Viktor Ivančić: Smrt ministra kulture – ‘satira’ na Feralov način

U zagrebačkom Muzeju Mimara Povjerenstvo nezavisnih stručnjaka odlučilo je prošli tjedan da će Rijeka biti Europska prijestolnica kulture 2020. U uži su izbor ušla četiri hrvatska grada – Dubrovnik, Osijek, Pula i Rijeka, da bi titulu na kraju ponijela Rijeka.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ministar kulture Zlatko Hasanbegović istaknuo je u obraćanju Povjerenstvu da je ovaj trenutak važan za cijelu Hrvatsku jer bez obzira koji će grad ponijeti naslov hrvatske Europske prijestolnice kulture za 2020. godinu, taj će grad predstavljati sve nas, cijelu Hrvatsku.

Međutim, kao “u ona dobra stara Feralova vremena” borba protiv Vlade koja nije SDP-ova ide dalje. Ona se nesmiljenom žestinom vodi preko ministra kulture dr. Zlatka Hasanbegovića. Iskusni čitatelji s razvijenijim njuhom koji dopire do 1990-ih mogu primijetiti iste metode pisanja kao u Feral Tribuneu.

Pupovčeve “Novosti” danas su s Peščanika objavile tekst Viktora Ivančića pod naslovom “Smrt ministra kulture” u kojem se stilski slično Trafikantu Predraga Lucića obrađuje tema projekta “Europske prijestolnice kulture” i što je Rijeka dobila čast sudjelovati u tom projektu za 2020. godinu. Dvije građanke nalaze se u kafiću i njihov razgovor započinje pitanjem jedne od njih “Jesi li čula, draga? Umro ministar kulture!’”, a na pitanje “tko je umro” odgovara “Zlatko Hasanbegović. Hrvatski ministar kulture. Izgleda da je mrtav.“

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zaključak o smrti ministra Hasanbegovića Ivančićeve “građanke” izvode iz činjenice da “Rijeka, treći po veličini grad u Hrvatskoj, osvaja titulu europske prijestolnice kulture, a hrvatski ministar kulture o tome danima ni da zucne. Što iz toga možemo zaključiti?“, pita se prva, a druga odgovara “Da je umro?“ i slijedi zaključak “Nema drugog objašnjenja. Sigurno je mrtav!“

Pa dalje Ivančić preko svojih “građanki” tvrdi da uopće nije čudno što je ministar naprasno izdahnuo. “Jer ta Rijeka, koja je proglašena europskom prijestolnicom kulture, njeguje posve suprotan kulturni koncept od onoga kojeg čeličnom metlom nastoji zavesti gospodin ministar“, druga dodaje da “Gospodin ministar inzistira na tvrdoj domoljubnoj prisili i uprezanju svih kulturnih stvaralaca i institucija u izgradnju nacionalnog identiteta. U tu je svrhu formirao streljačke strojeve i ubrzano čisti kulturnu i medijsku scenu od prokletih izroda, kozmopolita i mrzitelja hrvatstva. Dok u Rijeci, nasuprot tome, forsiraju otvorenost, različitost, kritički duh i propitivanje nacionalnih svetinja.“

Zaslužne za uspjeh osvajanja titule hrvatske Europske prijestolnice kulture za 2020. te “građanke” ističu Slavena Tolja, Ivana Šarara i Olivera Frljića tvrdeći da tim ljudima ministar Hasanbegović “psuje majku jugokomunističku i prijeti smjenama.”, dodavši da je izbor Rijeke izravan “šamar grandioznom kulturnom projektu kojeg predvodi gospodin ministar.“

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pri kraju ovog Ivančićevog teksta neimenovane građanke konobar upozorava da budu tiše i ne šire dezinformacije o ministrovoj smrti, a da je ministar itekako živ dokazuje konobar pokazujući kroz prozor prema svježoj umjetničkoj instalaciji na zidu susjedne zgrade. “Talentirani likovni stvaralac, kombinirajući u svom radu crveni i crni sprej, izložio je tri krupna artefakta. „Za dom spremni!“, „Živjela NDH!“ i „Ubij Srbina!“. Nije bilo sumnje: državna kulturna politika provodi se punom parom.” Na taj prizor jedna od građanki uzdahne i veli “smrt je dakle bila privremenog karaktera”.

Završio je tako uskrsnom čestitkom gore opisani “razgovor dviju građanki” Viktor Ivančić koji ministra Hasanbegovića drži pripadnikom najnazadnijih slojeva hrvatske politike rekavši u razgovoru za N1 sredinom veljače da “Split uvijek podržava najnazadnije slojeve hrvatske politike i u najvećoj mjeri pripada onom dijelu našeg društva koje dijeli stavove ministra Zlatka Hasanbegovića.”

Pupovčeve ‘Novosti’ – umjesto da rade na suživotu, pozivaju na klanje, iskrivljuju povijesne činjenice i omalovažavaju hrvatski narod

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Podsjetimo, Pupovčeve novosti početkom veljače objavile su fotografiju ispod koje je naslov “Točka na U”. Navodili su da je na njoj Hasanbegović s ustaškom kapom na glavi.

Ministar kulture Zlatko Hasanbegović nazvao je objavu te fotografije u “Novostima”, glasilu Srpskog narodnog vijeća (SNV) insinuacijom, provokacijom i još jednom u nizu podvala kojom ga se želi diskreditirati.

“Ovo je još jedna u nizu podvala i provokacija kojima me se želi ljudski i moralno diskreditirati te politički likvidirati”, stoji u odgovoru ministra Hasanbegovića na upit Hine da komentira spornu fotografiju i tekst pod naslovom “Točka na U” objavljen na internetskoj stranici tjednika “Novosti”.

Klevetanje, vađenje iz konteksta i širenje lažnih informacija za Novosti su obrazac djelovanja. Tako je ustaška kapa ustaška jer su to rekle Novostlije. Ionako je istina za naivne.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tjednik “Novosti” izdaje Srpsko narodno vijeće, krovna institucija Srba u Hrvatskoj, a toj nevladinoj udruzi na čelu je potpredsjednik SDSS-a i saborski zastupnik Milorad Pupovac.

Tjednik se financira iz državnog proračuna tj. naših džepova. Dio novinara i urednika iz nekadašnjeg “Ferala” nakon gašenja lista, prešao je u Pupovčeve “Novosti”.

Od novinarskih pera bivšeg “Ferala” koji pišu za “Novosti” izdvajaju se Viktor Ivančić, Boris Dežulović, Marinko Čulić, Ivica Đikić i Zoran Daskalović (čije se ime nalazi na “Novostima”, ali i na Pilselovom portalu autograf.hr. Daskalović je po medijskim napisima bio u analitičkoj grupi u CK-u, zajedno sa Slavkom Malobabićem i Radenkom Radojčićem).

Tjednik Srpskoga narodnog vijeća nikomu razboritu i dobrohotnu ne bi smio smetati stoga što je srpski – ali mu treba biti zazoran zato što je protuhrvatski, napisao je Marito Mihovil Letica. Među brojnim izgredima i prijestupima dotičnoga tjednika spomenuo je Letica samo neke.

Naime, tjednik ″Novosti″ donio je dvaput zaredom, 1. i 8. listopada 2010., na naslovnici veliki natpis ″Obadva, obadva su pala!″. Bijaše to zlurado naslađivanje, likovanje nad gubitkom dvaju hrvatskih vojnih zrakoplova tipa MIG-21; srećom u nesreći, bez ljudskih žrtava. Dotični je tjednik iste 2010., u broju izišlom nakon Dana domovinske zahvalnosti, podastro ilustraciju hrvatskoga vojnika koji vampirskim zubima kolje ženu, Srpkinju, iz čijega se vrata krv istočila u lokvu – taj je prilog naslovljen: ″Olujom do mira″.

A godine 2015., u broju koji je otisnut 7. kolovoza, nakon hrvatskoga vojnog mimohoda, nahodi se izrugivanje s hrvatskom himnom. Citiram prvih nekoliko redaka, uz smjernu ispriku što će ta neukusna i nedolična rugalica izazvati ljutnju i ogorčenje u Hrvatâ: ″Lijepa naša haubico, / Oj ti švapska cijevi mila, / Stare salve djedovino, / Da bi vazda sve pobila! // Mila, kanonado slavna, / Sila si nam ti jedina. / Mila, kuda si nam ravna, / Mila si neselektivna!″ Pitam: Treba li Ministarstvo kulture odnosno Republika Hrvatska financirati glasila koja likuju nad nesrećama Hrvatske vojske te demoniziraju Domovinski rat i hrvatske branitelje – temelj suvremene hrvatske države?

Treba li financirati glasila koja se izruguju s hrvatskom državnom himnom?

Glede hrvatske vojno-redarstvene akcije ″Oluja″, podsjetio je Letica na davno spjevane, umnogome proročanske stihove čestitoga i lucidnoga srpskog pjesnika Branka Miljkovića: ″… ko ne ume da sluša pesmu slušaće oluju″. Zatim još podsjeća na činjenicu da je pjesmu Antuna Mihanovića ″Horvatska domovina″ uglazbio hrvatski pravoslavac Josip Runjanin.

Tako dobismo hrvatsku državnu himnu ″Lijepa naša″. Posrijedi je jedan od simbola hrvatske identitetske samosvijesti te je izrugivanje s himnom ne samo nemoralan čin nego i kazneno djelo. Tako u Kaznenome zakonu (″Narodne novine″ 125/11″), u članku 349., čitamo: ″Tko javno izvrgne ruglu, preziru ili grubom omalovažavanju Republiku Hrvatsku, njezinu zastavu, grb ili himnu / kaznit će se kaznom zatvora do jedne godine.”

Smeta li ‘Novostima’ što se netko stručno bavi hrvatskim muslimanima, a ne drugom vrstom podobnih muslimana?

Novostima također smeta, u prilog klasičnoj difamatorskoj i pamfletskoj tezi, ministrova izdavačka djelatnost ali i “njegov znanstveni rad koji se svodi na opsesivno bavljenje temom hrvatskih muslimana“. Moglo bi se paušalno reći da im vjerojatno smeta što se stručno bavi hrvatskim muslimanima, a ne drugom vrstom podobnih muslimana, podobnih u njihovoj arhetipskoj vjersko-etničkoj kategorizaciji, napisao je Jure Vujić.

Zapitao se također Jure Vujić jesu li novinari Novosti upoznati s osnovama sociologije “pa ih podsjećam na Bergerove i Luckmannove radove o društvenoj konstrukciji zbilje, vrlo poučnima za složenu percepciju društvene zbilje, realnost koja često može biti proizvod ne samo društvenih interakcija već i subjektivnih pogleda i percepcija, pa nije niti čudo za određene segmente post-marksističke i jugofilske intelektualne ljevice da se uporno traga za „imaginarnim fašistom“ koji zapravo proizlazi iz konstrukcije paranoične društvene zbilje”, dodavši “Ono što nikom nije promaklo je činjenica da se iz jasnog konteksta medijske kampanje protiv ministra Hasanbegoviće pokušava generirati novu i izmišljenu „situaciju“ tzv. “fašističke desne intelektualne ugroze“ kao klasično sredstvo psihološkog ratovanja.”

S obzirom na amplitude medijske kampanje, i organizirane harange u kojima sustavno sudjeluju sinkronizirane kohorte nevladinih udruga pseudo-kulturnjaci i plaćenički portali, i neupućenom laiku hrvatske javne scene, jasno je kako je riječ o pokušaju diskreditiranja i sotonizacije ministra kulture, kao najbolji primjer da liberalno-lijeva kulturna hegemonija nije mit i plod iskrivljene „mašte“ već da je itekako realna i živahna, zaključuje mr. sc. Jure Vujić, pravnik, politolog i jedan od inicijatora „Inicijative EU 1481“.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.