“Spalili gay slikovnicu. J*****, to je umjetnost. Treba poštivati satiru. Satirični performans! Čak ovaj put iznimno ovo nije bila satira za naše pare. Spalio je čovjek knjigu koju je sam kupio!”, napisao je dr. sc. Igor Peternel, potpredsjednik Hrvatskog helsinškog odbora spaljivanje Krnje u Kaštelima uspoređujući taj umjetnički performans s dehumanizirajućom predstavom Olivera Frljića u Zagrebu kada je na kazališnim daskama uprizoreno masovno ubojstvo, a financiranu javnim novcem. Na kraju predstave “upucani” su likovi oko čijeg identiteta nije bilo nikakve dvojbe, pa su svi prepoznali Zlatka Hasanbegovića, Željku Markić, Marka Perkovića Thompsona, biskupa Milu Bogovića, Velimira Bujanca i Josipa Klemma. “Upucani” su pod pokličem da treba ubiti fašističke svinje. Spomenuti likovi i doslovno su na pozornici nosili nabijene svinjske glave”, upozorio je tom prilikom Davor Ivanković u Večernjem listu komentirajući Frljićevu inačicu Pirandellove drame “Šest likova traži autora” u Satiričkom kazalištu Kerempuh, financiranom novcem Ministarstva kulture RH i Grada Zagreba.
“Nije zadaća ni Ministarstva ni ministrice da odabire koje će predstave postavljati, koji će se filmovi snimati, da arbitrira o granicama umjetničke slobode ili dobrog ukusa ili pak o tome u kojoj je mjeri angažirana umjetnička intervencija nerazdvojiva od njezine estetske kvalitete. O estetskoj vrijednosti izvedbe trebaju suditi kazališni kritičari, teatrolozi, dramaturzi i svi oni kojima je to posao”, napisala je ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek optužujući prije par dana Ivicu Šolu da zbog njegove kolumne dobiva neprimjerene poruke i prijetnje, reagirajući na Šolino isticanje problema što je dehumanizirajuća predstava Olivera Frljića financirana javnim novcem.
“Pare Frljiću za ovu svinjariju dala je Plenkovićeva Vlada, konkretno ministrica Obuljen i grad Zagreb, odnosno Milan Bandić”, napisao je prije nekoliko dana Ivica Šola.
S druge strane, sada se medijska, ali i politička prašina podigla u slučaju pokladnog performansa, koji nismo platili iz naših džepova.
> Ministrica tvrdi da nije dobila zahtjev oko LGBT slikovnice, iako dokumentacija pokazuje suprotno
Krnje u Kaštelima ove je godine simbolizirao LGBT slikovnicu „Moja dugina obitelj“. Krivac je na sebi imao natpis “slikovnica” i “mama + mama” s jedne strane te “tata + tata” s druge strane, u duginim bojama.
> Ministrica kulture Ivici Šoli: ‘Zbog Vaše kolumne dobivam neprimjerene poruke i prijetnje’
Karneval u Kaštelima
Podsjetimo, karneval u Kaštelima organizira udruga Poklade, čiji je predsjednik Nikša Radić.
“Kad mater materi napravi dite ili tata tati, mi ćemo financirati sve dičje karnevale u svitu i bit ćemo kumovi dici na krštenju”, rekao je Radić, za Dalmatinski portal.
“Nismo mi Split, mi smo krnjeval 200 godina star. Mi smo autonomni, nitko nas ništa ne pita niti kome odgovaramo osim sami sebi. Neman pojma je li znao, može on vama dati izjavu, ali s ovim nije imao ništa”, dodao je na pitanje je li o svemu informiran gradonačelnik.
Ranije su Krnje bili i političari i osobe iz javnog života, poput Bože Petrova 2016. godine, ali na to se nitko nije bunio.
Paljenje Krnje u sklopu karnevala vrsta je folklornog kazališta.
Tijekom pokladnog vremena česta je tema podrugivanje aktualnoj političkoj situaciji. Riječ je o razdoblju prije korizme u kojem se priređuju povorke maškara, kostimirani i maskirani plesovi.
Karnevalske svečanosti obično uključuju maskirane povorke i plesove, bakljade, vatromete, obasipanje cvijećem, konfetima i korijandolima, te na kraju svečano spaljivanje ili pokapanje velike lutke, personifikacije ‘princa karnevala’ ili ‘krivca za nešto loše’ u protekloj godini.
Tekst se nastavlja ispod oglasa