Super Bowl: Super važan, super gledan, super zarada

Foto: Snimka zaslona

Super Bowl, veliko finale profesionalne lige američkog nogometa (NFL), najvažniji je sportski događaj u SAD-u, ali i svojevrsna “tvornica novca”, pa se tako procjenjuje da su prošle godine Amerikanci u vikendu Super Bowla potrošili čak 15,3 milijarde dolara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prošlogodišnji domaćin Super Bowla bio je Minneapolis, čije je gospodarstvo zahvaljujući njemu zaradilo 450 milijuna dolara. Uspješniji od Minneapolisa bili su Phoenix 2015. godine (719 milijuna dolara), New York (New Jersey) 2014. sa 600 milijuna zarade i New Orleans 2013. godine sa 480 milijuna dolara.

Također, prošlogodišnji Super Bowl bio je rekordan u kladionicama u Las Vegasu, koje su primile uplate u visini od 158,5 milijuna dolara.

Super Bowl redovito ima najveću televizijsku gledanost, a rekordna je zabilježena 2015. godine, kada su New England Patriotsi pobijedili Seattle Seahawkse sa 28-24, i tada je 114 milijuna i 442 tisuće Amerikanaca gledalo najvažniju utakmicu godine.
Prvi Super Bowl, koji je održan 1967. godine, putem tv ekrana gledalo je 50 milijuna Amerikanaca, a od 2010. godine prosječna tv gledanost redovito premašuje 100 milijuna gledatelja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prosječna tv gledanost Super Bowla u posljednjih deset godina:
2018 – 103.400.000
2017 – 111.319.000
2016 – 111.900.000
2015 – 114.442.000
2014 – 111.500.000
2013 – 108.700.000
2012 – 111.346.000
2011 – 111.010.000
2010 – 106.476.000
2009 – 98.732.000
Velika televizijska gledanost za sobom nosi i visoke prihode od reklama. U vrijeme prvog Super Bowla, održanog 1967. godine, 30 sekundi reklamnog prostora koštalo je 42.000 dolara. U razdoblju od 1980. do 1995. godine cijena reklama je porasla za pet puta, a 1995. godine cijena je po prvi puta prešla granicu od milijun dolara da bi pet godina kasnije iznosila dva milijuna.

Reklamni prostor za vrijeme trajanja Super Bowla je najskuplji na svijetu, pa će oglašivači ove godine za 30 sekundi televizijske reklame morati platiti pet milijuna i 250 tisuća dolara, što je 200 tisuća skuplje negoli prošle godine.
Kolika je razlika u cijeni između Super Bowla i finala drugih sportova dobro pokazuje prošla godina, kada je 30 sekundi televizijske reklame za vrijeme Super Bowla koštalo pet milijuna i 50 tisuća dolara, dok je u NBA finalu bila skoro sedam puta manja, odnosno 750 tisuća dolara.

Pregled cijena polaminutnih tv reklama u posljednjih deset godina:
2019 – 5.250.000 dolara
2018 – 5.050.000
2017 – 5.000.000
2016 – 4.500.000
2015 – 4.250.000
2014 – 4.000.000
2013 – 3.800.000
2012 – 3.500.000
2011 – 3.100.000
2010 – 2.954.010

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Važan dio Super Bowla je glazbeni šou u poluvremenu utakmice, a nastup u “halftime showu” velika je čast za sve glazbenike. Tako su tijekom povijesti gledatelji mogli uživati u svirci Rolling Stonesa, grupe U2, Brucea Springsteena, Paul McCartneyja, Madonne, Aerosmitha, Tine Turner, Stinga, Red Hot Chili Peppersa, Princea i mnogih drugih zvijezda. Prošle godine gledatelje je zabavljao Justin Timberlake, a ove su godine glavna atrakcija kalifornijska pop-rock skupina “Maroon 5”.

I stadioni koji ugošćuju Super Bowl su spektakularni, i po izgledu i po troškovima izgradnje. Natkriveni stadion “U.S. Bank” (kapacitet 73.000 gledatelja) u Minneapolisu, domaćinu prošlogodišnjeg Super Bowla, koštao je milijardu dolara, a ove godine igrat će se u Atlanti na “Mercedes-Benz” stadionu (kapacitet 75.000 gledatelja), koji ima spektakularni pokretni krov, a izgradnja tog stadiona koštala je milijardu i 600 milijuna dolara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.