Mostarkić Gobbo: Otac i majka – posljednja crta obrane

otac
Foto: iStock by Getty Images

Stvari su jednostavne. Život također. Samo je potrebno prihvatiti tu jednostavnost. Otac i majka tu su da nam objasne kako. I tako s koljena na koljeno. Tisućljećima. Život uistinu jest jednostavan. I lijep, unatoč svemu. Ali ničega nema bez zahvalnosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Otac i majka, kako je to zakon zamislio, trebali bi skrbiti o djetetu do njegove punoljetnosti. (Dakako, ima i primjera gdje je to skrbništvo, određeno zakonom ili tek roditeljskom proizvoljnošću, (pr)otegnuto do srednjih godina djetetova života.) No, vrijeme u kojemu živimo sve se više trudi umanjiti, pa i eutanazirati ulogu oca i majke već od najranije djetetove dobi.

Roditelji, obitelj i zajednica u Hrvatskoj i šire u 2024. godini nisu na cijeni. Ma kako se činilo. Temelji društva u potpunosti su uzdrmani. Zajedništvo se fragmentira na bezbroj komadića. Individualizam se forsira do mjere da postaje larpurlartistički bitan. Do besmisla. Sve su to ciljevi današnje kulture smrti koju javno podupiru neki pojedinci i udruge, kao i golem dio medija te političkih struktura.

‘Prodaja magle’ u vrtićima i školama

Naš odgojno-obrazovni sustav svake nas godine početkom rujna podsjeti na niz svojih manjkavosti. Od pitanja samog početka nastave, preko trajanja praznika, pa do broja pomoćnika u nastavi. No, svakom dodatnom godinom produbljuje se i jaz između vizije tog sustava i surove realnosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

S jedne strane, na papiru (i u e-formatu) godinama se “poboljšavaju” brojne verzije kurikuluma koji obećavaju brda i doline na polju unapređenja našeg obrazovanja. Mnoge od tih zamisli i nisu posve promašene. No, najvjerojatnije su ih pisale osobe koje u živom procesu nastave nisu provele ni famoznih 45 minuta da vide kako izgleda praksa. Praksa u koju najveći dio takvih zamisli naprosto nije moguće implementirati.

Na drugoj su strani, gotovo ispod radara, u vrtiće i škole uklizali sadržaji koji nisu primjereni ne samo djeci, već počesto ni zdravom razumu. U hrvatske odgojno-obrazovne ustanove tako ulaze likovi “prodavajući maglu” o sadržajima koji u svojoj srži nose poruke koje duboko indoktriniraju djecu.

Dječji umovi, koji rade po principu upijajuće spužve, stoga su idealno “tlo” za rast brojnih nesuvislih ideja. Te ideje, unatoč svojoj licemjernoj javnoj prezentaciji, ne podržavaju razvoj dječjeg (budućeg) kritičkog mišljenja. Oni koji na silu u škole guraju željene lekcije, a istovremeno odguruju roditelje te iste djece koju žele “poučavati” svojim izopačenim vrijednostima, zagovornici su jednoumlja. Zbog toga je njihova “otvorenost” i “uključivost” zapravo tragikomična.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
>Mostarkić Gobbo: Dragi roditelji…

Otac i majka u odgojno-obrazovnom sustavu

U odgojno-obrazovnom sustavu nekoć je mjerilo kvalitete bio takozvani didaktički trokut. Trokut znanja činili su učitelj, gradivo i učenik. Trokut dobre suradnje su činili dijete, roditelji i škola. Međutim, ponekad se čini da danas na tim stranicama trokuta leže ponajprije sulude ideje, zatim škola (uz osnivače i Ministarstvo) te u konačnici dijete kao kolateralna žrtva manjkavog sustava.

Nije rijetkost da se roditelji u koracima formalnog djetetovog odgoja i obrazovanja nastoje zaobići. To je, nažalost, postalo pravilo. Priča o hrvatskom školstvu sve više djeluje kao paralelni svemir u kojemu su autoritet, osim roditelja, izgubili i učitelji. Dok se otac i majka bave zarađivanjem za život, interesne skupine ciljaju na njihove potomke.

Niz sadržaja koji se uvode u vrtiće i škole isključivo su ideološke prirode. A od oca i majke, koji bi po nekim novim kriterijima trebali biti “roditelji 1 i 2”, očekuje se jedino da ih bespogovorno prihvaćaju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U današnjem svijetu djeca, koja tek trebaju razlučiti fikciju od stvarnosti, često su prepuštena i tehnologiji koja im sve uspješnije briše svaki dodir s realitetom. Produkti takve stvarnosti su iskrivljena slika djeteta o samome sebi, anksioznost i nasilje kojemu se ne nazire kraj.

Katoličke škole svijetli primjer obrazovanja

Hrvatska je, nažalost, među zemljama koje još uvijek nemaju sustav homeschoolinga odnosno školovanja od kuće. No, da je još uvijek moguće preuzeti kormilo svijeta koji tone i ponuditi kvalitetu sadržaja uz promoviranje istinskih vrijednosti, dokazuje i sve veći broj katoličkih škola čija nastava prati redovni plan i program nadležnog Ministarstva. Svijetli je to primjer obrane obitelji i djece. Takvih odgojno-obrazovnih utočišta nedvojbeno nam nedostaje.

Stvari su jednostavne. Samo zdrava obitelj može biti temelj zdravog društva.

Zato otac i majka moraju biti na pravoj strani svijeta. Oni, koji do posljednjeg daha žele dobro svome djetetu, posljednja su crta obrane u današnjem svijetu. Svijetu koji grca u ratovima i mržnji. U neznanju, lažima i obmani. Takvu budućnost djeci ne smijemo ostaviti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

* Mišljenja iznesena u komentarima osobna su mišljenja njihovih autora i ne odražavaju nužno stajališta uredništva portala Narod.hr.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.