Prema pisanju časopisa The Economist, sjevernoafrički migranti već neko vrijeme dijele savjete kako ilegalno doći u Europu ili Ameriku. Na videoplatformi YouTube nude idiličnu sliku života na kraju puta, što je već potaklo stotine tisuća Afrikanaca da postanu ilegalni migranti.
Ekonomist posebnu pozornost posvećuje formi video zapisa, takozvanim vlogovima. Na primjer, u jednom od videa vloger probija put kroz prašumu, plovi drvenim kanuom, koketira sa ženama, na dolazeći u Panamu, jedne od deset zemalja u koje je ilegalno ušao dok je putovao u Sjedinjene Američke Države.
Jedan od vlogera, Zouhir Bounou, koji sebe naziva Zizou, postao je zvijezda u svojoj matičnoj državi Maroko, pokazujući kako je zabavno ilegalno putovanje u tuđu zemlju i zavesti čitavu novu generaciju da učini isto.
Zizou zabavlja svoju publiku uglavnom pričanjem o divljim zabavama na plaži i svađama s policijom u zemljama u koje ulazi.
“Pomažem Sjevernoafrikancima da razbiju prepreku straha i ispune svoj san o putovanju na Zapad”, kaže Murad Mzouri, koji je nekada prodavao odjeću u Maroku. Danas, on je jedan od najpopularnijih vlogera čiji svaki video dostigne milijun pregleda.
Vlogovi su puni korisnih informacija za potencijalne ilegalne migrante, na primjer, daju se koordinate za prelazak tursko-grčke granice, uobičajenu količinu novca potrebnu za podmićivanje, imena pravnika koji pomažu ilegalnim migrantima s papirologijom ili imena dobrotvornih organizacija koje pružaju najbolja skloništa.
>EU parlament poziva na uvođenje detaljne afričke povijesti u škole zbog ‘Afro-Europljana’
>Češki matematičar: ‘Posljednji migracijski val nije ništa prema onome što tek dolazi’
Prema pisanju The Economista, videozapisi također savjetuju gledatelje kako dogovoriti lažno vjenčanje, gdje dobiti lažni ugovor o radu ili kako izbjeći deportaciju. “Kažite da niste punoljetni, da ste Libijac i da tražite svog oca”, govori jedan od vlogera.
Odjeljak za komentare ispod videozapisa također je vrlo koristan jer je lako pronaći telefonske brojeve krijumčara ljudi. Međutim, vlogeri upozoravaju na krijumčare i umjesto toga potiču svoje gledatelje da kupe kartu za Tursku. Odatle se ljudima savjetuje da u Grčku nastave pješice. Za Marokance koji pak kreću u Španjolsku, preporučuje se prijevoz jet-skijem.
The Economist ističe, mnogi vlogeri imaju sveučilišne diplome, pa tako i njihovi sljedbenici. Štoviše, videozapisi koje stvaraju su vrlo profitabilni. Mzouri navodno zarađuje 2.000 dolara mjesečno od oglašavanja i plasmana proizvoda u svojim vlogovima.
Na kraju, zaključuje stručnjak migracije Matt Herbert, sjevernoafrički vlogeri imaju jednu veliku prednost. “Zapadne vlasti mogu prilično dobro razumjeti standardni arapski jezik kako bi pronašli informacije koje na društvenim mrežama dijele migranti iz zemalja poput Sirije. Međutim, sjevernoafrički dijalekti su im preveliki problem”.
Izvor: narod.hr/The Economist