‘Pepeljuga’ u režiji Jakova Sedlara premijerno u petak u Trešnji

Predstava “Pepeljuga”, čijom premijerom u petak 14. studenoga zagrebačko Gradsko kazalište Trešnja nastavlja svoju izvedbenu sezonu, bit će, po riječima redatelja Jakova Sedlara, sasvim novi vizualni doživlja, ali i sve ono što djeca očekuju od poznatoga predloška.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Redatelju poznatom uglavnom po filmskom opusu – režirao je osam igranih i više od šezdeset dokumentarnih filmova – to je 36. kazališna režija i ujedno prva predstava za djecu.

“Nisam pristalica interpretiranja klasičnih komada na način da se izgubi veza sa svima poznatim predloškom”, kazao je redatelj u razgovoru za Hinu. U njegovoj inscenaciji predložak je zato “ostao predložak”, i to “napravljen u izvanrednoj adaptaciji”, kazao je.

Sedlaru to nije prva suradnja s Trešnjom, gdje je prije više od dvadeset godina režirao predstavu “Leš” na Trešnjinoj večernoj sceni za odraslu publiku. Kako je rekao, nada se da nije i posljednja jer već ima planove za nove projekte u tome teatru.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Režije dječje predstave prihvatio se jer “spada među ljude koji su sanjari”. “Teatar je za mene kao ispovijed jer, kad radite kazalište, ljudima s kojima radite morate ispričati sve o sebi. Ljudima s kojima sam surađivao na toj predstavi otkrio sam jedan svoj inače skriven, bajkoviti dio”, kazao je Sedlar.

Predstava se temelji na verziji poznate bajke europske narodne predaje kako ju je zapisao Charles Perrault. Iako nije zadirao u poznatu strukturu teksta, redatelj je tekst skratio i modernizirao, te unio neke elemente poetike i inovativnosti svih suradnika okupljenih na projektu. Tako će predstava u fabularnom smislu djeci dati “ono što ona očekuju”, dok će u vizualnom smislu biti “nešto posve drugačije”, napomenuo je.

Kostime je napravila Ika Škomrlj, “genijalna kostimografkinja poznata po tome što svojim pristupom daje dodatnu dimenziju licima i predstavi u cjelini”. “Napravila je kostime koji izvrsno određuju karakter svake osobe”, kojima se ne referira na popularni Disneyev crtić već je to u vizualnom smislu “moderna varijanta bajke koja je ostala bajka”, pojasnio je Sedlar.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Radnja je smještena u “bezvremenski prostor”, čemu pridonosi i scenografija Dinke Jeričević, a u predstavi je i puno plesa, za koji je “izuzetno lijepa koreografska rješenja” napravila Almira Osmanović.

U ansamblu je devetero glumaca, a u glavnim će ulogama zaigrati gostujući glumci Karla Brbić kao Pepeljuga i Jure Radnić kao Princ, uz koje još nastupaju glumci Trešnjina ansambla Krunoslav Klabučar, Vanda Vujanić Šušnjar, Daria Knez Rukavina, Marijana Mikulić, Hrvoje Barišić, Tena Jeić Gajski i Ranko Stojić.

Važna komponenta predstave je glazba, koju potpisuje “izuzetan skladatelj” Đelo Jusić. “Ovaj puta napisao je nešto stvarno sjajno, pravi ‘masterpiece’ u kojemu svojim prepoznatljivim zvukom prati atmosferu situacije”, kazao je redatelj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Rezultat je “predstava u kojoj djeca neće biti prevarena, bajka u najljepšem smislu riječi za sve one koji vole bajke”, poručio je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.