Performansom Siniše Labrovića, koji je najpoznatiji po uriniranju pred Saborom, u kojem je Labrović naizmjence s posjetiteljima izložbe lizao istu žlicu u vrijeme pandemije koronavirusa – otvorena je izložba u Puli.
“Razmjena sline”, u ljubavnom i/ili seksualnom činu, najintimniji je čin s najbližom osobom. Kad se ta intima rezervirana za najbližu osobu pretvori u javni umjetnički čin – u kojem jednu norvešku drvenu žlicu, nakon idejnog tvorca performansa, obliže dobrovoljno još 15-ak volontera – u oba smjera, tamo i nazad, “svatko sa svakim”, pred publikom od 150-ak ljudi i u danima prijetećeg drugog vala pandemije koronavirusa, množe se asocijacije, slojevi i tumačenja sinoćnjeg pulskog performansa “Zajednička žlica” kontroverznog performera i umjetnika Siniše Labrovića u Muzeju suvremene umjetnosti Istre, kojim je otvorena izložba “Kolekcija suvremene umjetnosti Marino Cettina”, javlja Glas Istre.
Punoljetnim volonterima rečeno je prije događaja da kao mogućnost i pravo mogu odbiti oblizivanje žlice, ali svi su lizali žlicu, jedna osoba kroz masku, neki su žlicu oblizivali kao da je sladoled.
Labrović je u uvodu zamolio ljude da se poredaju u obliku obrnuta slova “U”, ali bez, kako je rekao, ušica, aludirajući na ustaštvo.
Dva sata uoči performansa i otvaranja izložbe u MSUI-u, kustosica izložbe, umjetnica i filozofkinja Marina Gržinić u jednosatnom je razgovoru sa Sinišom Labrovićem u Klubu/knjižari Giardini 2 predstavila djelovanje ovog umjetnika.
Tko je performer Siniša Labrović?
Siniša Labrović rođen je 1965. u Sinju. Diplomirao je hrvatski jezik i književnost na Filozofskom fakultetu u Zagrebu te je povremeno radio kao profesor. Status umjetnika nije stekao akademskim obrazovanjem, već ekstravagantnim performansima poput Umjetnik liže pete publici, Kažnjavanje, ili Perpetuum Mobile gdje umjetnik pije vlastitu mokraću pred publikom.
Najpoznatiji je po “umjetničkom” uriniranju na Trgu svetog Marka 2010. godine. “Kako životinje glasanjem, a često i mokrenjem obilježavaju svoj teritorij, tako sam i ja na ovome ultimativnom mjestu državne vlasti svojom gestom poručio da to mjesto pripada nama”, tvrdio je.
Labrović se iz Hrvatske preselio u Berlin. Odlazeći 2018. godine, ustvrdio je da je hrvatsko društvo devastirano i da je “očit nalet desnice, ljudi koji su povezani s Crkvom”, no, čini se, povremeno dolazi u Hrvatsku kako bi sudjelovao u političkom aktivizmu Darija Juričana i drugih.
Godine 2018. kraj zagrebačkog željezničkog kolodvora postavio je štand na kojem je skupljao potpise za zaštitu svećenika pedofila, ismijavajući referendumske inicijative.
Filozof i kolumnist Nino Raspudić tada je okarakterizirao Labrovića režimskom umjetnikom koji na liniji HDZ-a ismijava referendumsko izjašnjavanje naroda.
Naime, Labrović je istodobno s Hodovima za život koji su se 19. svibnja 2018. odvijali u tri hrvatska grada, izvodeći performans u sklopu festivala Queer Zagreb, kraj zagrebačkog željezničkog kolodvora postavio štand na kojem je skupljao potpise za inicijativu “Zaštitimo svećenike od optužbi za pedofiliju”, ismijavajući referendumske inicijative. Tada je tvrdio da ljudi ne shvaćaju da je njihovo neupitno poštovanje autoriteta naslijeđe komunizma. “Onda su imali petokraku, srp i čekić, danas imaju raspelo i krunicu.”
Izvor: narod.hr/glas istre
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.