Netflix izgubio 200.000 pretplatnika – Dionice tvrtke pale za 25 %

Netflix
Foto: Deposit photos

Netflix je pretrpio svoj prvi veliki gubitak pretplatnika, zbog čega su njegove dionice pale za 25 % u produženom trgovanju zbog zabrinutosti da je pionirska streaming usluga možda već doživjela svoje najbolje dane.

Baza korisnika tvrtke pala je za 200.000 pretplatnika tijekom razdoblja od siječnja do ožujka, prema njezinom tromjesečnom izvješću o zaradi. To je prvi put da su Netflixovi pretplatnici pali otkako je usluga streaminga postala dostupna u većem dijelu svijeta izvan Kine prije šest godina. Ovogodišnji pad dijelom je proizašao iz Netflixove odluke da se povuče iz Rusije u znak protesta protiv rata protiv Ukrajine, što je rezultiralo gubitkom od 700.000 pretplatnika, prenosi Time.

Netflix je priznao da su njegovi problemi duboko ukorijenjeni jer predviđa gubitak od još 2 milijuna pretplatnika tijekom razdoblja od travnja do lipnja.

Ako se pad dionica proširi i na redovno trgovanje, dionice Netflixa ove godine će izgubiti više od polovice svoje dosadašnje vrijednosti – izbrisavši oko 150 milijardi dolara bogatstva dioničara u manje od četiri mjeseca.

Neflix želi preokrenuti ploču

Netflix se nada da će preokrenuti ploču poduzimajući korake kojima se odupirao, uključujući blokiranje dijeljenja računa i uvođenje jeftinije – i podržane – verzije svoje usluge.

Analitičar Aptus Capital Advisorsa David Wagner rekao je da je sada jasno da se Netflix bori s impozantnim izazovom. “Oni su u ničijoj, (ne)čijoj zemlji”, napisao je Wagner u istraživačkoj bilješci.

> Musk o Netflixu koji rapidno gubi pretplatnike: Negledljivi su zbog ‘woke’ virusa
> CitizenGO poziva: ‘Potpišite peticiju – Netflix svetogrdnim filmom grubo vrijeđa kršćane’
> Roditelji zabrinuti: Netflixova serija potaknula veći broj samoubojstava kod tinejdžera

Netflix je doživio svoj najveći udarac otkako je 2011. izgubio 800.000 pretplatnika – rezultat otkrivenih planova da počne zasebno naplaćivati ​​svoju, tada tek nastalu uslugu streaminga, koja je bila besplatna u paketu s njegovom tradicionalnom uslugom DVD-by-mail. Reakcija kupaca na taj potez izazvala je ispriku izvršnog direktora Netflixa Reeda Hastingsa.

Posljednji gubitak pretplatnika bio je daleko gori od prognoze uprave Netflixa za konzervativni dobitak od 2,5 milijuna pretplatnika. Vijest produbljuje probleme koji se povećavaju za streaming otkako je val registracija publike tijekom pandemije počeo usporavati.

To je četvrti put u posljednjih pet tromjesečja da je Netflixov rast pretplatnika pao ispod dobitaka iz prethodne godine, što je malaksalost koja je pojačana pojačanom konkurencijom dobro financiranih konkurenata kao što su Apple i Walt Disney.

Neuspjeh je uslijedio nakon povećanja tvrtke od 18,2 milijuna pretplatnika u 2021., što je njezin najslabiji godišnji rast od 2016. To je u suprotnosti s povećanjem od 36 milijuna pretplatnika tijekom 2020. kada su ljudi bili zatvoreni kod kuće i htjeli zabavu, što je Netflix uspio brzo i jednostavno osigurati svoju zalihu izvornog programiranja.

Netflix će početi suzbijati dijeljenje pretplatničkih lozinki

Netflix je ranije predviđao da će ponovno dobiti svoj zamah, ali se suočio s problemima koji ga zahvaćaju. “Covid je stvorio mnogo buke oko toga kako iščitati situaciju”, rekao je Hastings na videokonferenciji pregledavajući najnovije brojke.

Između ostalog, Hastings je potvrdio da će Netflix početi suzbijati dijeljenje pretplatničkih lozinki koje je omogućilo više kućanstava da pristupe njegovoj usluzi s jednog računa, s promjenama koje će vjerojatno biti uvedene tijekom sljedeće godine.

Tvrtka Los Gatos u Kaliforniji procjenjuje da oko 100 milijuna kućanstava diljem svijeta besplatno gleda njezinu uslugu koristeći račun prijatelja ili drugog člana obitelji, uključujući 30 milijuna u SAD-u i Kanadi. “To je više od 100 milijuna kućanstava koja se već odlučuju za gledanje Netflixa”, rekao je Hastings. “Oni vole uslugu. Samo moramo biti plaćeni u određenoj mjeri za njih.”

Kako bi zaustavio tu praksu i potaknuo više ljudi da plaćaju za svoje račune, Netflix je najavio da će proširiti test uveden prošlog mjeseca u Čileu, Peruu i Kostariki koji omogućava pretplatnicima da dodaju do dvije osobe koje žive izvan svojih kućanstava na svoje račune uz dodatnu naknadu.

Pad pretplatnika umanjio je financije Netflixa u prvom tromjesečju

Netflix je završio ožujak s 221,6 milijuna pretplatnika širom svijeta. Pad pretplatnika umanjio je financije Netflixa u prvom tromjesečju kada je dobit kompanije pala za 6 % u odnosu na prošlu godinu na 1,6 milijardi dolara, ili 3,53 dolara po dionici. Prihodi su porasli za 10 % u odnosu na prošlu godinu na gotovo 7,9 milijardi dolara.

Uz ublažavanje pandemije, ljudi su pronalazili druge stvari što će raditi, a druge usluge za streaming videa naporno rade kako bi privukle nove gledatelje vlastitim nagrađivanim programom.

Eskalacija inflacije tijekom prošle godine također je stisnula kućne proračune, što je dovelo do toga da sve veći broj potrošača obuzda svoju potrošnju na diskrecijske artikle. Unatoč tom pritisku, Netflix je nedavno povisio cijene u SAD-u. U posljednjem tromjesečju Netflix je izgubio 640.000 pretplatnika u SAD-u i Kanadi, što je potaknulo menadžment da istakne da će najveći dio njegova budućeg rasta doći s međunarodnih tržišta.

Netflix također pokušava dati ljudima još jedan razlog da se pretplate dodavanjem videoigara bez dodatne naknade – značajka koja se počela pojavljivati ​​prošle godine.

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr/time.com

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.