Predstava “Pepeljuga”, čijom premijerom u petak 14. studenoga zagrebačko Gradsko kazalište Trešnja nastavlja svoju izvedbenu sezonu, bit će, po riječima redatelja Jakova Sedlara, sasvim novi vizualni doživlja, ali i sve ono što djeca očekuju od poznatoga predloška.
Redatelju poznatom uglavnom po filmskom opusu – režirao je osam igranih i više od šezdeset dokumentarnih filmova – to je 36. kazališna režija i ujedno prva predstava za djecu.
“Nisam pristalica interpretiranja klasičnih komada na način da se izgubi veza sa svima poznatim predloškom”, kazao je redatelj u razgovoru za Hinu. U njegovoj inscenaciji predložak je zato “ostao predložak”, i to “napravljen u izvanrednoj adaptaciji”, kazao je.
Sedlaru to nije prva suradnja s Trešnjom, gdje je prije više od dvadeset godina režirao predstavu “Leš” na Trešnjinoj večernoj sceni za odraslu publiku. Kako je rekao, nada se da nije i posljednja jer već ima planove za nove projekte u tome teatru.
Režije dječje predstave prihvatio se jer “spada među ljude koji su sanjari”. “Teatar je za mene kao ispovijed jer, kad radite kazalište, ljudima s kojima radite morate ispričati sve o sebi. Ljudima s kojima sam surađivao na toj predstavi otkrio sam jedan svoj inače skriven, bajkoviti dio”, kazao je Sedlar.
Predstava se temelji na verziji poznate bajke europske narodne predaje kako ju je zapisao Charles Perrault. Iako nije zadirao u poznatu strukturu teksta, redatelj je tekst skratio i modernizirao, te unio neke elemente poetike i inovativnosti svih suradnika okupljenih na projektu. Tako će predstava u fabularnom smislu djeci dati “ono što ona očekuju”, dok će u vizualnom smislu biti “nešto posve drugačije”, napomenuo je.
Kostime je napravila Ika Škomrlj, “genijalna kostimografkinja poznata po tome što svojim pristupom daje dodatnu dimenziju licima i predstavi u cjelini”. “Napravila je kostime koji izvrsno određuju karakter svake osobe”, kojima se ne referira na popularni Disneyev crtić već je to u vizualnom smislu “moderna varijanta bajke koja je ostala bajka”, pojasnio je Sedlar.
Radnja je smještena u “bezvremenski prostor”, čemu pridonosi i scenografija Dinke Jeričević, a u predstavi je i puno plesa, za koji je “izuzetno lijepa koreografska rješenja” napravila Almira Osmanović.
U ansamblu je devetero glumaca, a u glavnim će ulogama zaigrati gostujući glumci Karla Brbić kao Pepeljuga i Jure Radnić kao Princ, uz koje još nastupaju glumci Trešnjina ansambla Krunoslav Klabučar, Vanda Vujanić Šušnjar, Daria Knez Rukavina, Marijana Mikulić, Hrvoje Barišić, Tena Jeić Gajski i Ranko Stojić.
Važna komponenta predstave je glazba, koju potpisuje “izuzetan skladatelj” Đelo Jusić. “Ovaj puta napisao je nešto stvarno sjajno, pravi ‘masterpiece’ u kojemu svojim prepoznatljivim zvukom prati atmosferu situacije”, kazao je redatelj.
Rezultat je “predstava u kojoj djeca neće biti prevarena, bajka u najljepšem smislu riječi za sve one koji vole bajke”, poručio je.
Tekst se nastavlja ispod oglasa