„Promet je uvijek zanimljiva tema u Zagrebu! Nakon što su najavljeni ‘kapitalni’ projekti u prometu, danas je predstavljen niz manjih i bržih zahvata koji imaju za cilj optimizaciju prometnog toka i povećanje sigurnosti!“, objavljeno je na Facebook stranici Grada Zagreba. Što su gradonačelnik Tomašević i njegovi stručni suradnici za promet, poput psihologa Andre Pavune, pročelnika Gradskog ureda za mjesnu samoupravu, promet, civilnu zaštitu i sigurnost, pripremili Zagrepčanima?
> Psiholog koji upravlja prometom: Tko je Andro Pavuna kojeg je Tomašević postavio na važne gradske funkcije
Objavu na Facebooku prenosimo u cijelosti.
Promet Ulicom grada Vukovara i Ribnjakom
„Evo što smo dosad napravili: ‘Rekonstruirano je križanje Ulice grada Vukovara i Ulice Florijana Andrašeca. Izgradili smo dodatnu prometnu traku i zamijenili stare semafore! Ova obnova rezultirat će:
• 17% većom propusnošću prometa,
• smanjenjem gužvi iz smjera Trešnjevačkog placa,
• ubrzanjem tramvajskog prometa.
• Novi semafori povezani su s Centrom za upravljanje prometom i prate prometne uvjete kroz video nadzor za optimalnu regulaciju.
Planiramo uvođenje dinamičkog upravljanja prometom. Na Ulici grada Vukovara (od raskrižja s Ulicom Florijana Andrašeca do raskrižja s Ozaljskom ulicom) i Ulici Ribnjak (od raskrižja s Trgom Josipa Langa do Ulice Nike Grškovića). Dinamičko upravljanje omogućit će promjenu smjera vožnje središnjim prometnim trakom u vršnim satima: ujutro – povećanje kapaciteta prema centru, poslijepodne – prema izlazu iz centra.
> Novi vizualni identitet Zagreba: Stručnjaci protiv licitara i katedrale, ali za Gotovčevu stražnjicu
S ovom metodom optimiziramo postojeći kapacitet na mjestima gdje ne postoji mogućnost za proširenje cesta. Prijedlozi su predani za potrebna odobrenja.
Promet Branjugovom ulicom
Sigurniji prijelazi u Branjugovoj ulici. Postavljanje najsuvremenijeg semaforskog uređaja na pješačkom prijelazu preko Palmotićeve ulice pri ulazu u pješačku zonu stare Vlaške. Novi semafor će koristiti senzore za detekciju pješaka, biciklista i vozila, prilagođavajući optimalno trajanje zelenog svjetla. Nakon instalacije semafora očekuje se poboljšanje prometnog toka iz smjera sjevera ulice Ribnjak, posebno povećanje protočnosti javnog gradskog i motornog prometa. Izvan vršnih opterećenja, semafor će prelaziti u mod treptanja žutog svjetla, povećavajući protočnost pješačkog prometa.
Centar za upravljanje prometom
Centar za upravljanje prometom: U softver Centra za upravljanje prometom povezano je 88 semafora na glavnim prometnicama, a do kraja godine bit će ih ukupno 100! Spajanjem novih raskrižja, četvrtina gradske semaforske mreže bit će povezana s Centrom, čime Zagreb postaje pravi pametni grad. Napravljeno je idejno rješenje prostora Centar za upravljanje prometom i očekujemo njegovo otvorenje za nekoliko mjeseci!“.
> Prometni stručnjak Marušić: Prometni kaos u Zagrebu je sigurnosni problem
Pavuna: ‘Ne postoji čarobni štapić’
Iznoseći promjene u prometu u gradu Zagrebu, Pavuna je naglasio: “Ne postoji čarobni štapić za poboljšanje stanja u prometu sve dok se broj automobila na zagrebačkim cestama konstantno povećava“.
Još jedna novost koju su u Gradu planirali jest fizičko odvajanje žute trake na dijelu Bukovačke ulice zbog radova na KBC Zagreb. Odnosno, zatvaranja garaže sa šestotinjak parkirnih mjesta. Nije isključio mogućnost da se postave fizičke prepreke i na nekim drugim lokacijama ili da policija spusti na prometno redarstvo mogućnost pisanja kazni za vožnju po njima.
Uz ove infrastrukturne mjere, Grad razmatra i širenje naplate parkiranja na cijeli grad. Međutim, zasad nema odluke o tome.
> Bolje možemo: Tomašević iznosi promašene ocjene o prometnim gužvama u Zagrebu
Izvor: narod.hr