Američke tvrtke odustaju od DEI i LGBT programa: O čemu se radi?

Foto: iStock, wikimedia commons

Nedavno je odjeknula vijest da Toyota Motor Corporation prestaje sa svojim programima za “raznolikost, jednakost i uključenost” (DEI) te LGBT aktivnostima. Taj novac ulagat će u neke druge, važnije stavke poput STEM-a. No, Toyota nije prva korporacija koja je shvatila da ulaganje u ovakve ideološke planove ne pridonosi poslovanju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Toyota je financirala razne LGBT događaje te formirala grupe resursa zaposlenika (ERG) podijeljenih prema rasi i rodnoj orijentaciji, sudjelovali su u Indeksu korporativne jednakosti Zaklade Human Rights Campaign (HRC) i sl. Pritisak na Toyotu izazvao je konzervativni aktivist Robby Starbuck nakon čega je uslijedio niz kritika javnosti na rad tvrtke. Naposljetku, iz Toyote su objavili da će preusmjeriti svoja sredstva koja su do sada izdvajali za DEI i LGBT.

>Toyota prekida s LGBT i DEI programima; korisnici oduševljeni

Što je DEI?

DEI je skraćenica od eng. “diversity, equity, and inclusion”, odnosno “raznolikost, jednakost i uključenost”. To je izraz je koji se koristi za opisivanje politika i programa koji promiču zastupljenost i sudjelovanje različitih skupina pojedinaca, a posebno skupina koje su povijesno bile “marginalizirane ili podložne diskriminaciji”. DEI obuhvaća ljude različite dobi, rase, etničke pripadnosti, sposobnosti, invaliditeta, spola, vjere, kulture i seksualne orijentacije.

Raznolikost podrazumijeva sve ono po čemu se ljudi razlikuju: rasa, narodnost, seksualna orijentacija, rodni identitet, religija, bračno stanje i sl. Jednakost ima za cilj osigurati jednak tretman, pristup, mogućnosti i napredak. Cilj jednakosti je promicanje pravde, pravednosti i nepristranosti u načinu na koji se stvari rade i u raspodjeli resursa unutar društvenih struktura, sustava i institucija. Inkluzija “gradi kulturu u kojoj se svi osjećaju dobrodošli”, piše TechTarget.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
>Erste i LGBT: Zašto krupni kapital podržava lijevi aktivizam?

Zaklada Kampanja za ljudska prava (HRC) tako je razvila Indeks korporativne jednakosti (CEI), alat koji se koristi za ocjenjivanje odnosa američkih tvrtki prema gay, lezbijkama, biseksualnim i transrodnim zaposlenicima, potrošačima i investitorima. HRC je američka najveća LGBTQ politička lobistička organizacija. Usmjerena je na zaštitu i širenje prava LGBTQ osoba.

No, sve se više tvrtki odmiče od ovih programa zbog nezadovoljstva javnosti i korisnika njihovih usluga. Najveće kritike zbog toga stižu od LGBT osoba koje su kroz ove politike zapravo imale povlašten statsu u organizacijama. Tako je najnovija anketa HRC-a pokazala da bi 8 od 10 (80,1%) LGBTQ+ odraslih bojkotiralo tvrtku koja je ukinula DEI inicijative, uključujući prestanak kupovine, korištenja i/ili kupnje njezinih usluga.

Ford

Među onima je čije je povlačenje iz ovakvih programa također jako odjeknulo je tvrtka Ford Motor, popularni proizvođač automobila. Tvrtka je u kolovozu objavila da mijenja neke od svojih politika raznolikosti i uključivanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Izvršni direktor Forda Jim Farley je u e-poruci zaposlenicima objavio da je tvrtka promijenila neke svoje politike koje je prakticirala ranijih godina. Preusmjerili su fokus svojih resursnih grupa zaposlenika i prekinuli sudjelovanje u vanjskim kulturološkim istraživanjima Human Rights Campaign, grupe za zagovaranje LGBTQ+. Inače, Ford se 2017. pohvalio priznanjem ove organizacije kao jedno od najboljih mjesta za rad na jednakosti LGBTQ osoba.

>IKEA u Hrvatskoj promiče LGBT aktivizam: Podigli zastavu duginih boja u Zagrebu

“Svjesni smo da naši zaposlenici i klijenti imaju širok raspon uvjerenja, a vanjsko i pravno okruženje povezano s političkim i društvenim pitanjima nastavlja se razvijati”, navedeno je u mailu.

Iz Human Rights Campaign Foundationa (HRC) stigle su snažne kritike.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Ford Motor Company napustio svoju obvezu prema stotinama tisuća zaposlenika priklonivši se internetskom trolu Robbyju Starbucku i signalizirajući da uključenost i druge temeljne vrijednosti više nisu prioritet na radnom mjestu”, stoji u njezinoj izjavi.

>The North Face sponzorira LGBT kamp: Djeca nastupaju kao transvestiti

“Nakon desetljeća predanosti uključivanju i najviših ocjena na Indeksu korporativne jednakosti Zaklade HRC, Bloombergovom Indeksu ravnopravnosti spolova, Indeksu jednakosti invalidnosti Disability:IN-a, kao i njihovim dugogodišnjim filantropskim rekordnim financiranjem stipendija za latinoameričke studente, Kampanja za ljudska prava nije mogla biti više razočaran vidjeti Ford Motor Company kako izbjegava svoju odgovornost prema svojim zaposlenicima, potrošačima i dioničarima. Ne podupirući žene voditeljice, obojene i LGBTQ+ zaposlenike, Ford Motor Company napušta svoju financijsku dužnost regrutiranja i zadržavanja vrhunskih talenata iz cjelokupnog fonda talenata. Pri donošenju svojih odluka o kupnji, potrošači bi trebali uzeti u obzir da je Ford Motor Company napustio svoju predanost našim zajednicama”, rekla je predsjednica HRC-a Kelley Robinson.

“Razum dolazi u korporativnu Ameriku”, napisao je tada Starbuck.

“Vrijeme je da razotkrijemo Harley Davidson”

Harley-Davidson, legendarna motociklistička tvrtka, također je izdao dopis u kolovozu da se povlači iz HRC-ovog Indeksa korporativne jednakosti i prestaju s financiranjem LGBT-a. Rekli su kako nemaju “kvote za zapošljavanje i ciljeve potrošnje na raznolikost dobavljača.”

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dodali su da će pregledati sva sponzorstva i vanjske organizacije s kojima je tvrtka povezana. Najavili su da će odustati od nekih sponzorstava, uključujući LGBTQ+ Pride festivale te da će se brend u budućnosti fokusirati isključivo na razvoj motociklističkog sporta. Harley-Davidson, sa sjedištem u Milwaukeeju, prethodno je bio dugogodišnji korporativni član Wisconsin LBGT Commerce of Commerce, piše CNN.

>Bojkot američkog piva zbog transrodne ideologije: Direktorica marketinga svoje poteze pravdala je ‘inkluzivnošću’

“Ostajemo predani slušanju svih članova naše zajednice”, stoji u priopćenju tvrtke.

I njih je razotkrio Starbuck na društvenim mrežama

“Vrijeme je da razotkrijemo Harley Davidson”, Starbuck je prvi put objavio 23. srpnja, navodeći oko 20 primjera kako je tvrtka “potpuno woke”. Među njima navodi da je Harley-Davidson sponzorirao bootcamp za LGBTQ poduzetnike, donirao United Way i želi povećati raznolikost svoje radne snage dok pokušava povećati svoju bazu vozača motocikala. Starbucka je podržao i Elon Musk.

HRC je zbog tog osuo paljbu po konzervativcima.

“Odabir Harley-Davidsona da se povuče iz Indeksa korporativne jednakosti impulzivna je odluka koju su potaknuli marginalni desničarski akteri i MAGA ekstremisti koji vjeruju da im mogu nasilnički probiti put u ukidanju inicijativa koje pomažu svima da napreduju na radnom mjestu”, rekao Eric Bloem, potpredsjednik HRC-a za programe i korporativno zastupanje.

Tractor Supply Co.

Tractor Supply Co., lanac trgovina stočnom hranom i drugim potrepštinama za životinje sa sjedištem u Tennesseeju, objavio je u lipnju, kojeg LGBTQ+ aktivisti nazivaju svojim mjesecom ponosa, da napušta sve inicijative za raznolikost, jednakost i uključivanje. U priopćenju su poručili da se obvezuju „zastupati vrijednosti naših zajednica i kupaca.”

U tu svrhu, tvrtka je objavila dugačak popis aktivnosti u kojima više neće sudjelovati: od povlačenja iz ciljeva emisije ugljika do odbijanja sponzoriranja Pride događaja. U izjavi je također navedeno da će eliminirati DEI uloge i povući trenutne DEI ciljeve.

>Adidas se pridružio woke ludilu: Muškarac reklamira ženski kupaći kostim

Starbuck je objavio podužu kritiku tvrtke na X ranije ovog mjeseca. “Vrijeme je da razotkrijemo Tractor Supply,” započeo je Starbuck, nabrajajući pritužbe kao što su “LGBTQIA+ obuka za zaposlenike, financiranje pride/drag događaja, Vijeće DEI-ja, financiranje promjene spola, aktivizam protiv klimatskih promjena, dekoracija ureda u mjesecu Pridea, praksa zapošljavanja DEI-ja, i LGBTQIA+ događaji na poslu.” Optužio je izvršnog direktora tvrtke, Hala Lawtona, za promicanje “woke prioriteta” koji nisu u skladu s bazom kupaca Tractor Supplyja.

John Deere

Od ovih praksi odustao je jedan od vodećih proizvođača poljoprivredne opreme u SAD-u John Deere.

“Više nećemo sudjelovati niti podržavati vanjske parade, festivale ili događaje podizanja društvene ili kulturne svijesti. Grupe poslovnih resursa bit će isključivo usmjerene na profesionalni razvoj, umrežavanje, mentorstvo i podršku naporima za zapošljavanje talenata. Revizija svih materijala za obuku i politika koje je propisala tvrtka kako bi se osiguralo odsustvo društveno motiviranih poruka, dok su u skladu sa saveznim, državnim i lokalnim zakonima. Ponovno potvrđujući unutar poslovanja da postojanje kvota raznolikosti i identifikacije zamjenica nikada nisu bili niti jesu politika tvrtke”, napisao

Starbuck je također pohvalio odluka Deerea odluku, dok ju je HRC, kao i druge, nazvao “izravnom posljedicom koordiniranog napada krajnje desnih ekstremista na američki biznis”.

Brown-Forman

Brown-Forman, proizvođač viskija Jack Daniel’s i drugih pića, u kolovozu je obavijestio zaposlenije da više neće sudjelovati u inicijativama poput HRC indeksa i da će okončati “ambicije kvantitativne radne snage i raznolikosti dobavljača”.

“Nastavit ćemo poticati inkluzivno radno okruženje u kojem je svatko dobrodošao, poštovan i sposoban dati sve od sebe na posao”, stoji u poruci izvršnog vodstva. “Znamo da neće biti lako upravljati putem koji je pred nama, ali imajte na umu da naša duboka vjera i poštovanje prema svakom od vas ostaju postojani.”

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.