Osim aktualnih pitanja oko novog “švicarskog” modela odvoza otpada u Zagrebu koje je vrlo aktualno ovih dana, postoje još važnija pitanja oko famoznih plavih ZG vrećica. Tko proizvodi vrećice, kako je izgledao natječaj za nabavu, zašto na njima ne postoje osnovne informacije kakve postoje na svakom proizvodu, zašto se na njih naplaćuje PDV od 23, a ne od 13 posto…
Odvoz otpada u Zagrebu postao je prvoklasno medijsko pitanje. Gradska uprava na čelu s Tomislavom Tomaševićem ovim ad hoc donesenim modelom po uzoru na Švicarsku, unijela je dodatan kaos u već kaotičan zagrebački sustav za zbrinjavanje otpada.
O vrećicama se diskutira na svakom koraku, vrećice su u prime time terminima nacionalnih TV kuća, o njima svatko ima svoj stav.
> Zbog vrećica za smeće kaznena prijava protiv Tomaševića, poziv građanima da čuvaju račune
> Tomašević izmjenom uvjeta odlaganja otpada u Zagrebu neke diskriminirao?
Pitanja oko vrećica na koja tražimo odgovor
No postoje pitanja o ZG vrećicama na koja još nije odgovoreno.
Zagrebačkom holdingu poslali smo pitanja o važnim detaljima oko vrećica. Zanimalo nas je tko ih proizvodi i tko vrećice plasira na tržište. Uz to smo tražili natječajnu dokumentaciju.
>Tomašević građane tjera odvajati biootpad, a Zagreb nema kompostanu: Dobrović – Bez sortirnice, to je kao da imamo veliki auto koji guramo
Pitali smo i zašto na vrećicama ne postoje osnovne informacije o proizvodu koji se koristi za široku uporabu, kao što je sastav, gramaža po površini, način odlaganja, i tome slično.
Ako se vrećice proizvode izvan EU-a, pitali smo po kojim je odredbama izvršen uvoz u Hrvatsku, tko je pripremio uvoznu carinsku deklaraciju i kako glasi deklaracija.
>U HRT-ovu prilogu građanka pozvala stanare da prijavljuju jedni druge, a ‘skriva se’ da je bila na listi Možemo
Zanimljivo je i da se na ZG vrećice koje građani kupuju u trgovinama obračunava porez na dodanu vrijednost od 25 %, a ne od 13 % koliko je iznos poreza na dodanu vrijednost za komunalne usluge. Pitali smo jesu li koristili usluge poreznog savjetnika prilikom provođenja programa. Ako da, kojeg?
U medijima se govori o tome da vrećice imaju zaštićeni dizajn, pa smo molili odgovorne u Holdingu da nam objasne što je točno zaštićeno i kojim oblikom zaštite intelektualnog vlasništva, kako i gdje, za kojeg nositelja i tko je provodio zaštitu?
Pitali smo i na koji se način vrećice distribuiraju u trgovine? Tko ih i odakle razvozi i pod kojim komercijalnim uvjetima se odvija ta trgovina? Jesu li vrećice u komisionu ili im je vlasnik trgovina koja ih daje u prodaju? Kolika je trgovačka marža na vrećicama, to jest koliko novca ostaje trgovini?
Tražimo i odgovor na pitanje kako se Grad, Čistoća ili Holding naplaćuju, to jest, kako dolaze do novca od prodanih vrećica? Izdaju li račun proizvođaču vrećica ili trgovinama? Koju stopu poreza na dodanu vrijednost primjenjuju?
Zanima nas i koliko je besplatnih ZG vrećica podijeljeno stanovnicima naselja najbližih odlagalištu Jakuševac.
Kada dobijemo ove odgovore, objavit ćemo ih.