Tko vodi i kako se financira kazalište Kerempuh koje je postavilo dehumanizirajuću Frljićevu predstavu?

Foto: Fah

“U Zagrebu je prije nekoliko dana na kazališnim daskama uprizoreno masovno ubojstvo. Na kraju predstave “upucani” su likovi oko čijeg identiteta nije bilo nikakve dvojbe, pa su svi prepoznali Zlatka Hasanbegovića, Željku Markić, Marka Perkovića Thompsona, biskupa Milu Bogovića, Velimira Bujanca i Josipa Klemma. “Upucani” su pod pokličem da treba ubiti fašističke svinje. Spomenuti likovi i doslovno su na pozornici nosili nabijene svinjske glave”, upozorio je Davor Ivanković u Večernjem listu komentirajući Frljićevu inačicu Pirandellove drame “Šest likova traži autora” u Satiričkom kazalištu Kerempuh, financiranom novcem Ministarstva kulture RH i Grada Zagreba.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

> Davor Ivanković: Satira? O.K. A sad zamislite da je na sceni ‘upucan’ Frljić, a ne Hasanbegović

> Krešimir Miletić: Frljić širi mržnju na teret nas, poreznih obveznika

Tko upravlja Kerempuhom?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Upravnu strukturu kazališta čini kazališno vijeće, ravnatelj te predstavničko tijelo Osnivača. Ovo posljednje je sastavljeno od “uglednih umjetnika i radnika u kulturi, koji nisu službenici gradskog ureda nadležnog za poslove kulture Grada Zagreba”, kako stoji u Statutu. Osnivač ima ovlasti razriješiti i ravnatelja i članove vijeća. Trenutni ravnatelj je gospodin Ljuština, a vijeće čine: Nina Kleflin, Paolo Magelli zamjenik predsjednice, Goran Prelčec, Goran Prelčec, Branka Trlin Matula predsjednica.

Kazališno vijeće se bira na način, da njegova tri člana imenuje predstavničko tijelo Osnivača, a jedan član se bira iz redova kazališnih umjetnika te jedan iz redova svih zaposlenika. Kazališno vijeće ima predsjednika i njegovog zamjenika koje biraju članovi istog tijela.

> Evo tko je bio u publici koja je “burno pljeskala” Frljićevom oduzimanju ljudskosti neistomišljenicima

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ravnatelj kazališta organizira i provodi umjetnički program i poslovnu politiku kazališta te predlaže godišnji program i financijski plan koje konačno odobrava kazališno vijeće.

> Odvjetnik Prodanović oduševljen Kerempuhovom predstavom

Vijeće između ostalog ima zadaću pratiti i ostvarivanje programa te njegovo financijsko i kadrovsko izvršavanje te razmatra tromjesečna izvješća ravnatelja o ostvarivanju programskog i financijskog poslovanja. U slučaju promjene ravnatelja, vijeće raspisuje i provodi natječaj za imenovanje ravnatelja Kazališta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tko je ravnatelj kazališta?

Kerempuhu kao načinu života pristupa Duško Ljuština, više od trideset godina direktor Kerempuha, pokrivajući vrlo širok dijapazon zaduženja, podjednako organizatorsko-producentskih i uže umjetničkih u politički orijentiranom teatru, kako navodi Ana Fazekaš u recenziji monografije Pedeset godina Satiričkoga kazališta Kerempuh.

Dugogodišnji ravnatelj Gradskog satiričnog kazališta Kerempuh Duško Ljuština rođen je 1948. u  malom ličkom mjestu Glibodol.

“Selo Glibodol nalazi se u općini Brinje gdje su živjeli Srbi i nešto malo Hrvata, a danas ne živi nitko. Duško Ljuština dolazi u Zagreb  1967. Već tada je bio član Partije kao i gotovo svi članovi većinskog naroda tog mjesta. Prema vlastitom priznanju po dolasku u Zagreb, upisao je Šumarski fakultet koji nikada nije diplomirao. To ga nije spriječilo da već 1982. postane ravnatelj kazališta Jazavac”, tvrdi Tomislav Jelić u Hrvatskom tjedniku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Osnivač je Satiričkog kazališta Jazavac, koje je 1994. preimenovano u Kerempuh, i njegov prvi umjetnički ravnatelj od 1964. do 1984. uz kratak prekid bio Fadil Hadžić.

Kazalište Jazavac dobilo je ime po srpskom književniku Petru Kočiću, odnosno njegovu djelu ‘Jazavac pred sudom’. Hadžićev nasljednik, koji je već više od 35 godina ravnatelj Kerempuha je Duško Ljuština. Ljuština je uspješno “prebrodio” u posljednjih 35 godina sve moguće političke prilike.

Kako se financira?

Kazalište Kerempuh financira se obavljanjem svojih djelatnosti i najvećim dijelom iz proračuna Grada Zagreba te Ministarstva kulture RH, te donacijama, iz zaklada i sponzorstvima.

Među ovim posljednji su Večernji list, Antena Zagreb, B1 plakati, DM, Računala Končar, Pivnica Medvedgrad, Pan-Pek i Škljoc.

U 2016. ukupni prihodi poslovanja bili su 16.943.189,00 HRK od toga značajan dio sredstava je korištenje proračuna 12.191.985,00 HRK ili 71,96% ukupnog iznosa. Od pružanja usluga (vlastita zarada) Kerempuh je uprihodovao 923.715,00 HRK ili 5,45%. U 2015. ukupni prihodi su bili 16.437.786,00 HRK od toga iz proračuna 11.473.487,00 HRK ili 69,80% ukupnog iznosa. Vlastita zarada je bila 575.121,00 HRK ili 3,5%. Ostali prihodi iz obje godine padaju pod naznačene kategorije donacija, zaklada itd.

> Bernardić dehumanizirajuću Kerempuhovu predstavu komentirao na Facebooku- pročitajte što je napisao

‘Zlorabi se kazališna ustanova’

Hrvatsko Kulturno Vijeće (HKV) također se u priopćenju osvrnulo na Frljićevu predstavu:

> HKV o Frljićevoj dehumanizaciji neistomišljenika: Vulgaran i neprihvatljiv obračun sa živim suvremenicima

“Znamenito dramsko djelo L. Pirandella „Šest likova traži autora“ doživjelo je u zagrebačkom kazalištu „Kerempuh“ preobrazbu nezabilježenu u povijesti hrvatskoga glumišta. U režiji notornog Olivera Frljića nije riječ o kazališnom, umjetničkom činu, nego o vulgarnom i neprihvatljivom obračunu sa živim suvremenicima, zlorabi kazališne ustanove koja bi trebala biti posvećena satiri, razularenoj mržnji prema svemu što diše i djeluje hrvatski”, poručili su.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.