Komorna izvedba opere Carmen u riječkome HNK

Komornom izvedbom opere Georgesa Bizeta “Carmen” s četvero solista i komornim orkestrom te bez zbora u Hrvatskom kulturnom domu na Sušaku, u subotu 21. veljače otvara se novi projekt Hrvatskoga narodnog kazališta Ivana pl. Zajca nazvan Operni studio Drama u operi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ravnatelj riječke Opere i glavni dramaturg kazališta Marin Blažević kazao je da ova izvedba treba predstaviti stav nove kazališne uprave prema operi te da je riječ o svojevrsnom manifestnom projektu.

Uprava HNK, kako je rekao, time želi izložiti svoje dvije ideje i tendencije vezane uz operne projekte, odnosno ispitivanja budućnosti opernih izvedaba. Jedna je postavljanje opera bez spektakularnih scenografija i kostima, u manje zahtjevnim producentskim zahtjevima te time postizanje veće društvene i etičke odgovornosti u današnje vrijeme. Druga ideja je angažiranje mladih izvođača i autorskog tima zbog osiguranja izvođačke budućnosti.

Nova publika

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Blažević je istaknuo da se na ovaj način opera nastoji približiti mlađem gledateljima s obzirom na to da su oni zainteresirani za dramski i baletni program riječkoga kazališta, ali mnogo manje za operu.

Ovakvim pristupom, izvedbom u posve neformalnom okruženju, na maloj sceni, u neposrednoj blizini izvođača, s mogućnošću sjedenja na podu na jastučićima, želimo dovesti novu publiku na operne predstave, kazao je.

Nova riječka komorna “Carmen” trajat će sat i 20 minuta, a glazbeno je i dramaturški reducirana u odnosu na Bizetov izvornik. Na posve ogoljenoj sceni nastupit će Ivana Srbljan u naslovnoj ulozi, Bože Jurić-Pešić kao Don Jose, Dario Bercich kao Escamillo i Anamarija Knego u ulozi Micäele. Na sceni će uz izvođače biti komorni orkestar Opere riječkoga HNK od 11 glazbenika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Glazbenu režiju potpisuje Filip Fak koji je kazao da je prilagodbom i redukcijom izvornika veće težište stavljeno na glavne likove, njihove karaktere te odnose među njima. Autorica koreorežije, odnosno scenskog pokreta, Selma Banich ocijenila je da je ova predstava na jednoj razini inscenacija klasične “Carmen”, potom suvremena dramska predstava te događaj koji ispituje operu kao instituciju.

Marin Blažević, koji je ujedno dramaturg ove predstave, rekao je da je dosad bilo nekoliko pokušaja redukcije “Carmen” te da je ovaj projekt nastavak tih nastojanja. Najavio je da će se u riječkom HNK tijekom sljedeće četiri godine mandata sadašnje uprave opere jednom godišnje postavljati u komornom obliku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.