Tomašević mijenja vizualni identitet Zagreba: Traži se ‘vizija budućnosti’ za 90 tisuća eura

budućnosti
Foto: fah

Grad Zagreb je raspisao međunarodni projektni natječaj za dizajn vizualnog identiteta Grada Zagreba koji će reflektirati bogatu povijest grada i viziju budućnosti te ojačati njegovu međunarodnu prepoznatljivost. Za projekt se planira izdvojiti  89.750,00 EUR bez PDV-a.  Sudeći prema komentarima na društvenim mrežama, vijest o novom projektu zagrebačkog gradonačelnika Tomislava Tomaševića neki građani nisu dočekali s oduševljenjem.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Neki su u komentarima spominjali opetovano ”pranje novca”, a neki su se zapitali hoće li biti duginih boja ili ostajemo na plavoj.

”Kakvo je ovo pranje love opet?!”, jedan je od komentara. A druga korisnica Facebooka zapitala se pak: ”Hoće biti duginih boja ili ostajemo na plavoj?”

”Pobijedit će autor koji se sjeti staviti petokraku ili barem konture Lenjina ili Staljina”, stoji u jednom od komentara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Natječaj za ovaj projekt provesti će Hrvatsko dizajnersko društvo, a novi dizajn bi trebao odražavati bogatstvo i slojevitost grada. Od njegove povijesti, kulture i arhitekture do njegovih stanovnika i dinamike urbanog prostora. Osnovni cilj jest razviti sveobuhvatan i prilagodljiv vizualni sustav, sposoban za jasnu komunikaciju, efikasno označavanje i jačanje međunarodne prepoznatljivosti Zagreba.

”Pozivam sve zainteresirane da svojom prijavom pridonesu kreiranju suvremenog vizualnog identiteta Zagreba, koji će istovremeno utjeloviti zagrebačku povijest i tradiciju, ali i viziju budućnosti našeg grada’‘, rekao je gradonačelnik Tomislav Tomašević.

Prijave za natječaj počele su 28. listopada 2024., a rok za primanje natječajnih radova je 13. siječnja 2025. do 17 sati.

>Gradska lova članovima Možemo: Ovakvu umjetnost Tomašević plaća sa 110 tisuća naših eura

Kako se raspodjeljuje novac?

Procijenjena vrijednost nabave za projektni natječaj i kasniji pregovarački postupak javne nabave bez prethodne objave sastoji se od nagradnog fonda u iznosu od 51.000,00 eura neto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovaj iznos bit će raspoređen na 5 nagrada za pet najboljih prijedloga: 1. nagrada je 15.000 eura, 2. nagrada 12.000 eura, 3. nagrada 10.000 eura, 4. nagrada 8.000 eura, a 5. nagrada 6.000 eura.

Članovima Ocjenjivačkog suda koji su predstavnici Provoditela bit će isplaćene naknade u ukupnom iznosu od 3.250,00 eura neto.

Za putne troškove i smještaj za člana Ocjenjivačkog suda iz inozemstva izdvaja se iznos do 500,00 eura neto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za izrade projektne dokumentacije (izvedbeno rješenje dizajna i priručnik osnovnih grafičkih standarda) procijenjeno je do 35.000 eura neto.

Ocjenjivački sud

U ocjenjivačkom sudu su: Tom Dorresteijn, direktor strategije, Studio Dumbar – predstavnik provoditelja, Ira Payer, dizajnerica, Superstudio – predstavnica provoditelja, predsjednica Ocjenjivačkog suda, Ana-Marija Poljanec, dizajnerica, Oaza – predstavnica provoditelja, Luka Korlaet, zamjenik gradonačelnika Grada Zagreba, predstavnik raspisivača i Luka Thumm, viši stručni savjetnik pročelnice Ureda gradonačelnika, predstavnik raspisivača.

>Grad Zagreb se hvalio novim prenoćištem, a danas ljudi tamo gladuju

Kome je namijenjen natječaj

Natječaj je namijenjen profesionalnim dizajnerima koji djeluju kao samostalni autori ili u grupama autora, kao i onima u interdisciplinarnim timovima, studijima i agencijama. Barem jedan član tima mora imati relevantno profesionalno iskustvo u dizajnu identitetskih sustava od najmanje 5 godina.

Očekuje se da je tijekom tog razdoblja oblikovao barem jedan kompleksni sustav i priručnik standarda, bilo samostalno ili u timu. Studenti također mogu biti članovi tima. Svaki od Natjecatelja ima pravo sudjelovanja na natječaju s najviše 3 natječajna rada.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
>Evo kako se Grad Zagreb pravda što reže stipendije za djecu iz velikih obitelji

Kriteriji za analizu i ocjenu natječajnih radova

Pri ocjenjivanju radova Ocjenjivački sud će valorizirati: jedinstvenost i inovativnost vizualnog rješenja, komunikacijsku efikasnost i prepoznatljivost u različitim kontekstima, modularnost i fleksibilnost sustava, integraciju povijesnih elemenata uz viziju budućnosti te praktičnost i dostupnost elemenata za široku upotrebu.

>Grad Zagreb investira 200 milijuna eura u 80 novih tramvaja

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.