U više od 300 nadzora u trgovini i ugostiteljstvu utvrđeno je neopravdano podizanje cijena

Vedrana Filipović-Grčić podizanje cijena
Foto: Snimka zaslona, iStock by GettyImages; fotomontaža: Narod.hr

Dočekali smo euro, ali s njime i neočekivani rast cijena roba i usluga što je u suprotnosti sa Zakonom o uvođenju eura. Vlada je brzo reagirala i nadležne inspekcije već danima provjeravaju stanje na terenu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na terenu su inspektori i iz Državnog inspektorata i tržišna, turistička inspekcija te inspekcija rada.

– Prema prvim službeno objavljenim podacima kada govorimo o neopravdanom povećanju cijena u razdoblju od 2. do 5. siječnja smo intenzivirali nadzore. U tom dijelu neovisno o dvojnom iskazivanju cijena gdje su nadzori išli kontinuirano od prvog dana obveznog isticanja cijena, 5. rujna. U prvih preko 500 obavljenih nadzora, od toga preko 300 nadzora u trgovini i ugostiteljstvu je utvrđeno neopravdano podizanje cijena, za HRT emisiju Dobro jutro, Hrvatska rekla je Vedrana Filipović-Grčić, pomoćnica glavnog državnog inspektora.

Svi poslovni subjekti koji su izmijenili svoje cijene u odnosu na one koje su bile 31. prosinca i izmijenili ih na više 1. siječnja su u prekršaju. No svaki poslovni subjekt ima pravo na očitovanje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

– Tijek inspekcijskog postupka je takav da se svim strankama, poslovnim subjektima daje očitovanje na okolnosti povećanja cijena. To pravo se njima jamči gdje će oni dati razloge zašto je došlo do povećanja cijena u tom prijelazu, istaknula je Filipović-Grčić.

Treba razlikovati zaokruživanje i preračunavanje od porasta cijena

Postoje razni razlozi na koje se poslovni subjekti pozivaju i objašnjavaju zašto su podigli cijene.

– Argumenti kojima se brane su porast nabavnih cijena, ulaznih troškova, porast energenata, nekakvi drugi troškovi poslovanja primjerice porast najma, kazala je Filipović-Grčić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Potrošači su dovedeni u nepovoljniju situaciju, istaknula je Filipović-Grčić.

– Mi smo ovdje u funkciji zaštite potrošača i zaključak Vlade nama je samo još jedan dodatni kontrolni mehanizam i u svim tim situacijama gdje utvrdimo neopravdano povećanje cijena poduzet ćemo sve upravne i prekršajne mjere. Mjere se sastoje od zabrani nepoštene poslovne prakse gdje subjekti indirektno moraju vratiti svoje cijene, dodala je Filipović-Grčić.

I u drugim zemljama došlo je do povećanja cijena.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

– Treba razlikovati zaokruživanje i preračunavanje od porasta cijena. Mi jesmo u promijenjenim okolnostima u odnosu na Sloveniju budući da je stopa inflacije preko 13 posto, no ono što je bitno je da kontrolni mehanizmi moraju u takvim situacijama postojati i ne bi to uspoređivala s drugim zemljama, okolnosti su drugačije sa spektra inflacije, kazala je Filipović-Grčić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.