Poznati američki trgovački lanac Walmart odustaje od DEI i LGBTIQ politika. Tako se pridružuje nizu velikih korporacija koje su tijekom ove godine odlučile napustiti ove woke programe.
Walmart je najveći privatni poslodavac u zemlji s oko 1,6 milijuna radnika. U ponedjeljak je objavio svoju odluku o smanjenju programa raznolikosti, odnosno DEI i LGBTIQ programa.
Što će promijeniti Walmart?
Walmart će prestati prodavati određene artikle vezane uz LGBTQ na svojoj web stranici i neće obnoviti svoju predanost Centru za rasnu jednakost, piše Forbes.Ova neprofitna organizacija, koju je maloprodajni div osnovao 2020. godine, nakon prosvjeda diljem zemlje izazvanih smrću Georgea Floyda, u početku je bila podržana petogodišnjim obećanjem od 100 milijuna dolara za borbu protiv sustavnog rasizma.
Možda će vas zanimati
Američke tvrtke odustaju od DEI i LGBT programa: O čemu se radi?
Toyota nije prva korporacija koja je shvatila da ulaganje u ovakve ideološke planove ne pridonosi poslovanju
Osim toga, Walmart više neće davati podatke Human Rights Campaignu i sličnim organizacijama koje prate korporativne LGBTQ politike. Tvrtka je također postupno obustavila svoje inicijative za raznolikost dobavljača, koje su prije nudile povoljne uvjete financiranja “nedovoljno opskrbljenim” skupinama, uključujući žene, “obojene ljude”, veterane i LGBTQ.
Štoviše, Walmart se udaljio od upotrebe pojma “DEI” u raznim materijalima tvrtke, nazivima poslova i grupama zaposlenika. Kao dio ove promjene, tvrtka je svoju bivšu poziciju “glavnog direktora za raznolikost” preimenovala u “glavni službenik za pripadnost”.
>Toyota prekida s LGBT i DEI programima; korisnici oduševljeni
“Spremni smo se mijenjati zajedno s našim suradnicima i kupcima koji predstavljaju cijelu Ameriku”, rekao je Walmart u priopćenju ovog tjedna. „Znamo da nismo savršeni, ali svaka odluka dolazi iz želje da potaknemo osjećaj pripadnosti, da otvorimo vrata mogućnostima za sve naše suradnike, kupce i dobavljače i da budemo Walmart za svakoga.”
‘Okončanje woke ludila’
Walmart se tako pridružio nizu velikih korporacija koje u posljednje vrijeme napuštaju ove woke politike. Među njima su Toyota, Ford, Harley-Davidson, Lowe’s i Tractor Supply, o čemu je Narod.hr već pisao.
Možda će vas zanimati
Muško, žensko, nebinarno: I velike kompanije u Hrvatskoj promoviraju woke DEI programe
Američke tvrtke posljednjih mjeseci napuštaju DEI (“raznolikost, jednakost i uključenost”) i LGBT programe
Konzervativni politički komentator i aktivist Robby Starbuck, koji već neko vrijeme piše i upozorava na tvrtke koje koriste DEI i LGBT programe, napisao je:
“Ovo je dosad najveća pobjeda za naš pokret za okončanje woke ideologije u korporativnoj Americi”, napisao je Starbuck na X.
Naime, iako su mnoge poznate korporacije prije Walmarta napustile ove programe, ovaj trgovački lanac s 1,6 milijuna radnika u SAD-u, najveći je koji to čini.
Što je DEI?
DEI je skraćenica od eng. “diversity, equity, and inclusion”, odnosno “raznolikost, jednakost i uključenost”. To je izraz je koji se koristi za opisivanje politika i programa koji promiču zastupljenost i sudjelovanje različitih skupina pojedinaca, a posebno skupina koje su povijesno bile “marginalizirane ili podložne diskriminaciji”. DEI obuhvaća ljude različite dobi, rase, etničke pripadnosti, sposobnosti, invaliditeta, spola, vjere, kulture i seksualne orijentacije.
>U novoj reklami za Jaguar umjesto automobila homoseksualci i transvestiti
Raznolikost podrazumijeva sve ono po čemu se ljudi razlikuju: rasa, narodnost, seksualna orijentacija, rodni identitet, religija, bračno stanje i sl. Jednakost ima za cilj osigurati jednak tretman, pristup, mogućnosti i napredak. Cilj jednakosti je promicanje pravde, pravednosti i nepristranosti u načinu na koji se stvari rade i u raspodjeli resursa unutar društvenih struktura, sustava i institucija. Inkluzija “gradi kulturu u kojoj se svi osjećaju dobrodošli”, piše TechTarget.
>Erste i LGBT: Zašto krupni kapital podržava lijevi aktivizam?
Zaklada Kampanja za ljudska prava (HRC) tako je razvila Indeks korporativne jednakosti (CEI), alat koji se koristi za ocjenjivanje odnosa američkih tvrtki prema gay, lezbijkama, biseksualnim i transrodnim zaposlenicima, potrošačima i investitorima. HRC je američka najveća LGBTQ politička lobistička organizacija. Usmjerena je na zaštitu i širenje prava LGBTQ osoba.
No, sve se više tvrtki odmiče od ovih programa zbog nezadovoljstva javnosti i korisnika njihovih usluga. Najveće kritike zbog toga stižu od LGBT osoba koje su kroz ove politike zapravo imale povlašten statsu u organizacijama. Tako je najnovija anketa HRC-a pokazala da bi 8 od 10 (80,1%) LGBTQ+ odraslih bojkotiralo tvrtku koja je ukinula DEI inicijative, uključujući prestanak kupovine, korištenja i/ili kupnje njezinih usluga.
Tekst se nastavlja ispod oglasa