Foto; fah, Knjižara Nova, montaža narod.hr

“Problem je što je predstava financirana javnim novcem, pare Frljiću za ovu svinjariju dala je Plenkovićeva Vlada, konkretno ministrica Obuljen i grad Zagreb, odnosno Milan Bandić”, napisao je prije nekoliko dana  Ivica Šola u Slobodnoj Dalmaciji.

U svojoj je kolumni dr. sci. Ivica Šola, docent na Katedre za medijsku kulturu na Odjelu za kulturologiju Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, između ostalog, komentirao činjenicu da je u zagrebačkom Satiričkom kazalištu Kerempuh, financiranom novcem Ministarstva kulture RH i Grada Zagreba, postavljana Pirandellova drama “Šest likova traži autora” u režiji Olivera Frljića.

Dehumanizacija neistomišljenika financirana javnim novcem: Biskup Bogović, Hasanbegović, Markić, Thompson..prikazani kao svinje koje se na kraju ubija

Frljić je, baš kao što je koristeći propagandnu mašinu činio Hitler sa Židovima, Romima i svima na koje je želi nahuškati javnost – konkretnim osobama s čijim se stavovima, svjetonazorom ili vjeroispovijesti ne slaže – u predstavi oduzeo ljudskost – prikazujući ih kao životinje koje se na kraju – ubija.

Ivica Šola: Ministrica Obuljen i Bandić počinili zločin!

Opravdavanje ministrice Obuljen Koržinek

Ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek odgovorila je na njegovu kolumnu u subotnjem izdanju Slobodne Dalmacije.

Odgovor prenosimo u cijelosti:

Poštovani gospodine Šola,

u vezi s činjenično neutemeljenim i uvredljivim tvrdnjama o ulozi Ministarstva kulture i mojoj osobnoj u kontroverzama oko nedavno postavljene Pirandellove predstave “Šest likova traži autora” u režiji Olivera Frljića, moram ponoviti kako diskurs i retorika spomenutog članka pripadaju jednom drugom, srećom nepovratno nestalom vremenu.

Vremenu totalitarnog sustava u kojem ni redatelj ne bi mogao slobodno realizirati svoj umjetnički projekt, niti biste Vi, gospodine Šola, kao kritičar o njemu mogli suditi.

Slijedom ignoriranja činjenice da gradska kazališta financiraju njihovi osnivači, a u ovom konkretnom slučaju Grad Zagreb, zanimljivi su učestali pokušaji da se Ministarstvu kulture i meni kao ministrici silom nametne uloga umjetničkog supervizora ili čak cenzora, pogotovo u slučajevima svjetonazorskih neslaganja.

Tko je ‘nadležan’

Nije zadaća ni Ministarstva ni ministrice da odabire koje će predstave postavljati, koji će se filmovi snimati, da arbitrira o granicama umjetničke slobode ili dobrog ukusa ili pak o tome u kojoj je mjeri angažirana umjetnička intervencija nerazdvojiva od njezine estetske kvalitete.

O estetskoj vrijednosti izvedbe trebaju suditi kazališni kritičari, teatrolozi, dramaturzi i svi oni kojima je to posao. Na kraju, odgovornost za uspjeh ili neuspjeh svoga programa, te opravdanost trošenja javnog novca trebaju preuzeti naručitelji i producenti umjetničkih projekata. Ako se pak netko osjeti nedolično apostrofiran ili uvrijeđen, ima pravo zatražiti i dobiti zasluženu zadovoljštinu.

U svemu tome zadaća je Ministarstva odgovornim i savjesnim ulaganjem javnog novca osigurati prostor umjetničkog stvaranja, dostupnost umjetničkih djela i mogućnost kritičke prosudbe umjetničkog čina svim građanima ove zemlje. I da je Ministarstvo osiguralo novac za ovaj ili neki drugi projekt, konačan pravorijek dala bi kao i uvijek publika, a arbitriranje s pozicija izvršne vlasti u demokratskoj državi ne smatram prihvatljivim rješenjem.

U konkretnom slučaju, gospodine Šola, napisali ste da sam osobno počinila zločin. To je vrlo ozbiljna kvalifikacija. Napisali ste da je “Plenkovićeva Vlada, konkretno ministrica kulture Obuljen” financirala pojedinačnu predstavu i time počinila zločin, što je notorna laž. Da Vam je stalo do istine, podatak ste kao profesionalni novinar mogli vrlo lako provjeriti na internetskoj stranici Ministarstva kulture gdje su dostupni svi podaci o financiranju za 2018. godinu.

Zbog Vaše huškačke kolumne koju su prenijeli mnogi portali danima u Ministarstvu kulture primamo neprimjerena pisma i poruke kao i ozbiljne prijetnje. Kad već pišete o zločinu, promislite na trenutak što Vi radite takvom kolumnom u kojoj svjesno obmanjujete javnost”, poručila je ministrica.

Zahvaljujući Frljićevom oduzimanju ljudskosti neistomišljenicima, kazalištu Kerempuh pala ocjena na FB!

Kako se financira kazalište Kerempuh?

Kazalište Kerempuh financira se obavljanjem svojih djelatnosti i najvećim dijelom iz proračuna Grada Zagreba te Ministarstva kulture RH, te donacijama, iz zaklada i sponzorstvima.

Među ovim posljednji su Večernji list, Antena Zagreb, B1 plakati, DM, Računala Končar, Pivnica Medvedgrad, Pan-Pek i Škljoc.

Tko vodi i kako se financira kazalište Kerempuh koje je postavilo dehumanizirajuću Frljićevu predstavu?

Tko je odgovoran za postavljanje predstave kojom se neistomišljenike prikazuje kao svinje koje se ubija?

‘Ni umjetnost ni teatar – već staljinistička zloporaba istih’

Upravo na to Šola je ukazao u svojoj kolumni – “ideologiju bi Frljić trebao financirati svojim, ili novcem Partije, ali proračunskim novcem – ne!”.

“Neka Frljić svoj agitprop i ideologiju koje talijanske kolege ne smatraju ni umjetnošću ni teatrom, već staljinističkom zloporabom istih, financira svojim novcem, ili novcem Partije, ali proračunskim novcem – ne! To niti je teatar, niti umjetnost, već zločin nad istima, pa s tim ministarstvo kulture ne bi trebalo imati ništa, već, ako bi trebalo neko ministarstvo, onda je to Kujundžićevo Ministarstvo zdravlja.

Istina, u ovoj predstavi je najveća žrtva Pirandello, najveća je žrtva umjetnost, teatar. Financiranjem toga ministrica kulture (!) Obuljen i gospodin Bandić sudionici su u ovom zločinu nad umjetnošću”, zaključio je Šola u istoj kolumni na koju se ministrica osvrće.

Izvor: narod.hr/Slobodna Dalmacija