Dok bivši predsjednik Donald J. Trump niže uspjehe na republikanskim predizborima, Joe Biden ulaže energiju u svoju anti-Trump predsjedničku kampanju. Biden se nada kako će ove, baš kao i prošle predsjedničke izbore, dobiti na račun optuživanja Trumpa za njegovo potkopavanje demokracije i sloboda žena. Biden i njegov tim svoju su pažnju usmjerili i prema javnim osobama koje bi mu mogle dati podršku, s posebnim naglaskom na globalnu superzvijezdu Taylor Swift koja mu je i ranije davala podršku.
Posljednjih dana među republikancima zavladao je i strah da bi se Taylor Swift mogla ponovno uključiti u Bidenovu kampanju. Zbog čega se objavljuju i najbizarniji (neutemeljeni) prilozi o njoj na društvenim mrežama. Od toga da je klon sotonističke svećenice pa do toga da kao umjetnica ništa ne vrijedi i da je ustvari samo proizvod organizacija poput Otvorenog društva.
Trenutno je aktualna teorija da je veza Swift i igrača Kansas City Chiefsa Travisa Kelcejea “psihološka operacija” duboke države, kako bi se Bidenu privuklo nove birače. Naime, od kad su u vezi pojavljivanje Swift na utakmicama Kansas City Chiefsa značajno je povećalo prodaju ulaznica. U tom smislu neki izvode zaključak da se na isti način njihovu vezu koristi za privlačenje birača uoči Super Bowl-a, te da nije riječ o intimnoj vezi nego o svojevrsnom “programiranom” spoju ili igranju uloge u javnosti, a u režiji “duboke države”.
Tekst se nastavlja ispod oglasaPogledajte ovu objavu na Instagramu.
U fokusu Bidenove kampanje je pobačaj i napad na Trumpa
Bidenov izborni tim planira prikazati Trumpa kao smrtnu prijetnju američkoj vladi i civilnom društvu. Oni vjeruju da će kod birača izazvati strah od ”još jedne turbulentne Trumpove administracije”. No pri tom ne uzimaju u obzir primjerice Bidenovu starost i moguću nesposobnost za obavljanje predsjedničke dužnosti. Oni to ne prepoznaju kao prepreku za njegov budući mandat. Dosadašnje ankete su pokazale da u međusobnom nadmetanju Biden zaostaje za Trumpom, zbog čega kod mnogih demokratskih birača gubi simpatije.
Predsjednikovi suradnici planiraju spojiti izravan napad na Trumpa s velikim fokusom na pobačaj – kao neke vrste ograničavanja ženske slobode. Vjeruju da što više javnost vidi i čuje Trumpove pro-life stavove, to će manje ljudi pokazati sklonost glasati za njega. Na taj način će Bidenova kampanja moći koristiti Trumpove riječi (stavove) o pobačaju protiv njega.
>Podrška Bidenu i dalje daleko ispod pedeset posto
Demokrati sumnjaju da će Bidenu išta pomoći da dođe do pobjede
Bidenov izborni tim se također oslanja na događaj napada na Kapitol Trumpovih pristaša 6. siječnja 2021. premda je dokazano da Trump nema veze s njim. Taj događaj demokrati smatraju potkopavanjem demokracije i uspoređuju ga s činom sličnim terorističkim napadima 11. rujna. Porukom protiv Trumpa kao neprijatelja demokracije pokušavaju privući ne samo demokratske birače već i one neutralne koji bi svoj glas mogli dati Trumpu. ”Demokracija” i ”sloboda nasuprot ekstremizmu i kaosu”- fraze su na kojima grade svoju kampanju usmjerenu protiv Trumpa.
No, s druge strane, ima i onih demokrata koji su zabrinuti da usmjeravanje pažnje na Trumpa neće uspjeti potaknuti one birače koji su već odustali od Bidena. Ankete pokazuju da su se neki crnci, Latinoamerikanci, mladi i glasači iz predgrađa, koji su Bidena doveli do pobjede 2020., okrenuli protiv njega. I to velikim dijelom zbog njegove starosne dobi, ekonomskog statusa i podrške Izraelu. Bidenovi pak bliži suradnici u kampanji i najviši dužnosnici uglavnom odbacuju te zabrinutosti.
>Ristić: Ako opstrukcija Trumpa uspije, odlazi i Biden, a na teren istrčava Michele Obama
Kampanja na društvenim mrežama
Kako bi okupili sve veći broj birača koji ne prate vijesti putem tradicionalnih medija, demokrati su usmjerili kampanju i prema društvenim mrežama te privlačenju influencera.
Bidenov izborni tim započeo je razgovore sa slavnim osobama i zvijezdama društvenih mreža o promoviranju Bidena na Instagramu i TikToku. Postoje i planovi, o kojima je u nedjelju prvi izvijestio NBC News, da se održi i skupljanje sredstava s dva bivša predsjednika Demokratske stranke: Billom Clintonom i Barackom Obamom.
Velika ambasadorica Taylor Swift
Najveća i najutjecajnija podrška Bidenu stiže od Taylor Swift, mega pop zvijezde koja ima 279 milijuna pratitelja na Instagramu. Taylor Swift od ranih dana uspješno povezuje američku tradicionalnu glazbu s pop žanrom što joj je donijelo brojne Grammy nagrade u najvažnijim kategorijama i veliku svjetsku popularnost. 2023. proglašena je i ženom godine od strane Time magazina. Ona je ta koja može pokrenuti milijune obožavatelja samo jednom objavom na Instagramu ili objavom usred koncerta.
Podržala je Bidena 2020., a prošle je godine jedna njezina objava na Instagramu dovela do 35.000 novih registracija glasača.
Kalifornijski guverner Gavin Newsom, glavni Bidenov suradnik, gotovo je molio Swift da se više uključi u kampanju Bidena. ”Taylor Swift je veličina”, rekao je. ”Ono što je uspjela postići samo jednom objavom na Instagramu preko koje je uspjela aktivirati mlade da izađu na izbore, je zaista moćno”, ustvrdio je Newsom. Jedna od ideja, možda više kao šala, je i ta da se Biden pojavi na pozornici s Taylor Swift na njenoj velikoj koncertnoj turneji Eras Tour.
View this post on Instagram
>Mia Dimšić: Taylor Swift je čudo, ali Guilty pleasure nije plagijat
”U kampanji 2020. ljudi su glasali protiv Trumpa. Naš posao ovaj put je uvjeriti ljude da glasaju za Bidena”
Zastupnik James E. Clyburn iz Južne Karoline, ključni Bidenov saveznik, rekao je da bi kampanja trebala biti više afirmativna. Tako da podsjeća glasače na opipljive promjene koje su se dogodile u njihovim životima. Kao što su ograničenje troškova inzulina, popravljene ceste ili most i slično.
G. Clyburn je rekao da su u kampanji 2020. ljudi glasali protiv Trumpa. ‘‘Naš posao ovaj put je uvjeriti ljude da glasaju za Bidena. Jednostavno se ne možemo osloniti samo na kampanju protiv Trumpa. To neće utjecati na veliki broj Trumpovih pristaša, jer su emocionalno vezani za njega”, rekao je. ”Moramo naše birače emocionalno vezati za Bidena”, zaključio je.
Zastupnica Elissa Slotkin, demokratkinja iz Michigana koja se natječe za Senat, rekla je da kandidati moraju između ostaloga pokazati i da razumiju financijske probleme birača, piše The New York Times.
>Božić u Bijeloj kući: Brojne kritike na dekoracije Jill Biden
Pojedini demokrati tvrde da bi kampanja trebala biti više populistička
Druge pristaše Bidena tvrde da birači žele čuti ne samo o njegovim uspjesima tijekom mandata, već i o tome što bi učinio da bude ponovno izabran.
Zastupnik Chris Pappas, demokrat iz New Hampshirea, pozvao je tim koji vodi kampanju da iznese “viziju koja gleda u budućnost”. Primjerice o tome kako će se Biden pozabaviti problemima pristupačnosti stanovanja, troškova skrbi za djecu i problemom imigracija. ”Kampanja se ne može graditi samo na starim uspjesima. Ne može se govoriti samo o zakonima koje smo već donijeli”, rekao je. “U kampanji se moraju ponuditi odgovori na trenutne probleme koje ljudi imaju u svakodnevnom životu.”
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Izvor: narod.hr/The New York Times
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.