznajem za projekt Razvoj informativne platforme Hrvatski branitelj od Ministarstva kulture dobila je 1.302.630,93 kuna. Prema propozicijama natječaja, projekt će uključivati objavu medijskog sadržaja, edukaciju novinara i vođenje radionica.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Novac je predviđen za “unaprjeđenje kvalitete medijskog izvještavanja o ranjivim skupinama i podizanje razine javne svijesti o njihovim pravima”, a specifični ciljevi su “jačanje kapaciteta medijskih djelatnika (novinara) za rad usmjeren na socijalno uključivanje ranjivih skupina” te “povećanje vidljivosti ranjivih skupina u društvu putem njihove medijske reprezentacije”.

Među uvjetima natječaja navedeno je da su prihvatljivi prijavitelji neprofitne organizacije i ustanove koje su neprofitni nakladnici medija.

“Upravo neprofitni mediji, koji djeluju u lokalnim zajednicama i/ili okupljaju društvene grupe koje dijele određene interese ili obilježja (nacionalnost, spol, dob), funkcioniraju kao mediji zajednice, odnosno, kao glas interesnih, geografskih ili kulturnih zajednica”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dva brata, tvrtka koja se bavi web dizajnom i marketingom…

Hrvoje Macan iz Slavonskog Broda predsjednik je udruge Priznajem, koja je izdavač portala Priznajem.hr i vlasnik agencije McElit koja se bavi marketingom i promidžbom za političke stranke.

Kako se navodi u Impressumu portala Priznajem, predsjednik udruge osnovane 2016. i glavni urednik je ista osoba – Hrvoje Macan, dok je za marketing i prodaju zadužen njegov brat Mario Macan. Nije navedeno ime niti jednog novinara, te nije poznato koliko imaju zaposlenih.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Portal je poznat po preuzimanju tekstova s drugih portala bez navođenja izvora, senzacionalističkim naslovima, ali i po objavi lažnih vijesti – što je u neskladu s težnjama HDZ-ove ministrice Obuljen Koržinek, koja redovito ističe da su “lažne vijesti važna tema”.

“Širenje neprovjerenih ili lažnih informacija nije samo neetično, nemoralno i štetno, nego i protuzakonito”, tvrdila je ministrica prije par mjeseci, a sada je potpisala dodjelu 1,3 milijuna kuna mediju kojeg se upravo ističe kao primjer takvih sadržaja.

> Obuljen Koržinek nastavila SDP-ovu praksu: Evo 13 udruga i portala kojima je podijelila 15 milijuna kuna

Tekst se nastavlja ispod oglasa

> Nakon što je objavljeno da im je Obuljen Koržinek dodijelila 1,2 milijuna kuna – osnivač Privrednikovih tribina o Plenkoviću

> Obuljen Koržinek tvrdi da su o dodjeli 15 milijuna kuna udrugama odlučivali Europski socijalni fond i Nacionalna zaklada za razvoj civilnog društva

> Što se zna o udrugama koje su dobile 15 milijuna kuna od Ministarstva kulture?

Kreiranje lažnih stranica s lažnom anketom i stranice “Žetončići” koja je napadala Domovinski pokret – a prenosio ju je i HDZ

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hrvoje Macan vlasnik je i agencije McElit koja se bavi web dizajnom i marketingom. U istoj tvrtki prokurist je njegov brat Mario Macan. Tvrtka je osnovana u svibnju 2019. godine.

Tvrtka McElit, koja je na nedavnim parlamentarnim izborima radila izbornu promidžbu za Most nezavisnih lista, tijekom posljednjih predsjedničkih izbora odradila je promidžbu za predsjedničkog kandidata Miroslava Škoru, kojeg je u predsjedničkoj kampanji tada podržao Most. McElit je do svibnja ove godine odrađivao i oglase za Domovinski pokret.

Mostovo izvješće pokazuje da je stranka tijekom kampanje tvrtki McElit isplatila najmanje 24.489,60 kuna:

Iz izvješća o financiranju izborne promidžbe u predsjedničkoj kampanji McElit je odradila posao za Miroslava Škoru:

Uoči parlamentarnih izbora, zabilježeno je reklamiranje tvrtke McElit na brojnim portalima s domenom stvarnost.hr koji su navedeni u izvješću da su Most reklamirali tijekom predizborne kampanje. Radi se o 49 internetskih stranica, raspoređenih u 10 hrvatskih izbornih jedinica. Vlasnik tvrtke 24SB j.d.o.o iz Slavonskog Broda, koja djeluje od 7. studenoga 2019., je Ivica Janković, a on je ujedno i urednik tih portala.

“Stvarnost Medija je partner grupe Midas Network d.o.o. te kroz njih partner s više od 160 lokalnih i nacionalnih portala. U digitalnom oglašavanju i upravljanju s partnerskom tvrtkom McElit d.o.o. donosi relevantna i pouzdana rješenja u oglašavanju na portalima kako Stvarnost portala tako i Midas Network portala”, navodi se u poveznici s mrežnog sjedišta McElita. “Možemo vam s povjerenjem ponuditi neke od najpovoljnijih cijena tekstila kapa, majica, dukseva, torbi te brojnih drugih tekstilnih dodataka”, ističe se dalje među ponudom marketinške tvrtke McElit.

Korisnici Facebooka mogli su tijekom kampanje za parlamentarne izbore uočiti stranicu “Žetončići 2020.” Uglavnom se radilo o objavama, tj. plaćenim oglasima kojima se išlo protiv Domovinskog pokreta Miroslava Škore, a neke je objave s te stranice dijelio i HDZ.

 

Mediji navode da je iza tih oglasa stajala tvrtka McElit, a na portalima u okviru “Stvarnosti”, objavljivale su se sumnjive ankete koje su predviđale premoćnu Mostovu pobjedu i prelazak Škorinih birača Mostu.

Komentirajući predizbornu kampanju početkom srpnja Miroslav Škoro spomenuo je da “ako je netko u stanju napraviti 20 nekih portala koji se zovu Istinito, Stvarnost, i onda na njima lažirati ankete, to je dovoljno skandalozno.”

 

Na portalu Priznajem.hr poziva se čitatelje podržati partnere  “Klikom podržite naše partnere” – a poveznica vodi na obrana.net, internetsku trgovinu u kojoj se mogu kupiti majice, kape i ostalo s adresom Naselje Andrije Hebranga 8/19, Slavonski Brod – što je ista adresa kao i Udruga Priznajem.

Prema izvještaju o prihodima i rashodima za 2019. godinu udruga Priznajem nema zaposlenih djelatnika kojima se isplaćuju plaće. Izvješće za 2019. godinu pogledajte u prilogu na dnu teksta.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Čime je portal čiji su vlasnici osnivači udruge i ujedno vlasnici marketinške agencije koja je bila angažirana na ovim parlamentarnim izborima, a koji objavljuje vrlo malo vlastitih tekstova te prema svemu sudeći nemaju zaposlene novinare zaslužio da mu HDZ-ova Obuljen-Koržinek dodijeli 1,3 milijuna kuna za “unaprjeđenje kvalitete medijskog izvještavanja o ranjivim skupinama i podizanje razine javne svijesti o njihovim pravima” kako bi “povećali vidljivosti ranjivih skupina u društvu putem njihove medijske reprezentacije”?

 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.