Priprema zdravog, tjednog jelovnika s djecom može biti zabavna – evo kako!

kuhanje obitelj zdravi obrok
Foto: Depositphotos

Klinci bi naravno uvijek najradije kupovali hrenovke u lisnatom, čips i gumene bombone, no takva prehrana ostavlja posljedice na zdravlje, raspoloženje i sposobnost učenja.

Djeca prave sendviče
Foto: Deposit photo; Woman and kids making creative food creature sandwiches together – isolated

Iako je sasvim u redu kako djeca rastu dopustiti im malo samostalnosti i slobode u biranju pojedinih obroka ipak se svakodnevno hranjenje mora odvijati pod vodstvom i brigom roditelja. Pekara i trafika ili aparati sa slatkišima i grickalicama mogu biti zgodni za povremeni trenutak opuštanja s prijateljima, ali nikako temelj prehrane.

 

sokovi
Foto: Deposit photo

Djeca vole dijeliti svoje obroke pa im uvijek pripremite malo više hrane kako bi mogli počastiti prijatelje. Svaka zdrava užina trebala bi sadržavati bjelančevine, integralne žitarice, svježe voće ili povrće ili sve zajedno u nekoj od zgodnih kombinacija.

Domaći namazi od svježeg sira, slanutka leće ili kuhanih jaja mogu biti zdrava alternativa paštetama i majonezi. Uravnotežena i ukusna prehrana osigurava stabilan šećer u krvi i daje odličnu podlogu za učenje i igru, ali može biti važan oblik komunikacije između roditelja i djece. Razgovarajte o tome što volite jesti, što vi jedete za užinu ili ručak kad ste izvan kuće ili na poslu. Slušajte iskrene komentare na vaše prijedloge i uključite djecu u pripremu užine, napisala je Tea za Frendicu.Online.

 

Investicija u kvalitetnu kutiju za užinu vratit će se višestruko kad ih usporedite sa svakodnevnim troškovima u pekari.

Zdrave užine koje je lako ponijeti i jesti u školi:

voće, očišćeno i narezano ili odvojeno na bobice uz grčki jogurt ili svježi sir može biti prava delikatesa, povrće, očišćeno i narezano na kockice ili prutiće ili kuhano na pari, brokula i cvjetača narezana na cvjetiće uz kockice slanine ili kuhane šunke i kuhanu integralnu tjesteninu dat će energiju za trening poslije škole, kockice palente: skuhajte palentu pa u nju umiješajte ribani tvrdi sir i začine po želji, ohladite palentu pa je izrežite na kockice. Ovakve kockice palente uz par maslina ili cherry rajčica i jogurt odličan su međuobrok.

Slani muffini, uz dodatak šunke, sira ili povrća poput blitve ili špinata, ako su napravljeni od jaja i zdravijeg brašna poput integralnog pšeničnog, pirovog, heljdinog odličan su i zasitan obrok.

 

Obitelj priprema ručak zajedno ; Happy family cooking together in the kitchen
Foto: Deposit photo

Meso od jučerašnjeg ručka: od pečenja narezano kao narezak u sendviču ili pak cijeli faširanci, mesne okruglice mogu biti baza hladne užine. Dodajte listove salate puterice i hummus umjesto majoneze.

Popečci od povrća, tikvica, brokule ili kelja, mogu zamijeniti meso u obroku koje će dijete ponijeti u školu.

Domaće kiflice sa šunkom i sirom uz dodatak voća može biti jedna od opcija na tjednom jelovniku.

Kuhani kukuruz na klipu,

Grah salata s paprikom umjesto luka,

Krem juhe u termosici: brokula s vrhnjem, bundeva s tostiranim sjemenkama, rajčica s mozzarelom

Voćni smoothie sa zobenim pahuljicama ili kikriki putrom,

Slane savijače: špinat, blitva, bućnica s kiselim mlijekom,

Proljetne rolice,

Pečene štrukle,

Kuhana jaja i štapići mrkve, krastavca i sira,

Američke palačinke i voće,

Pohane palačinke,

Pohani kruh

Rolani sendviči u tortillama: tuna pašteta, svježi sir i šunka, kikiriki putar učinit će ovaj obrok zasitnijim.

Kako biste uhvatili ritam redovitog pripremanja užina napravite tjedni jelovnik i spremite porcije namijenjene užinama na posebno mjesto kako bi vam bile lako dostupne svakog jutra.

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr/frendica.online