“Transrodnost”, trenutno najaktualniji korak u upornom hodu LGBTIQ transformacije zapadnih društava, doima se neobično privlačnom mladima.
“Luksuzna ideologija”
Na prvi pogled nije jasno kako to da se adolescenti, toliko samosvjesni po pitanju izgleda i društvene prezentacije, oduševljavaju “životom u drugom rodu” koji u pravilu znači izbor manje ili više intenzivnog sakaćenja tijela?
Stavljajući neke dublje uzroke te privlačnosti na stranu, moguće je istaći jedan površan, ali samim tim i sveprisutan razlog. “Transrodnost” je nešto što se može nazvati “luksuznom ideologijom”. To znači da oni koji podržavaju ili prakticiraju “život u drugom rodnom identitetu” pripadaju u očima adolescenata “cool” društvenoj skupini.
>Revolucija ide korak dalje-Udruga KolekTIRV objavila je protokol za LGBTIQ Hrvatsku
U Hrvatskoj vjerojatno ne treba niti tumačiti kako to funkcionira, ako znamo da je LGBTIQ za veliku većinu onih koji ga podržavaju crta razgraničenja između “građanstva” i “primitivizma”.
No da bi neka ideologija postala luksuznom, nju mora širiti skupina koja živi bolje i ljepše od većine. Primjer takvih “diseminatora ideologije” su filmske zvijezde.
Od Ellen do Eliota Paige – autodestrukcija s pravom javnosti
Tko god prati hollywoodsku produkciju, kao i onu streaming usluga poput Netflixa, zna da je LGBTIQ sveprisutan sastojak suvremenih filmova i serija. Štoviše, dobar dio etabliranih zvijezda ili ga podržavaju ili se sami “identificiraju” kao pripadnici manjinskih seksualnih/rodnih skupina.
Promotrimo u tom smislu egzemplar jedne takve filmske zvijezde, Ellen Paige.
Danas je ovo ime veoma teško pronaći na prvim stranicama tražilice. Razlog tomu je to što je Paige, nakon što se identificirala kao muškarac – Elliot Paige – uživala punu podršku industrije zabave i korporacija koje dominiraju internetom. Njezino novo ime postalo je sveprisutno, a sasvim je moguće da je korištenje rođenog imena zabranila.
Mrtvo ime ‘Ellen’
Naime, “transrodne osobe” iznimno su osjetljive na tzv. “mrtvoimenovanje” (“deadnaming”), odnosno korištenje njihovog rođenog, nerijetko krštenog imena u komunikaciji. Stvar ide toliko daleko da transrodne udruge traže kriminalizaciju korištenja imena koje je osoba dobila pri rođenju.
Paige jednostavno u svom bijegu od “mrtvog imena” ima podršku IMDB-a, Wikipediae i Googlea.
>Što za ‘transrodne osobe’ znači izraz ‘mrtvo ime’?
Paige je također egzemplar “hoda kroz LGBTIQ”, od prvog slova prema zadnjem. Naime, njezin je “društveni angažman” bio isprva standardno feminističko zagovaranje pobačaja na zahtjev. Tome je uslijedio “izlazak iz ormara”, kad je obavijestila javnost da je lezbijka, te nakon toga i promjena rodnog identiteta. Ova muška žena ili ženski muškarac danas je “nebinarna” osoba, dakle niti žena niti muškarac.
Od stupnjeva medicinske inicijacije u transrodnost stala je na “gornjoj operaciji”, odnosno na uklanjanju dojki i uzimanju muških hormona.
>Glumica Ellen Page prvo se proglasila lezbijkom, sad transrodnom. Što je sljedeće?
Paige, naravno, nije od onih koji bi prodavali laž da je “transrodnost” stvar privatnosti, nego je promptno reklamirala vlastitu “tranziciju”. U tom smislu danas se može ponositi titulom prve “transrodne osobe” na naslovnici Timea. Podržao ju je cijeli niz “slavnih osoba”, a Netflix je izmijenio sve podatke na svojoj platformi da Elliot slučajno ne bi naletjela na Ellen. Isti je slučaj i na IMDB-u, gdje se nigdje ne susrećemo s “mrtvim imenom” Ellen Paige.
A tragic transformation. From a beautiful young lady to such a depressed looking woman. ? pic.twitter.com/Z8zPLw26R4
— Hazel Appleyard (@HazelAppleyard_) March 26, 2024
Istaknimo to, jer je proboj Paige u hollywoodsku prvu ligu zapravo bio vezan za jednu izrazito ženstvenu ulogu.
“Juno”
Naime, uloga mlade Juno u istoimenom filmu iz 2007. godine lansirala je njezinu planetarnu slavu. No naslovna šesnaestogodišnja djevojka potpuna je karakterna i politička suprotnost od Elliota Paigea.
Film je tinejdžerska komedija o odrastanju i sazrijevanju djevojčice u ženu. Juno je nekonvencionalna adolescentica koja neplanirano zatrudni s najboljim prijateljem. Momak je toliko bezazlen i nespretan da njezin otac, kad se nađe suočen sa situacijom, može samo reći: ”Nisam znao da on to ima u sebi.”
Pro-life film?
Juno isključuje opciju pobačaja, ali se želi nekako otarasiti “te stvari” i počinje tražiti prikladan par koji bi usvojio dijete. Upoznaje bračni par Vanessu i Marka koji pristaju na usvojenje, te se zbližava s Markom koji s njom dijeli filmski i glazbeni ukus. Kako mu je bračni život blokirao aspiracije na glazbenu karijeru i kako on zapravo sa suprugom dijeli malo toga po pitanju životnih ciljeva, Mark u Juno pronalazi srodnu dušu. Kulminacija filma je njegova odluka da “nije spreman biti otac” i spremnost da zbog Juno napusti suprugu.
U tom trenutku šesnaestogodišnjakinja spoznaje svu ozbiljnost svoje situacije i postupa kao zrela osoba – shvaća da voli svog najboljeg prijatelja, da nema pravo razbijati tuđi brak, te da je Vanessa osoba zrelija za majčinstvo od nje.
Film završava sretno: Vanessa usvaja dijete, a Juno ostaje zajedno sa svojim najboljim prijateljem, sada dečkom.
Varljivost luksuzne ideologije
Lik Juno teško je na prvi pogled spojiti s nebinarnom osobom Elliot Paige, koja bijeg od vlastitog spola smatra spasom od sigurnog samoubojstva.
Kako pomiriti to da Paige danas adolescentima reklamira poželjnost puta od depresije, samoozljeđivanja do “spasonosnog” uklanjanja dojki i uništenja vlastite ženstvenosti, a prije nepunih 10 godina je status zvijezde stekla upravo afirmacijom zrelosti naspram adolescencije?
>Eksplozija na ‘trans’ frontu: Procurili interni dokumenti globalnog autoriteta za ‘transrodnu skrb’
Naravno, uloga i glumac ne smiju se poistovjećivati, no uspjeh “Juno” među tadašnjim adolescentima bio je usko povezan s javnim profilom Ellen Paige. Štoviše, zagovornici su pobačaja njoj i scenaristici, bivšoj striptizeti Diablo Cody, spočitavali promicanje pro-life poruke. Stvari su otišle toliko daleko da ih se optuživalo za glamurizaciju trudnoće među tinejdžerima.
No to samo otkriva na koji način djeluje “luksuzna ideologija”. I Paige i Cody bile su i ostale zagovornice pobačaja, a “Juno” nije film nastao iz uvjerenja, nego kako bi, u skladu s narudžbom, poslao poruku koja se može prodati publici. Prirodna logika sazrijevanja koju film isporučuje, a nosi je glavna glumica s kojom se adolescentska publika mogla poistovjetiti, jednostavno je “kliknula” i proizvela hit.
LGBTIQ je možda ipak preskupa luksuzna ideologija
Tako je 2007. bilo cool roditi dijete, a danas je cool patiti od depresije, anoreksije i samoozljeđivanja. Uostalom, tu nema ničeg novog. Prisjetimo se da je i estradna baka Madonna još osamdesetih godina prošlog stoljeća imala naizgled pro-life hit “Papa, don’t preach”, a danas je viđena pripadnica LGBTIQ gerijatrije.
>LGBTIQ i ‘liberalizam u ostavci’
“Transrodnost” kao luksuzna ideologija otud ima jednako toliko sadržaja koliko i svaka druga pop ideologija. Međutim, kako je LGBTIQ sasvim jedinstveno destruktivna stvar, oni koji ga usvoje, čak i kao pomodariju, čine nerijetko nepopravljive štete. Ellen/Elliot Paige, toliko je uništila svoj osobni integritet u duševnom i tjelesnom smislu, da bi osvještenje vlastitog promašaja veoma teško preživjela. Štoviše, to bi joj sasvim izvjesno uništilo karijeru, osim pod uvjetom da u neka doba “de-tranzicija” postane cool, što nije vjerojatno.
Pripustite malene …
Drugi pak marno rade na uništavanju tuđih života. Primjerice novi vogue među hollywoodskim glumicama je pripisivati vlastitoj djeci rod po izboru, pa tako imamo cijeli vrtić zvjezdanog podmlatka gdje se dečke identificiralo kao curice i obratno.
U tom je pogledu egzemplarna Južnoafrikanka Charlize Theron koja je svog posvojenog sina ponosno deklarirala djevojčicom kad je imao 7 godina. Na koji je način dijete dalo “informirani pristanak” na to, teško je ustanoviti, ali je Theron izjavila da je njegova sloboda odlučiti što će biti kad odraste. Na koji način će odrasti, nakon onoga što mu je učinila dok tu slobodu nije imao, otvoreno je pitanje.
Na koncu, LGBTIQ mnogi smatraju prolaznom modom u najboljem, ili prolaznim masovnim ludilom, u najgorem slučaju. S tim se teško složiti. No, čak i kad bi to bilo istina, posljedice koje proizvodi makar i poigravanje s ovim idejama su nepopravljive. Nebinarna glumica Paige, na svom putu od Ellen do Elliota to pokazuje zorno poput kataloga.
Tekst se nastavlja ispod oglasa