EK tvrdi: Nema dokaza o različitoj kvaliteti hrane na istoku i zapadu EU-a

epa07553498 EU Commission President Jean-Claude Juncker holds a press conference in Brussels, Belgium, 07 May 2019. During an important press conference, the Commission president presented his vision ahead of the Informal EU27 Leaders' meeting in Sibiu, Romania. EPA/OLIVIER HOSLET

Neki prehrambeni proizvodi iste ili slične marke imaju različit sastav, ali nije uočen konzistentan geografski uzorak, na što su žalile zemlje članice iz srednje i istočne Europe, pokazuju rezultati paneuropske kampanje testiranja prehrambenih proizvoda koje je u ponedjeljak objavila Europska komisija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Nije uočen konzistentan geografski uzorak uporabe jednakog ili sličnog pakiranja za proizvode različitih sastava. Nadalje, proizvod nije nužno lošiji ako se razlikuje u sastavu”, navodi Komisija.

“Neki Europljani smatraju da se prehrambeni proizvodi iste marke koje kupuju razlikuju, možda čak i da su lošiji, u usporedbi s onima koji se mogu kupiti drugdje. Komisija je znanstvenike pozvala da pomognu objektivno procijeniti razmjer takvih razlika na jedinstvenom tržištu. Rezultati su podijeljeni: veseli me što nije uočena razlika u sastavu prehrambenih proizvoda označenih robnom markom koji se prodaju na istoku u odnosu na iste na zapadu, ali zabrinut sam zbog toga što je i kod trećine proizvoda iste ili slične robne marke i pakiranja otkriven razvidno različit sastav”, izjavio je povjerenik Tibor Navracsics, povjerenik za obrazovanje i kulturu, koji je nadležan za Zajednički istraživački centar.

Zajednički istraživački centar proveo je istraživanje u 19 zemalja članica, među kojima i u Hrvatskoj, u kojem su proizvodi ispitivani istom metodologijom radi boljeg uvida u problem dvojne kvalitete hrane. Zajednički istraživački centar (JRC), interna znanstvena služba i služba znanja Komisije, analizirao je u studiji skoro 1400 prehrambenih proizvoda. U devet njih utvrđena su odstupanja u sastavu unatoč istovjetnoj prednjoj strani pakiranja. Usto, za 22 posto proizvoda je prednja strana pakiranja bila slična, a sastav svejedno različit. Nije uočen konzistentan geografski uzorak. Na temelju nove metodologije nacionalna nadležna tijela sada će moći analizirati svaki slučaj posebno, što je potrebno za otkrivanje obmanjujućih praksi, zabranjenih u skladu s pravom EU-a o zaštiti potrošača, navodi Komisija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Na europskom jedinstvenom tržištu ne smiju postojati dvostruki standardi. Novim zakonima kojima se kažnjava dvojna kvaliteta i proširuju ovlasti tijela za zaštitu potrošača u mogućnosti smo stati na kraj takvoj praksi. Europski potrošači bit će sigurni da je ono što kupuju uistinu ono što će i dobiti”, izjavila je povjerenica za pravosuđe i zaštitu potrošača Vera Jourova.

Iako je analizirano 1380 uzoraka 128 različitih prehrambenih proizvoda iz 19 država članica, uzorak nije reprezentativan jer je tržište prehrambenih proizvoda u EU-u ogromno i vrlo raznoliko.

U istraživanju su sudjelovale sljedeće države članice: Bugarska, Cipar, Češka, Danska, Estonija, Francuska, Grčka, Hrvatska, Italija, Latvija, Litva, Mađarska, Malta, Njemačka, Poljska, Slovačka, Slovenija, Španjolska i Nizozemska.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iako je bilo dosta povike na različitu kvalitetu Nutelle koju proizvodi Ferrrero, istraživanje pokazalo da je sastav identičan u svim zemljama u kojem je provedeno. Ista je stvar s pizzom “Quattro Formaggi” od DrOetkera.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.