Istražuje se kompanija optužena za prodaju lažnih followera (pratilaca) na Twitteru

Foto: Thinkstock

Ured glavnog tužitelja američke savezne države New York pokreće istragu o kompaniji koja je navodno korisnicima društvenih medija prodala milijune lažnih pratilaca, prenose britanski mediji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Prema zakonima savezne države New York lažno predstavljanje i obmana kaznena su djela”, podsjetio je Eric Schneiderman a prenosi BBC.

Kompanija Devumi optužena je za krađu identiteta stvarnih ljudi i opovrgava tu optužbu, prenosi New York Times, dovodeći u vezu “tvornicu pratilaca” sa čitavim nizom računa poznatih osoba na Twitteru.

U subotu je New York Times objavio opširnu analizu o Devumiju, ukljčujući intervjue s ljudima koji tvrde da su pojedinosti i profilne slike njihovih računa kopirani radi kreiranja realističnih “botova”.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U tom se izvješću tvrdi da u nastojanju da povećaju broj pratilaca, poznate osobe poput glumaca, zabavljača i političkih komentatora mogu platiti kako bi ih pratili botovi.

Na društvenim mrežama velik broj pratilaca znači i veći ugled, što pak može utjecati na javno mnijenje ili vlasnicima računa donijeti drugu vrstu koristi, poput ponuda za posao ili sponzorstva.

Schneidermana brine da takve “netransparentne” aktivnosti potkopavaju demokraciju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na internetskoj stranici kompanija Devumi nudi klijentima priliku da naruče do 250 tisuća pratilaca na Twitteru, za početnu cijenu od 12 dolara. Klijenti mogu kupovati i “lajkove” i prenošenje tweetova.

Kompanija prodaje pratioce i na nizu drugih platformi, uključujući Pinterest, LindekIn, Soundcloud i YouTube.

“Devumi je pomogao više od 200 tisuća kompanija, poznatih osoba, glazbenika, ‘jutjubera’ i ostalih profesionalaca da se profiliraju u javnosti i ostave snažan dojam na publiku”, navodi se na internetskoj stranici te kompanije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Devumi je registriran na adresi u New York Cityju ali NYT tvrdi da je ona fiktivna i da su njihovi pravi uredi na Floridi te da zapošljavaju radnike i na Filipinima.

Twitter je odgovorio na istragu, navodeći kako ulaže napore kako bi zaustavio Devumi i slične kompanije.

Ta se platforma dosada suočavala s optužbama da ne shvaća problem dovoljno ozbiljno. Često su umanjivali važnost istraga o botovima, tvrdeći da su “netočne i metodološki manjkave”.

Twitter omogućuje otvaranje automatiziranih računa ali strogo zabranjuje njihovu kupnju odnosno prodaju. Poručuju da će blokirati račune za koje se utvrdi da su kupovali pratioce, prenošenje tweetova i ‘lajkove’.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Njihov predstavnik izjavio je ipak za New York Times da to u praksi rijetko čine jer je kupnju i prodaju teško dokazati.

List navodi da Devumi ima najmanje 3,5 milijuna automatiziranih računa i da su mnogi među njima prodavani u više navrata.

Tvrde da najmanje 55 tisuća tih računa “koristi imena, profilne slike, mjesta stanovanja i druge osobne detalje stvarnih korisnika Twittera, uključujući i maloljetnike”.

“Ti su računi krivotvoreni novac u cvatućoj ekonomiji internetskog utjecaja i sežu u doslovno svaku privrednu granu u kojoj se može profitirati na masovnoj publici – odnosno na prividu takve publike. Lažni računi, kakve koriste vlade, kriminalci i poduzetnici, proširili su se sada poput zaraze i na društvene mreže”, zaključuju u NYT-u.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.