USKOK je, nakon provedene istrage, pred Županijskim sudom u Zagrebu u petak podigao optužnicu protiv desetero hrvatskih državljana.
Iako USKOK ne navodi imena, prema pisanju medija riječ je o dvojici djelatnika Grada Zagreba i osmero poduzetnika koje tereti za primanje i davanje mita radi izdavanja građevinskih i prometnih dozvola.
Kako mediji navode radi se o Milivoju Kotrli (67), Darku Barunu (52), Jeleni Barišić (52), Ivanu Papiću (49), Ivanu Rukavini (64), Krešimiru Huzjanu (77), Zdravku Čabraji (74), Dubravku Milojeviću (69), Sanji Borisavljević (57) i Goranu Miličiću (55).
Kotrla je u inkriminirano vrijeme bio voditelj Odsjeka za izdavanje odobrenja, suglasnosti i mišljenja u Sektoru za promet grada Zagreba, Gradskog ureda za prostorno uređenje. Bio je ovlašten da odlučuje kome će se izdati lokacijska dozvola te je izdavao suglasnost za tehničku dokumentaciju, pa ga se sumnjiči da je to koristio kako bi uzimao mito.
Podignutu optužnicu protiv desetero okrivljenika prenosimo u cijelosti:
Optužnicom se I. okr. stavlja na teret da je, u razdoblju od kolovoza do studenog 2020. godine, u Zagrebu, kao voditelj Odsjeka za izdavanje odobrenja, suglasnosti i mišljenja (u daljnjem tekstu: Odsjek), u okviru Gradskog ureda za prostorno uređenje, izgradnju Grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet u Gradu Zagrebu (u daljnjem tekstu: Gradski ured), u kojem svojstvu je bio ovlašten donositi odluke vezano za utvrđivanje posebnih uvjeta u postupku dobivanja lokacijskih dozvola za prometne i druge objekte, te izdavanja suglasnosti na tehničku dokumentaciju, osiguravao donošenje odgovarajućih odluka, suglasnosti i potvrda, za što je primao novčanu naknadu.
USKOK: Kotrla se dogovorio s vlasnicom građevinske tvrtke Jelenom Barišić
Tako je I. okr., u razdoblju od od 3. kolovoza 2020. do 11. rujna 2020., u Zagrebu, kao voditelj tog Odsjeka i s navedenim ovlaštenjem, dogovorio s III. okr., voditeljicom građevinskih projekata u jednom trgovačkom društvu da će u postupku izdavanja posebnih uvjeta vezano za rekonstrukciju poslovnih prostora u prizemnoj etaži stambeno poslovne zgrade u Zagrebu u kojoj se nalazi trgovina tog društva i ugostiteljski objekt društva čiji je vlasnik IV. okr., ishoditi smanjenje broja potrebnih parkirališno garažnih mjesta, a time otkloniti i obvezu plaćanja posebnog doprinosa u visini od 228.000,00 kuna prethodno utvrđenu odlukom Sektora za promet Gradskog ureda.
Nakon što je III. okr. 26. kolovoza 2020. uputila prigovor navedenom Sektoru, sa zahtjevom da se u odnosu na navedeni projekt primjeni iznimka u GUP-u kako bi se smanjio broj potrebnih parkirališno garažnih mjesta i time otklonila obveza plaćanja navedenog iznosa, I. okr. je od III. okr. zauzvrat zatražio novčanu naknadu u iznosu od 1.300 eura, na što je ona i pristala nakon dogovora s IV. okr. da će ovu naknadu zajednički snositi u jednakim dijelovima. Potom je I. okr. naložio sebi podređenoj stručnoj savjetnici sastavljanje novih posebnih uvjeta iz područja organizacije i sigurnosti prometa za navedenu lokaciju, a onda je tu odluku i parafirao, čime su navedena društva oslobođena plaćanja posebnog doprinosa u visini od 228.000,00 kuna. Za to su III. okr. i IV. okr. kao nagradu isplatili I. okr. 1.300 eura.
USKOK: Kotrla tražio nagradu i za svojeg pomoćnika
Također, u razdoblju od 28. listopada 2020. do 23. studenog 2020., u Zagrebu, I. okr. je, kao voditelj tog Odsjeka i s navedenim ovlaštenjem, zatražio od V. okr., vlasnika jednog trgovačkog društva, naknadu od 5.000 eura kako bi za potrebe drugog društva osigurao izdavanje prometne suglasnosti na geodetski elaborat uređenja površine za operativni rad vatrogasnih vozila za objekt koji se nalazi na adresi u Zagrebu, na što je V. okr. i pristao. Ujedno je I. okr., sukladno dogovoru s II. okr., pomoćnikom pročelnika za provedbu komunalnih aktivnosti i održavanje komunalne infrastrukture i objekata mjesne samouprave u Gradskom uredu za mjesnu samoupravu Grada Zagreba, zatražio plaćanje daljnjih 500 eura na ime nagrade II. okr. u zamjenu za ishođenje rješenja o privremenoj regulaciji prometa na lokaciji predmetnog objekta, na što je V. okr. također pristao.
Nakon toga je I. okr. naložio sebi podređenom službeniku da sačini prometnu suglasnost na geodetski elaborat, a potom je navedenu suglasnost je parafirao, te ju je 6. studenog 2020. izdao Gradski ured, dok je V. okr. zauzvrat I. okr. predao dogovoreni iznos od 5.000 eura. Nakon toga je II. okr. sukladno prethodnom dogovoru naložio sebi podređenom službeniku da sačini rješenje o zauzimanju dijela javne površine, što je isti i učinio, a koje je rješenje, parafirano od strane II. okr., 19. studenog 2020. izdao Gradski ured za mjesnu samoupravu. Za to je II. okr. primio naknadu od 500 eura od V. okr. posredstvom I. okr.
UKOK: Kotrla i Čabraja kao posrednik podijelili 5000 kuna mita po pola
Nadalje, u razdoblju od rujna 2020. do 19. listopada 2020., u Zagrebu, I. okr. je, kao voditelj istog Odsjeka i s navedenim ovlaštenjem, za potrebe trgovačkog društva u vlasništvu VI. okr., dogovorio sa VII. okr. da će u zamjenu za odgovarajuću novčanu naknadu osigurati izdavanje svih potrebnih suglasnosti iz nadležnosti svog Odsjeka vezano za prometni elaborat za stambeno-poslovni objekt tog društva u Zagrebu. I. okr. je tako VIII. okr., direktoru društva angažiranog od strane VI. okr. za izradu navedenog elaborata, davao upute kako da sačini zahtjev za uređenje kolnog pristupa.
Tako sačinjen zahtjev je VIII. okr. predao VII. okr. koji ga je potom podnio Gradskom uredu, nakon čega je I. okr. navedeni zahtjev predao u rad sebi podređenom službeniku kako bi on sačinio predmetnu suglasnost, koju je, parafiranu od strane I. okr., 15. listopada 2020. izdao Gradski ured. Sukladno dogovoru za navedeno postupanje I okr. je od VIII. okr. primio 5.000,00 kuna, od čega je za sebe zadržao 2.500,00 kuna, dok je iznos od 2.500,00 kuna predao VII. okr. na ime posredovanja između VIII. okr. i I. okr.
Također, u razdoblju od listopada 2020. do 26. studenog 2020., u Zagrebu, I. okr. je, kao voditelj istog Odsjeka i s navedenim ovlaštenjem, dogovorio sa IX. okr., odgovornom osobom jednog trgovačkog društva, da će za novčanu naknadu osigurati izdavanje potvrda glavnih projekata za potrebe realizacije izgradnje stambenih objekata na više adresa u Zagrebu.
Sukladno postignutom dogovoru IX. okr. je predala I. okr. zahtjeve za potvrdu glavnog projekta za više građevina, pa je I. okr. navedene zahtjeve predao u rad sebi podređenom službeniku kako bi on sačinio predmetne potvrde koje je, parafirane od strane I. okr., 23. listopada 2020. izdao Gradski ured.
Ove je potvrde 26. listopada 2020. I. okr. predao X. okr., izvanbračnom suprugu IX. okr. Nakon toga je IX. okr. ponovno kontaktirala I. okr. i zatražila ga da osigura izdavanje nove potvrde za jednu građevinu jer je u prethodno podnesenom zahtjevu napravila grešku, na što je I. okr. pristao. Zahtjev za ispravak potvrde glavnog projekta predao je u rad sebi podređenom službeniku, a ispravak potvrde glavnog projekta je 26. studenog 2020. izdao Gradski ured. O tome je I. okr. obavijestio IX. okr. pa je sukladno njihovom dogovoru X. okr. istog dana I. okr. predao 500 eura kao nagradu, pri čemu je X. okr. znao za svrhu predaje navedenog iznosa.