Američki medijski konglomerat Disney privlači odrasle, dok je mlađim generacijama bliži YouTube. To predstavlja problem za kompaniju. Dugoročno gledano, bez djece će ova svjetski poznata tvrtka patiti u financijskom smislu.
> Elon Musk otkrio diskriminaciju u Disneyu
Zarada ispod očekivanja
Kada je Bob Iger krajem 2022., nakon više od dvije godine odsutnosti, ponovno postao direktorom Disneya, zatekao je tvrtku u lošem stanju. Studio je tada objavio tromjesečno izvješće koje je otkrilo razne probleme. Disney je mnogo uložio u svoju platformu Disney+, ali je znatno zaostajao za Netflixom. Lošu javnu sliku dodatno su pogoršale poslovne odluke i odlazak prethodnog izvršnog direktora Boba Chapeka.
> Disneyu opet padaju cijene dionica, tvrde da je razlog nova tehnologija
Iger je ubrzo vratio tvrtku na stabilan put. Gotovo 17-postotni rast prodaje u sljedećem tromjesečju, partnerstvo s razvojnim timom videoigre Fortnite, Epic Games, i pjevačicom Taylor Swift, te najava nove sportske internetske videoteke, nakon dugo vremena donekle su smirili dioničare. U manje od tri mjeseca nakon promjene vodstva, burzovni indeks skočio je za nešto više od 16%. Međutim, problemi nisu nestali. U posljednje vrijeme, zarade Disneyevih filmova, uz rijetke iznimke, znatno su ispod očekivanja. Televizijski segment i streaming platforma također su pod sve većim pritiskom jer se medijski gigant suočava s ogromnim problemom – djeca ga više ne gledaju.
> Nametanje djeci: U Disneyjevim Ratovima zvijezda glavnu ulogu ima transrodni youtuber
U deset godina broj gledatelja Disney Channela pao je više od 90%
Prema izvješću američkog časopisa „Variety“, televizijski kanal Disney Channel, koji je prije 10 godina s gotovo dva milijuna dnevnih gledatelja bio među prvih deset svjetskih programa, prošle je godine zauzeo 80. mjesto. Prosječan broj dnevnih gledatelja od 2014. pao je za više od 90%, na približno 132 000. Pad popularnosti pogađa cijelu dječju televiziju, jer najmlađi danas radije provode vrijeme pred zaslonima s uslugama streaminga. Prema izvješću portala „Business Insider“, streaming platforme zauzimaju oko 66% ukupnog vremena koje djeca između dvije i jedanaest godina provode gledajući televizijske sadržaje.
> Sin redatelja originalne Snjeguljice oštro kritizirao novi remake: Walt Disney i moj otac bi se okrenuli u grobu
Gotovo trećina svih pretplatnika su odrasli – bez djece!
U spomenutoj dobnoj skupini, YouTube je u travnju uvjerljivo pobijedio s nešto više od 23% svih gledanih minuta, nudeći djeci beskonačan izbor besplatnih kratkih videa umjesto tradicionalnih televizijskih serija i filmova. Disney nije bio prvi čak ni među ustaljenim streaming platformama, s gotovo 14% nadmašio ga je Netflix, dok je američki medijski teškaš prikupio slabih 8% ukupnog gledanog vremena.
Studio je već neko vrijeme svjestan pada popularnosti među djecom. Godine 2022., u internim dokumentima koji su kasnije procurili u javnost, otkriveno je kako su približno 62% svih pretplatnika na platformi Disney+ odrasli bez djece. Medijski gigant na to je odgovorio izdavanjem visokobudžetnih serija namijenjenih nešto starijoj publici, kao što su Star Wars: The Acolyte i Daredevil.
> Ogromni gubici Disneya od 900 milijuna dolara: Je li to posljedica guranja woke i LGBT ideologije?
Posjetitelji Disney Worlda također su dobrim dijelom odrasli bez djece
Priča je slična i u segmentu tematskih parkova. Prema navodima bivšeg zaposlenika Disneya, koji dobro poznaje poslovanje floridskog kompleksa Disney World, na običan dan u parku između 40 i 50% svih posjetitelja su odrasli bez djece. Riječ je o fenomenu „Disney odraslih“. Starija populacija razvila je privrženost popularnim crtićima iz djetinjstva. Disney je to odlučio maksimalno iskoristiti. U posljednjoj godini u svoje parkove dodali su niz noviteta, poput skupih restorana, koktel barova i visokotehnoloških atrakcija za one posjetitelje koji si bez djece mogu priuštiti nešto više, donosi Forbes Hrvatska.
> DeSantis: Disneyjevo korporativno kraljevstvo je gotovo
Bez djece, poslovanje Disneyja će patiti u budućnosti
Studio je novim streaming sadržajima dao prednost nad animiranom filmovima. U posljednje vrijeme, oni su zabilježili niz neuspjeha. Gotovo svi veliki naslovi znatno su razočarali u prodaji ulaznica. Prema podacima „Statista“, do početka ove godine, među prvih petnaest najprofitabilnijih Disneyevih animiranih filmova nije bilo niti jednog mlađeg od pet godina. To se promijenilo tek posljednjih dana s izlaskom filma Inside Out 2 (Vrvež u mojoj glavi 2), koji je s prihodima od nešto više od 1,5 milijardi dolara postao najuspješniji animirani film svih vremena.
Fokus tvrtke na odrasle ima smisla, ali bez stalnog priljeva novih obožavatelja koji odrastaju s Disneyevim sadržajima, sve dimenzije poslovanja će patiti – posebno prodaja tematskih proizvoda, kao što su igračke i odjeća. Djeca su glavni pokretači te prodaje, što je već dokazao YouTube. Disney ima Youtube račun s gotovo šest milijuna pretplatnika. Ipak, za ponovno oživljavanje interesa među djecom, Disney će trebati znatno više od uspješnog YouTube računa.
> Disney ne odustaje od homoseksualne propagande: Novi financijski fijasko crtića koji sada igra i u hrvatskim kinima
Izvor: Narod.hr/Forbes Hrvatska
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.