Željko Sakić: Nepodnošljiva lakoća obračuna s nogometnom reprezentacijom i nacionalnim ponosom!

Foto: Narod.hr

Dok u Saboru politička kriza dostiže vrhunac odlučio sam se pozabaviti jednim drugim fenomenom. Sutra na EP u nogometu Hrvatska nogometna reprezentacija igra utakmicu s Češkom. Očekivao sam da će tema medijskih komentara biti igra naše reprezentacije, no druge dugo i pomno pripremane teme zasjenile su sportski aspekt toga natjecanja. Dok se Čorluka razbijene glave četri puta vraćao na teren, pa i usprkos tragičnoj smrti oca Darija Srne za vrijeme utakmice s Turskom, a reprezentativci velikom požrtvovnošću branili boje svoje Domovine, u Hrvatskoj su se još prije godinu dana metodom specijalnog rata, crtanjem svastike na Poljudu, pripremili za konačni obračun s istom tom reprezentacijom. Naravno, počinitelji tog naručenog čina nikada nisu pronađeni, ali je za taj nedjelo medijiski odmah optužena radikalna desnica, koja u Hrvatskoj nota bene ne postoji, niti u političkom, niti intelektualnom miljeu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Poslijednji čin ovog koordiniranog udara na reprezentaciju bio je zahtijev Inicijative mladih za ljudska prava, SOS Racisme i Europskog antirasističkog pokreta koja je uputila Hrvatskom nogometnom savezu HNS-u, Apel za povlačenje pjesme Lijepa li si kao pjesme hrvatske reprezentacije na EURU 2016.

“Dok sam na čelu Hrvatskog nogometnog saveza, na stadionima će svirati pjesma ‘Lijepa li si’ jer je simbol patriotizma, ponosa i ljubavi prema domovini”, odgovorio je Davor Šuker, predsjednik HNS-a.

Inicijatori ovog obračuna uspjeli su u svojoj nakani

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Medijska priprema za „pacificiranje“, nacije obavljena je u medijima. Tako smo prije nogometne utakmice mogli pročitati naslov poput, „Za Hrvatsku ćemo navijati ali ne kao nekada.“

Zbog čega je bilo važno da se ovaj put na ulicama ne osjeća uobičajena atmosfera kao svih prethodnih godina? Više je razloga, očito je bilo i ranije da je u Hrvatskoj iskazivanje nacionalnih osjećaja postalo na određeni način, nepoželjno. Jedino u Hrvatskoj za najvažnijih praznika niti najviši državni dužnosnici, niti građani tome ne iskazuju onu vrstu pažnje kao u ostalim državama EU. U hrvatskoj na zgradama, privatnim kućama, pa čak i nekim državnim ustanovama ne vijore državni barjaci, na ulicama se ne pjevaju domoljubne pjesme, a mnogi gradovi čak niti ne organiziraju nikakav program kojim bi se obilježili neki od najvažnijih državnih blagdana, poput Dana pobjede.

U takvoj atmosferi utakmice nogometne reprezentacije postale su prigoda da se odjene dres s kockicama, ponese državna zastava i druga državna obilježja, pjevaju domoljubne pjesme, veseli na ulicama, pa se čak i na većini automobila stavi državna zastava u znak ne samo potpore reprezentaciji, nego i iskazivanja nacionalnog ponosa, a da pri tom svi ti ljudi imaju „izgovor“ zašto se ponose svojom Domovinom, i da ih zbog toga nitko ne može proglasiti ustašom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iz ovoga je vidljivo kako je u narodu oduvijek postojala velika potreba da se ponose svojom Domovinom, a nogometaši su im svojim nastupima davali nadu da bi, možda političke i intelektualne elite mogle krenuti slični putem. Uostalom bez nacionalnog ponosa ne može se stvoriti uspješno društvo u bilo kojem segmentu, od gospodarstva do socijalne pravednosti. Pokazalo se kako ovdašnje političke i intelektualne elite nisu baš voljne „krvariti“ za svoj narod, dapače ne postoji politička kasta u EU koja je do te mjere izdala vlastiti narod i državu kao što je učinila, ovdašnja, bešćutna politička elita, koja što je podatnija stranom interesu, to je nemilosrdnija prema svojim građanima.

Hrvatski dres jedan je od najuspješniji brendova u povijesti dizajna

S obzirom na gore navedeno onim društvenim skupinama i centrima moći koje se zalažu za likvidaciju našeg nacionalnog identiteta i činjenica da je dizajn nogometnog dresa toliko planatarno uspješan predstavljao je nepodnošljivu činjenicu. Stoga je osim prijedloga koji su se mogli čuti za vrijeme vlasti Zorana Milanovića, kako dres s kockicama treba ukinuti, u što se uklopila i ideja o uklanjanju državnog grba s registracijskih pločica, trebalo stvoriti državu koja će čak u simboličnom smislu biti posve anacionalna. S obzirom na njegovu popularnost postavljam pitanje i MOO zbog čega sve nacionalne reprezentacije ne nastupaju u dresu sa spomenutim dizajnerskim rješenjem?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Čak su i marketinške kampanje politički korektne

Gledajući reklama pojednih velikih oglašivača vidljivo je kako se inzistira na činjenici kako nas Hrvate, Turke, Čehe i Španjolce, „puno toga više spaja nego dijeli.“ Dakle i na razini marketinga posegnulo se za neobičajenom političkom korektnošću, kakvu ćete teško vidjeti na programima ostalih država sudionica Europskog prvenstva u nogometu. Tamo se ne libi reći „Najbolji smo!“

Aktualna politička kriza u državi rezultat je različitih okolnosti i utjecaja, koje na zbivanja u Hrvatskoj ostvaruju centri moći, često izvan Hrvatske, uz pomoć svojih ljudi u zemlji.No osnovna i glavna kriza nije ona politička, nego kriza identiteta. Naciju, i jednu malu državu pokušava se svojevrsnim psihopolitičkim eksperimentom učiniti anacionalnom, potom razbiti tradicijiske vrijednosti kao što je obitelj, temelni nukleus svakog društva.

Iskazivanje nacionalnog ponosa koji je uvijek do sada kada je igrala nogometna reprezentacija bio vrlo izražen, sada je ostao tek blijeda uspomena. Takve se stvari mogu činiti samo u državama koje su davno izgubile svoj identitet i bilo koji oblik suvereniteta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.