Boris Beck: Car meet je priča o ekonomiji i seksualnosti mladih ekshibicionista

reducira
Foto: Narod.hr

Car meet je neka vrsta izložbe automobila za siromašne. Dok se pravi, veliki saloni automobila, kao onaj u Ženevi, održavaju u prestižnim centrima, poput Palexpa, piše Boris Beck u kolumni za Večernji list, koju djelomice prenosimo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Car meet može biti i na gornjem katu javne garaže; saloni su jednom godišnje, i skupo je otići na njih, a ovo je blizu i besplatno; na salonima se predstavljaju svjetski noviteti, u veličanstvenoj tradiciji od Maybacha Zeppelin i Jaguara XK 120 do Porschea 928 i Ferrarija 288 GTO, a na zagrebačkim odmorištima uz McDonald’s možete vidjeti lokalne zvijezde, poput mercedesa AMG GT S kojim je izazvana nesreća u Buzinu, zvijer od 503 konja koja do stotke dođe za manje od 4 sekunde; o svjetskim salonima pišu svi mediji, a o car meetu samo kad se nešto dogodi, kao kad je sada 23-godišnjak na parkiralištu shopping centra tim merdžom pokupio okupljene.

Okupljanja, ali uzbudljiva

A opet, car meet ima i mnogo sličnosti s onim okupljanjima ljubitelja oldtimera. Naravno, mladima bi bilo depresivno skupljati se nedjeljom prijepodne ispred HNK, pa da im autiće razgledavaju obitelji s klincima i da daju izjave za malograđanske emisije kao što je Dobro jutro Hrvatska. Ne, to mora biti noću, na opskurnim i bezličnim parkinzima na rubu grada; obavijest o car meetu će naći na Instagramu ili Whats Appu, a snimke objaviti na TikToku.

No bit je ista: ponosni vlasnici stoje uz svoje ljubimce, a okupljeni ih obilaze, mjerkaju i pipkaju, raspitujući se o tome gdje su, recimo, ugradili spojlere, ili dijeleći savjete o swapanje motora. Automobili su oduvijek simboli muške spolne moći – ili barem zamjena za nju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
>Boris Beck: Mediji ne znaju što bi s koncertom ”progledaj srcem’ jer nije bilo protuprosvjednika, nitko nije vikao ZDS

Zato autosaloni angažiraju dugonoge i goluždrave hostese da poziraju uz trijumfe njemačke i japanske tehnologije, da ublaže tu nepodnošljivu količinu maskuline seksualnosti. Sredovječni lik u bijesnom automobilu svuda izaziva podsmijeh jer je jasno što pokušava nadomjestiti, dok je vlasnik oldtajmera sasvim bezopasan – nakon desetljeća glancanja laka i potrage za odgovarajućim vijcima, njemu su ostali među nogama, kako kaže stari sindikalni vic, samo minuli rad i dva svjedoka.

Razlike među naraštajima

Zato je car meet neobična pojava, neshvatljiva starijim generacijama. Očevi i djedovi tih mladih što se okupljaju na parkiralištima trgovačkih centara, automobile su vidjeli kao nešto stvoreno za putovanje. Uskočilo bi se unutra i otputovalo na more ili do Amsterdama, ili bi se skoknulo do obližnjeg šumarka: i jedno i drugo nazivalo se isto, „avantura.“ I teško im je shvatiti da se njihova djeca i unuci ponašaju kao umirovljenici, i da im je minglanje na car meetu najveći domet, gdje dečki pitaju jedan drugog kakva im je klipnjača i koliki im je usis. No to sigurno ne može svima biti dovoljno da bi im večer bila dobro provedena.

Mora energija mladosti negdje provaliti, i otuda, eto, driftanje po parkiralištu, vožnja na haubi, prženje guma i poneka utrka. Previše je tamo oktana i hormona da bi se mladi zadovoljili imitacijom života, da im najveći domet postojanja bude promjena branika na stranom autu ili ugradnja drugačijeg fara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Car meet je priča o ekonomiji i seksualnosti mladih, koje su se promijenile od vremena njihovih roditelja – to nije ekonomija proizvodnje nego adaptacije, u kojem se automobil ne vozi nego pokazuje, a isto vrijedi i za seks; neumitne nesreće tek su eksplozija frustracije, i zato je policija tu nemoćna. Iako, mlade bi bilo veoma lako potjerati s tih parkirališta. Dovoljno je da im se pusti na zvučnik splet narodnih pjesama i plesova iz, recimo, Bilogore, pa će se odmah pokupiti. Teško je biti cool uz takvu glazbu.

* Mišljenja iznesena u komentarima osobna su mišljenja njihovih autora i ne odražavaju nužno stajališta uredništva portala Narod.hr.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.