Australija traži veći nadzor za Facebook i Google zbog zaštite privatnosti

epa07586093 (FILE) - A Chinese woman walks next to a 'Google' brand name and logo, near the Google office in Beijing, China, 03 August 2018 (reissued 20 May 2019). According to media reports on 20 May 2019, the US based multinational technology company Google halted business with Huawei in the wake of the Trump administration adding the Chinese telecommunication company to a trade blacklist over national security concerns. Huawei will lose access to updates for the Android operating system. EPA/ROMAN PILIPEY

Australska agencija za tržišno natjecanje i potrošače (ACCC) pozvala je, u izvještaju objavljenom u petak, na veći nadzor vodećih digitalnih platformi poput Facebooka i Googlea, ocjenjujući da one često prikupljaju podatke o korisnicima ugrožavajući njihovu privatnost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Australska agencija osamnaest je mjeseci istraživala utjecaj digitalnih platformi na vijesti i oglašavanje te je identificirala određene prakse upravljanja podacima koje mogu imati potencijalnu štetu za potrošače.

ACCC je zaključio da potrošači nisu adekvatno informirani o tome kako se prikupljaju i koriste njihovi podaci te da imaju slabu kontrolu nad širokim rasponom prikupljenih podataka.

Australski je regulator u izvješću, dugačkom 619 stranica, označio zabrinjavajućom praksu prikupljanja velikog broja podataka bez davanja informiranog pristanka te je predložio uspostavljanje primjenjivih pravila privatnosti za digitalne platforme.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

ACCC također je pozvao australsku vladu da obuzda dominaciju Googlea i Facebook na australskom tržištu.

” ‘Vjerujte nam’, je rečenica koja možda najbolje opisuje dominantan odgovor digitalnih platformi na pitanja koja smo postavili”, kazao je čelnik ACCC-a Rod Sims u petak.

“Postoji globalni interes za ovu, pravodobnu, australsku istragu”, dodao je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Svijet je sada priznao utjecaj tržišne moći digitalnih platformi i utjecaj koji to ima na potrošače, vijesti, poduzeća i društvo”, zaključio je.

ACCC je također naveo u izvješću da je australsko društvo, poput drugih širom svijeta, pogođeno dezinformacijama i rastom nepovjerenja u vijesti.

Australska vlada potvrdila je da je suglasna s primjedbama i zahtjevima agencije za tržišno natjecanje i potrošače najavljujući da će osnovati posebnu sekciju koja će nadgledati kako tvrtke koriste podatke korisnika u komercijalne svrhe.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.