Grad Zagreb je odlučio nabaviti 15 novih kamiona. Oni će koštati 25,4 milijuna kuna bez PDV-a, a nabavit će se putem financijskog leasinga. Još 20 vozila će se unajmiti za 12 milijuna kuna (bez PDV-a), doznao je tportal.
> Problemi s otpadom u Zagrebu ne prestaju: Ne odvozi se redovito, kante pretrpane…
> Raspad sistema u Čistoći: Tomaševićev šef podružnice priznaje da je kaos
Loše stanje
Za listopad je planiran i novi model naplate odvoza otpada. Tomašević ga je namjeravao uvesti početkom srpnja, ali sve pripreme, kao ni natječaji, nisu na vrijeme provedeni.
Davor Vić, direktor Čistoće, krajem lipnja je na N1 televiziji govorio o voznom parku Čistoće.
“Vozila nedostaje, postojeća su u lošem stanju, a neka datiraju iz sredine 90-ih godina. Vozila se svaki dan kvare. Najbrže ih osposobimo nazad, ali ta vozila su neadekvatna za radnike”, rekao je Vić, koji je tada i rekao da je u postupku nabava 15 novih kamiona.
Doći će tek za godinu dana?
Međutim, nabava tih kamiona, prema Elektroničkom oglasniku javne nabave (EOJN), krenula je tek prije dva dana, a rok za njihovu isporuku je 360 dana od potpisivanja ugovora. Riječ je o nabavi 15 vozila različitog tipa i kapaciteta putem financijskog leasinga procijenjene nabavne vrijednosti 25,4 milijuna kuna.
Za njihov najam 20 kamiona putem Okvirnog sporazuma Grad planira izdvojiti 12 milijuna kuna bez PDV-a, a duljina trajanja sklopljenih ugovora ovisit će o potrebama Čistoće u trajanju ne duljem od godine dana. Za očekivati je da bi, ako sve bude po planu, Čistoća ove kamione mogla imati na raspolaganju do početka zime ove godine.
Osim što nema dovoljno vozila, Čistoću je mučio problem nedostatka radnika. Na natječaj u kojem se tražilo 50 radnika, javilo se 25 ljudi. Čini se da su redovi u međuvremenu popunjeni jer natječaj više nije aktivan, prenosi tportal.
Lovrić razotkriva Tomaševića
Pravu istinu o problemima s otpadom razotkrio je Ivica Lovrić, bivši zagrebački pročelnik za obrazovanje.
“TOMAŠEVIĆEVE LAŽI (1)
Gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević nedavno je izjavio kako je Čistoća u problemima zato što se u posljednjih 5 godina nije kupio nijedan novi kamion.
Ovo je još jedna u nizu laži s kojima se sustavno obmanjuje javnost od strane čelnika zagrebačke gradske uprave, a sve s ciljem kako bi se oslobodili svake odgovornosti na koju su se obvezali sugrađanima.
Činjenica je da je za svoj 95. rođendan u lipnju 2018. Čistoća predstavila 60 novih vozila različite namjene, a u 2019. godini u Čistoću je stiglo 65 novih kamiona!
Prava je istina da je Čistoća danas u problemima zato što vozni park Čistoće nije korektno održavan. Kako navode sami radnici Čistoće, u funkciji nije više od 40 posto kamiona.
Znamo da nije proveden natječaj za rezervne dijelove i da se kamioni ne održavaju godinu dana. Prošlu su zimu kamioni Čistoće vozili s ljetnim gumama – naravno da vozači ne žele raditi u takvim uvjetima i da zaposlenici odlaze, te je Čistoću napustilo više od 50 vozača i operativnih radnika.
Da stvar bude i gora, Čistoća je nedavno uzela u najam jedno vozilo za odvoz otpada, do 15. prosinca 2022., umjesto da održavaju vlastita vozila. Iako su gradskim vlastima puna usta priče o uštedama, najam tog vozila mjesečno stoji čak 32 tisuće kuna”, objavio je Lovrić.
Dobili izbore na obećanjima, od koji sada ništa
Problemi sa smećem u Zagrebu samo se gomilaju i to baš vladajućoj garnituri koja je izbore dobila obećavajući da će srediti stanje s otpadom u Zagrebu.
“Još nedavno moglo se govoriti o strašnom naslijeđenom stanju od prethodne uprave, no danas to postaje sve teže, a uskoro će biti sasvim promašen izgovor. U ovih godinu dana morali smo vidjeti puno više, a ovo što imamo od nove vlasti samo je niz pojedinačnih mjera poput drobilica, boksova ili vrećica. A to je sve samo ne sustavan pristup složenom problemu. Radi li se o nesnalaženju i nespremnosti za koordinirani rad s ljudima izvan vlastitog ideološkog bazena ili o nesposobnosti, više nije važno, rezultat je da Zagreb i dalje niže troškove i njeguje neefikasnost u resoru u kojem bi moglo biti posve drukčije“, rekao je Slaven Dobrović, zastupnik Domovinskog pokreta u zagrebačkoj Gradskoj skupštini, bivši ministar zaštite okoliša u razgovoru za Večernji list.
Tekst se nastavlja ispod oglasa