Zajedničko izdanje poštanske marke „Hrvatska – Izrael“

Foto: fah

Hrvatska pošta će 4. rujna pustiti u optjecaj zajedničko izdanje poštanske marke „Hrvatska – Izrael“, u povodu 20 godina od uspostave diplomatskih odnosa, a za motiv zajedničkog izdanja izabrani su karakteristični cvjetovi dviju zemalja: izraelska krunična šumarica i hrvatski nacionalni cvijet perunika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Autorica poštanske marke je Sabina Rešić, dizajnerica iz Zagreba. Naklada poštanske marke nominalne vrijednosti 7,60 kuna iznosi 100.000 primjeraka.

Hrvatska pošta (HP) izdala je i prigodnu omotnicu prvog dana (FDC), priopćeno je u petak iz HP-a.

Žig prvog dana bit će dostupan 4. i 5. rujna u poštanskom uredu 10101 u Zagrebu, Jurišićeva 13. Ovo izdanje, kao i sva ostala izdanja poštanskih maraka, može se kupiti u internetskoj trgovini Hrvatske pošte, www.epostshop.hr.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Cvjetovi prenose poruku o privrženosti Izraelaca i Hrvata nacionalnim vrijednostima i simbolima svojih država

Za motiv zajedničkog izdanja poštanskih maraka izabrani su karakteristični cvjetovi dviju zemalja: izraelska krunična šumarica i hrvatski nacionalni cvijet perunika.

Cvjetovi prenose jasnu poruku o privrženosti Izraelaca i Hrvata vlastitim nacionalnim vrijednostima i simbolima svojih država. Živopisni cvjetovi krunične šumarice, biblijskih poljskih ljiljana, prostiru se diljem Izraela, dok je otmjena hrvatska perunika, božanski cvijet u staroslavenskoj mitologiji, uvriježeni simbol dostojanstva, hrabrosti i nade.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Republika Hrvatska i Država Izrael uspostavile su diplomatske odnose 4. rujna 1997. godine.

Odnosi dviju država dosegli su tijekom dva desetljeća visoku razinu suradnje, prijateljstva i dijaloga. Redovita razmjena posjeta hrvatskih i izraelskih dužnosnika, niz potpisanih ugovora i međunarodnih akata u svim područjima suradnje čine čvrst temelj za nadogradnju odnosa, ističe se u priopćenju.

Velika važnost židovske baštine na području cijele Hrvatske

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Velika je važnost židovske baštine na području cijele Hrvatske, od krajnjeg sjevera do višestoljetnih sefardskih tragova u Dubrovniku, koji se diči drugom najstarijom sinagogom u Europi. Mnogi hrvatski umjetnici židovskog podrijetla dali su svoj bogat doprinos raznolikosti i afirmaciji hrvatske kulture i javnog života.

Proučavanje i obilježavanje holokausta te suzbijanje antisemitizma iz najdubljih političkih, povijesnih i moralnih razloga bitan su vid suradnje s Izraelom i židovskom zajednicom u cilju poštovanja svih žrtava holokausta, navodi se u priopćenju.

Hrvatska kultura i baština te brojne prirodne ljepote snažan su brend u Izraelu, čiji turisti u sve većem broju posjećuju Hrvatsku. Isto tako, brojni hrvatski hodočasnici, ali i turisti, sve češće posjećuju Izrael.

Hrvatska vidi u Izraelu vrijednog partnera i prijatelja, a Izrael je jasno dao do znanja da Hrvatsku smatra jednom od najbliskijih država partnera u Europi. Obje države nalaze se na razmeđu različitih svjetova civilizacija, u okruženju u kojem se isprepliću različiti geopolitički interesi. Zbog toga su, polazeći od zajedničkih interesa i vrijednosnih sustava, predane učvršćivanju trajnog i sveobuhvatnog partnerstva, navode iz HP-a u povodu zajedničkog izdanja poštanske marke „Hrvatska – Izrael“ uz 20. obljetnicu od uspostave diplomatskih odnosa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.