Pad zrakoplova Germanwingsa – što znamo do sada i koja pitanja ostaju?

Mnogo pitanja se pojavilo oko toga što se dogodilo zrakoplovu Germanwingsa Airbus A320 koji se srušio u južnim francuskim Alpama, navodi CNN.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Ne znamo mnogo o letu i njegovom padu, kao niti o uzroku nesreće”, rekla je njemačka kancelarka Angela Merkel. Tijekom dana se na mjestu nesreće očekuju francuski predsjednik Francois Hollande, njemačka kancelarka Angela Merkel i španjolski premijer Mariano Rajoy.

Evo koje su informacije dostupne do sada i koja pitanja ostaju neodgovorena.

Let Airbusa A320

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Airbus A320 je krenuo u 10:01 iz Barcelone prema Düsseldorfu, sa 144 putnika i šest članova posade. Germanwings, čiji se zrakoplov srušio, je njemačka zrakoplovna kompanija sa sjedištem u Kölnu te tvrtka kći Lufthanse. Zrakoplov se srušio oko 11 sati na osami blizu Digne-les-Bains u Alpama. Sve koji su bili u zrakoplovu smatra se mrtvima. Zrakoplov je poletio 26 minuta nakon predviđenog vremena polaska.

Ostaje pitanje zašto se zrakoplov srušio?

Posljednji trenuci

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Oko 10:45 zrakoplov je dostigao visinu svog leta od 12.000 metara. Tada je iznenadno počeo pad koji je trajao osam minuta. Zrakoplov je izgubio kontakt s francuskom kontrolom leta u 10:53, na visini od oko 6000 metara, a zatim se srušio. Unatoč prijašnjim informacijama koje su govorile da je posada poslala signal za pomoć prije pada, nadležne zrakoplovne vlasti tvrde da to nije istina. Tvrde da je kontrola leta objavila da je zrakoplov u opasnosti jer nije bilo nikakvog kontakta s posadom.

Ostaje pitanje što se zapravo dogodilo tijekom presudnih minuta?

FRANCE PLANE CRASH

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Mjesto nesreće

Zrakoplov se srušio na neizgrađenom dijelu Alpa. Lokalni dužnosnik rekao je kako se nesreća dogodila na posebno strmom dijelu planine. Zrakoplov je pronađen u komadima, nijednom većem od malog automobila, te ljudski ostaci razbacani na nekoliko stotina metara udaljenosti. Tisuće dijelova aviona i tijela razbacano je po planini, daleko od nastanjene zone ili pristupne ceste. Njemački ministar vanjskih poslova Frank-Walter Steinmeier je opisao mjesto nesreće kao “sliku užasa”.

Ostaje pitanje koliko će trajati potraga za ljudskim ostacima i ključnim dijelovima olupine zrakoplova?

Ljudi u zrakoplovu

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kapetan kobnog leta letio je za letio za Germanwings već više od 10 godina i imao je više od 6.000 sati leta Airbusom. Ne znaju se pojedinosti o još pet članova posade. Počeli su se pojavljivati detalji o nekim putnicima u zrakoplovu, no još nisu poznati točni podaci. U Španjolskoj je proglašena trodnevna nacionalna žalost s obzirom da je u zrakoplovu bilo navodno 45 Španjolaca. Uz njih, među putnicima je bilo 67 Nijemaca, među kojima 16 učenika na povratku s razmjene, potom dvoje Australaca, dvoje Kolumbijaca, te najmanje jedna žrtva iz Belgije. Kopenhagen i Buenos Aires kazali su da su u zrakoplovu bili jedan Danac i dvoje Argentinaca, dok Meksiko vjeruje da je na letu bilo i troje Meksikanaca. London je također kazao da je moguće da je u avionu bilo i Britanaca, a Tokio je u srijedu ujutro objavio da je na popisu putnika dvoje Japanaca koji žive u Duesseldorfu. Prema dosadašnjim informacijama na letu nije bilo hrvatskih državljana.

Ostaje pitanje tko je sve bio u zrakoplovu?

Zrakoplov

Airbus A320 je najzastupljeniji putnički zrakoplov na svijetu, odlične iako ne besprijekorne povijesti u pogledu sigurnosti. Zrakoplov koji se srušio je imao otprilike 58.300 sati leta tijekom oko 47.600 letova, prema navodima proizvođača. Germanwings kaže da je zadnji put zrakoplov provjeren u Düsseldorfu. Taj je Airbus A320 u ljeto 2013. prošao zadnju veliku kontrolu, tipa C, upravo po njegovoj servisnoj knjižici. Takav tip kontrole radi se u pravilu svakih 12 do 18 mjeseci. Airbus je zrakoplov isporučio Lufthansi prije 24 godine.

Ostaje pitanje je li problem sa zrakoplovom doveo do nesreće?

Istraga

Stotine francuskih vatrogasaca i policajaca su uključeni u potragu u Alpama. Nađena je jedna crna kutija, a drugu tek moraju naći. Crna kutija iz zrakoplova koja je pronađena na mjestu pada daje nadu istražiteljima da će otkriti prave razloge zbog kojih je došlo do nesreće. Sumnja se da bi uzrok pada mogao biti tehničke prirode, odnosno kvar na motoru. Neposredno prije pada brzina zrakoplova bila je 564 kilometra na sat. A upravo je to brzina koju pilot pokušava dostići kako bi, ako već dva puta nije uspio, pokušao i na taj način pokrenuti motore, pojasnili su stručnjaci..

Ostaje pitanje: Kada će biti pronađena druga crna kutija i što će otkriti o događajima u zrakoplovu prije samog pada?

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.