Novi slovenski parlament bavit će se i financiranjem predizborne kampanje stranaka

Foto: Fah

Istražno povjerenstvo trebalo bi ispitati financiranje svih političkih stranaka, suglasila se većina slovenskih čelnika u četvrtak u završnom predizbornom suočavanju nakon objava da je izborna kampanja stranke s najviše izgleda u pobjedu financirana i novcem mađarskih krugova bliskih protumuigrantskom premijeru Viktoru Orbanu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tri dana do parlamentarnih izbora, raspravu o mogućem paralelnom financiranju stranačkih kampanja i eventualnim nepravilnostima izazvala je informacija objavljena ranije u četvrtak da su mađarski državljani bliski Orbanu posredno preko vlasništva pojedinih slovenskih medija financirali “protumigratsku” kampanju Slovenske demokratske stranke (SDS) Janeza Janše.

SDS je, prema većini anketa favorit za osvajanje relativne većine u novom parlamentu.

Janša je u tv-sučeljavanju rekao da nema ništa protiv istrage o tome kako se financira njegova stranka, ali da u istragu treba uključiti i ostale jer ni one nemaju posve transparentno poslovanje, jer se posredno paralelno financiraju preko državnih tvrtki i medija koje su preuzeli tajkuni bliski strankama ljevice.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Marjan Šarec, čija lista po većini anketa u nedjelju može dobiti najviše mandata nakon Janšine, kazao je da ne bi išao u koaliciju sa strankom koja se financira iz inozemstva, ali je zanijekao da je sam dobio donaciju iz državnog elektrodistributera Eles ili od nekih državnih banaka, kako se pisalo.

Bivša premijerka Alenka Bratušek pohvalila se da je jedino njezina stranka od državne revizije dobila pozitivnu knjigovodstvenu ocjenu o poslovanju u prošloj godini, a predsjednik stranke Ljevica (L) Luka Mesec da će njegova stranka u kampanji potrošiti samo oko 90 tisuća eura jer dobar dio promidžbenih aktivnosti vode njezini dobrovoljci.

Predsjednik Demokratske stranke umirovljenika (DESUS) Karl Erjavec naveo je da su mu priče kako se kampanja može izvesti skoro besplatno ili s desetak tisuća eura čudne i smiješne jer će njegova stranka potrošiti 250.000 eura, što je minimum za neku ozbiljnu kampanju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Svi kažu da će potrošiti manje, a vidim da imaju isti broj oglasa i plakata kao i mi, kako je to moguće”, upitao se Erjavec, ministar vanjskih poslova u sadašnjoj vladi.

“Samo poštarina za slanje promidžbenog materijala stranke na sva kućanstva stoji 100.000 eura, jumbo-plakati 30.000, a da ne govorim koliko stoji plaćeno oglašavanje na radiju i televiziji”, objasnio je Erjavec.

Sve stranke navode da svoje kampanje financiraju i prilozima članstva, te članarinom iz dijela plaće koju moraju davati izabrani zastupnici, a veće stranke pred izbore moraju uzeti kredit jer veća kampanja stoji najmanje milijun eura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Predsjednik Socijalnih demokrata (SD) Dejan Židan priznao je da stranka još nije izašla iz minusa nastalog u kampanji pred izbore 2014. godine, kad se morala zadužiti, a dobila je premalo mandata, pa zato i premalo sredstava iz proračuna koje parlamentarne stranke dobivaju prema broju zastupničkih mjesta koje su osvojili.

Premijer Miro Cerar kazao je da je poslovanje njegove Stranke modernog centra (SMC) potpuno transparentno i zanijekao aluzije jednog od prisutnih konkurenata da je s njezina računa netragom “nestalo” čak 5 milijuna eura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.