Prigodnim programom na glavnom festivalskom Kino trgu te odavanjem počasti nedavno umrlom redatelju i prijatelju Motovuna Dušanu Makavejevu u utorak navečer u tom je gradiću otvoren 22. Motovunski filmski festival na kojem će do subote biti prikazano stotinjak filmova iz cijelog svijeta.
Motovunski filmski festival Igora Mirkovića zadnjih je godina opstajao zahvaljujući financijskoj potpori, brojnim aferama uzdrmanog, Hrvatskog audiovizualnoga centra. Naime, nakon osnivanja HAVC-a, Ministarstvo kulture ograničilo se na financiranje Pulskog filmskoga festivala, dok su ostale filmske manifestacije prepuštene audiovizualnome centru.
Natječaji koje raspisuje HAVC
Hrvatski audiovizualni centar raspisuje dva javna poziva: Javni poziv za poticanje audiovizualnih djelatnosti i stvaralaštva i Javni poziv za poticanje komplementarnih djelatnosti.
HAVC tako sufinancira proizvodnju audiovizualnih djela, realizaciju manjinskih koprodukcija, razvoj filmskih i televizijskih scenarija i djela, kao i komplementarne djelatnosti. Komplementarne djelatnosti uključuju različite festivale, radionice, edukacijske programe, promotivne mjere te različite programe međunarodne suradnje, navode na svojim stranicama.
Javni poziv za poticanje audiovizualnih djelatnosti i stvaralaštva otvoren je tijekom cijele godine te se raspisuje u četiri natječajne kategorije.
Javni poziv za komplementarne djelatnosti raspisuje se jedanput godišnje u drugoj polovici kalendarske godine za narednu godinu. U okviru Javnog poziva za komplementarne djelatnosti, izuzetak čine programi međunarodne suradnje za koje je poziv otvoren tijekom cijele godine, a odluke se donose najmanje četiri puta godišnje.
Svote koje je Motovunski festival svake godine dobivao uglavnom su iznosile više od 500 tisuća kuna pa je tako bilo i ove godine.
U izvješću dodijeljenih sredstava za 2019. Motovunski filmski festival dobio je pola milijuna kuna od HAVC-a. Za program NOVOKINO još 20 tisuća i za Kampus Motovun dodatnih 10 tisuća kuna.
Godinu prije, 2018. Motovunski filmski festival dobio je također 500 tisuća kuna te dodatnih 10 tisuća za program Ljudi s kamerom 21. stoljeća te za kampus 10 tisuća. Ukupno 520 tisuća kuna.
HAVC-ova izvješća za 2012., 2013., 2014., 2015. i 2016. godinu mogu se vidjeti iz poveznice za svaku zasebnu godinu.
Novčanu potporu festival je dobivao u dvije kategorije.
Prva od njih zove se “Filmski festivali i druge audiovizalne manifestacije”, a druga “Programi stručnog usavršavanja” (poslije preimenovana u “Programe stručnog usavršavanja filmskih profesionalaca”).
Kontroverzni filmovi na programu
Na programu će ove godine biti prikazan kontroverzni poljski film o svećenicima i pedofiliji – Kler.
Film Nina govori o surogatstvu i vezi između dvije žene.
Film pod nazivom Nevinost govori o “religiji, znanosti i zdravom razumu. Radeći u laboratoriju u kojem se životinje koriste za radikalne medicinske eksperimente, Ruth se počinje pitati igra li se i sama Boga, te postavlja pitanja o vlastitoj religioznosti”
Film Tlo pod nogama govori također o istospolnoj vezi između dvije žene, dok film Vox Lux u jednom dijelu prikazuje teroristički napadu u Hrvatskoj.
Na MFF-u prikazat će i kratkometražni belgijski dokumentarni film Domovina o “desničarskom populizmu koji se širi Europom poput požara”, navodi Festival na svojim mrežnim stranicama.
Tko je Igor Mirković, umjetnički direktor Motovunskog festivala i glavni urednik Student televizije
Igor Mirković našao se u središtu pozornosti prije nekoliko godina u aferi HAVC i zbog kontroverzne najave Motovunskog filmskog festivala.
Najava Motovunskog filmskog festivala, gdje u kratkom traileru Igor Mirković uspoređuje stanje u Hrvatskoj 2016. godine sa fašističkom zemljom, izazvala je burne reakcije u javnosti, posebno u brantiteljskim udrugama. “Trailer prikazuje isječke iz filma „Cabaret“ Boba Fossa gdje se u nacističkim odorama pokazuju pjevači pjesme „Tomorrow belongs to me“, uz isječke fotografija Poglavnika tzv. NDH dr. Ante Pavelića i ustaških vojnika, sve to miješajući sa prikazima slika hrvatskih gradova i spomenika”, napominju iz Koordinacije Hrvatskih braniteljskih udruga i kažu da je time Republika Hrvatska prikazana kao totalitaristička nacistička zemlja.
> Pogledajte Mirkovićev trailer o Hrvatskoj 2016.!
> Zašto je Igor Mirković maknuo sa svog Facebooka trailer koji je prenijela N1 prošle godine?
> Novi skandal Hribarovog HAVC-a: financirali još jedan lažni prikaz Domovinskog rata
> U središtu HAVC-ove afere dva bračna para
Igor Mirković rođen je 1965. godine u Zagrebu gdje je završio osnovnu i srednju školu, a potom i politologiju na Fakultetu političkih znanosti. Od 1989. godine radio je kao televizijski novinar i urednik televizijskih emisija U potrazi, Javna stvar, 007 i Od 5 do 12. Osim na HRT-u, radio je i u nezavisnim produkcijama, a od 1994. do 1996. je radio za CNN-ov World Report.
Godine 1998. u Factumovoj produkciji snimio je svoj prvi dokumentarni film Orbanići Unplugged, te mu je od tog trenutka karijera sve više vezana za film. Šira publika je za Mirkovića – redatelja čula tek 2001., kad je zajedno s Rajkom Grlićem režirao film Novo, novo vrijeme. Godine 2003. snimio je dokumentarac Sretno dijete o procvatu novog vala u bivšoj Jugoslaviji, a 2012. je dovršio svoj prvi dugometražni igrani film Noćni brodovi.
Igor Mirković glavni je urednik Studentske televizije, televizije kroz koju prolaze svi studenti novinarstva s Fakulteta političkih znanosti.
Motovun Film festival, čiji je umjetnički direktor, nastao je krajem devedesetih, a njegova „vrhunska vrijednost bila je sloboda misli i duha – i tim izmicanjem iz zadanih kulturnih okvira bili smo najveća provokacija.“ Opisao je Mirković MFF u ntervjuu za Nacional u kojem se osvrnuo i na „napade na HAVC“ rekavši kako „ta beskrajno mutna optužba o protežiranju prijatelja i kolega posljedica je toga što tu nema nikakvih drugih dokaza: niti postoje dokazive malverzacije, niti je netko ukrao novac, niti se može dokazati da je HAVC podržavao politički podobne.“
Također, negirao je da se tu „samo troši“ i dodao da na svaku uloženu kunu uvijek dolaze kune iz nekog stranog izvora, hrvatskih i europskih fondova.
Protivnik referenduma o braku
“Znam da je u pitanju referendum koji će se za koju godinu prepričavati kao mračna epizoda. I bizarno je da smo se svi mi drugi bili primorani pretvoriti u gay aktiviste, trošiti puno energije u borbi za prava koja su banalna, jednostavna i o kojima se na ovom stupnju razvoja društva više ne bi trebalo razgovarati. Strah me i pomisliti za što bi se sve u ovoj zemlji moglo skupiti 700 tisuća potpisa. Da sam zločest, počeo bih nalaziti primjere. No nije stvar u tome. Žao mi je što se toliko ljudi osjetilo pozvanima dati potpis za ukidanje prava susjeda i sugrađana, mojih prijateljica i prijatelja, a sasvim je sigurno da će za nekoliko godina istospolni brak postati jednakopravan na Markovu trgu kao i svugdje u Europi, skupljali potpise ili ne”, komentirao je Mirković u intervjuu za Večernji list u vrijeme referenduma o braku.
Gost na tribini Mime Simić
Tijekom 2014. godine Mima Simić je na svojoj tribini „U sridu s…“ ugostila Silvanu Menđušić i Igora Mirkovića, bračni par koji, kako je najavljeno tada “osim bračne veze, veže i strast prema vizualnim medijima”.
Protiv Marka Juriča
Kad je Marko Jurič svoju emisiju završio izjavom da su dva četnika 2005. proglašeni svecima SPC, te na sarkastičan način upozorio majke s malom djecom da pripaze kad prolaze pored srpske crkve na Cvjetnom trgu “da ne bi netko s nožem istrčao i obavio svoj krvavi četnički pir”, Mirković je organizirao masovne pritužbe Agenciji za elektronske medije preko Facebooka tražeći da ulože 5 minuta za pritužbu i tako podupru ukidanje Marka Juriča i njegove emisije “Markov trg”.
Tekst se nastavlja ispod oglasaIzvor: narod.hr
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.