Nakon što je zagrebački gradonačelnik Milan Bandić raspisao natječaj za leasing 23 nova vozila, u Gradsku upravu i Gradsku skupštinu stiže 18 automobila srednje klase trovolumena odnosno limuzina, te nekoliko furgona ili kombija.
Najbolja limuzina bit će obavezne crne boje, a unutrašnjost bi trebala krasiti krem kožna grijana sjedala, audio sustav s 11 zvučnika, zaključavat će se uz pomoć “pametnog ključa” i imati putno računalo te kameru za vožnju unatrag. Sva vozila, u rasponu od 200 do 135 konjskih snaga, obavezno će imati kožne obloge volana, kožne mjenjače i kožne ručne kočnice, a stražnja stakla bit će zatamnjena.
Nabavku novih vozila mediji su “dočekali na nož”, baš kao i oporbeni političari u Gradu Zagrebu. Tako većina njih podsjeća na riječi gradonačelnika Bandića otprije nekoliko mjeseci kad je rekao da se “dužnosnici u Holdingu i Gradskoj upravi više neće voziti gdje, kako i koga hoće”.
Oglasio se i predsjednik zagrebačkog SDP-a Davor Bernardić. “Prosječna vrijednost jednog vozila od skoro pola milijuna kuna teško se može nazvati štednjom. Na kraju svaki populizam skupo košta. Jedno se govori, drugo misli, a treće radi. Mnogi ljudi teško žive i bez posla su, novi skupi automobili za gradsku upravu sigurno im neće pronaći posao. Siguran sam da su uvjeti natječaja za nabavku vozila mogli biti skromniji”, poručio je Bernardić.
Apelirao je “na odgovorne ljude iz Gradske uprave” da ponište natječaj te za neophodna vozila raspišu novi sa skromnijim kriterijima. Razlika u novcu, smatra Bernardić, mogla bi se iskoristiti za jeftinije domove za starije i nemoćne i povećanje broja stipendija za socijalno ugrožene studente i učenike, za što se SDP zalagao amandmanima na proračun.
Iz zagrebačke Gradske uprave pojašnjavaju da se tom nabavom vozni park neće povećavati.
Riječ je o zamjeni dijela rashodovanih vozila, nekih starijih i više od 10 godina, vozilima na leasing, te zamjeni vozila kojima je leasing u međuvremenu istekao. Vozila će, kako navode, biti srednje i niže srednje klase, a namijenjena su, među ostalim, za zamjenice gradonačelnika, predsjednika zagrebačke Gradske skupštine i pročelnike gradskih ureda.
“Procijenjena vrijednost vozila je osam milijuna kuna, kroz tri godine lesinga. Najam vozila u vrijednosti nabave od 700.000 kuna odnosi se na razdoblje dok traje postupak nabave tih vozila (leasing), kako bi se premostio nedostatak vozila istekom starog leasinga”, stoji u priopćenju.
Iz Gradske uprave podsjetili su da je u voznom parku Grada Zagreba odlukom gradonačelnika Bandića u proteklih pet godina broj vozila smanjen za 135 odnosno sa 215 koliko ih je bilo 2009., na sadašnjih 80 vozila.