(FOTO) Zagreb ima najveću maketu željeznice u jugoistočnoj Europi

Zagreb, 13.05.2015 - Predstavljanje najveæe makete željeznice u jugoistoènoj Europi pod nazivom Backo Mini Express, koja se gradi èetiri godine i lagano privodi kraju. Maketa Backo Mini Express je plod ruènog rada i ustrajnosti petorice zaljubljenika u vlakove. Na slici Antun Urbiæ. foto HINA/ Denis CERIÆ /dc

Najveća maketa željeznice u jugoistočnoj Europi, spoj ljubavi kreativnosti i iskustva, predstavljena je u srijedu u Zagrebu nakon što su prije četiri godine počela ručno i ustrajno izrađivati petorica zagrebačkih zaljubljenika u vlakove.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Željeznica je karakteristična po tome što ima visinsku razliku od minus 10 centimetara do tri metra, što je stavlja u vrh europskog maketarstva. Dio makete ukopan je deset centimetara u zemlju i tako tvori malu podzemnu željeznicu, ima 1050 metara tračnica i 300 metara autoceste, istaknuto je konferenciji za novinare.

“Oduvijek sam volio vlakove i mogu reći da je izgradnja makete nastavak ljubavi iz djetinjstva. Počeo sam igrajući se na podu, rad nastavio na tavanu, a danas mogu realizirati svoj san, svoju ljubav, hobi, želje”, objasnio je svoje motive Antun Urbić Backo, pokretač maketarskog podviga, po kojem su maketu nazvali Backo Mini Express.

Na 75 četvornih metara prometuje čak 80 vlakova, uključujući i teretne, koji u prosjeku koštaju od 100 do 300 eura. U prometu sudjeluju i automobili, poneki bicikl, vatrogasna kola, policija i kamioni. Promet je na maketi otvoren i do osam sati na dan, s 300 skretnica, zvučnim i svjetlosnim efektima koji mogu imitirati olujne noći, a uskoro će biti postavljene prskalice za kišu koja će dodatno povećati ugođaj, dodaje Backo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Malu oazu velike kreativnosti stvorili su entuzijasti vješti u ručnom radu, elektonici, krajobraznom maketarskom uređenju ili pak u željezničkoj infrastrukturi.

Domagoj Terzić kaže da softver računala pokreće svaku pokretnu komponentu, a osim vlakova, auta, bicikala, brine i o tome da vlakovi nikada ne kasne.

Inovator Želimir Matočec omogućio je da svako vozilo ima beskontaktno napajanje, prijamnik i odašiljač.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Marin Benkus zaslužan je za arhitekturu i krajobraz uređen do najsitnijih detalja, pa na maketi postoji 1200 stabala, 600 kućica, 500 figurica, pokretne figure, primjerice majstori na kući, mnoštvo mostova i tunela. Mogu se vidjeti i detalji ispred crkve poput crkvenog miša, zatim pastiri, domaće i divlje životinje, vinogradi, groblje.

Matija Bulat mladi je elektrotehničar koji je s radom započeo u školskim danima, zaljubio se u vlakove i ostao raditi na projektu.

Autori napominju da su željezničke makete zanimljive atrakcije, Miniatur Wonderlanda u Hamburgu koja je najveća i svjetski poznata maketa s čak 12 kilometara tračnica.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Rad na zagrebačkoj, najvećoj maketi željeznice u jugoistočnoj Europi, nije završen, jer se svaki dan nešto nadopunjuje, mijenja, dodaje i tvori, kazao je tim koji radi puno radno vrijeme od 9 do 17 sati.

Posjetitelji su pozvani petkom i subotom od 10 do 18 sati.

Kazali su kako se nadaju da će i domaće tvrtke i proizvođači prepoznati ovu turističku atrakciju te da će umjesto inozemnih brendova na vagonima imati domaće, ističući za cilj stalni postav.

Zasad ih je Turistička zajednica GZ podržala i stavila u svoju turističku ponudu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.