Što uči princ George u Thomas’s Battersea School u Londonu?
Bacili smo pogled na kurikul njegove nastave.
Kako navodi tekst o kurikulu na stranicama škole, učenje se u prvim godinama odvija s obzirom na sedam cjelina:
1. osobni, socijalni i emocionalni razvoj
2. komunikacija i jezik
3. fizički razvoj
4. pismenost
5. matematika
6. razumijevanje svijeta
7. izražajna umjetnost i dizajn.
U prvoj godini djeca se igraju i istražuju, donose odluke i uče biti ustrajni i kreativni te riješavati probleme; stvarati dobre međusobne odnose, biti sigurni i sretni, stoji na mrežnoj stranici.
U školi nastoje učenike pripremiti za daljnji akademski razvoj, ali u svom programu navode kako su svjesni i mnogo šire odgovornosti. Priprema djece za školovanje, ali i za život. Na svoju ulogu gledaju kao na temelj u dječjem obrazovanju uz svjesnost da imaju utjecaj na daljnje oblikovanje djece.
Riječ je o kršćanskoj školi koja je otvorena djeci bilo koje vjeroispovjesti. Glavni moto im je „budi ljubazan“. Nastoje učenike učiniti otvorenima, altruističnima, spremnima pomoći. Očekuju da učenici toleriraju različita uvjerenja, religije, kulture.. Podržavaju očuvanje demokracije, vladavinu prava, individualnu slobodu, uzajamno poštovanje i toleranciju različitih vjera i uvjerenja. „To su britanske vrijednosti koje čuvamo i kojima opremimo učenike za život moderne Britanije“.
Grupni rad je ključni dio nastave u 1. godini, a djeca često rade u manjim skupinama izvan učionice.
Prvim razredima na raspolaganju je prostor, kut za čitanje/slušanje. Djeci su na raspolaganju također umjetničke radionice, glazbena škola, dramska nastava, ali i tjelesne aktivnosti.
Ne radi se isključivo u jednj određenoj formi već se koristi individualni rad, grupni, predavanja učitelja, usmeni i praktični zadaci, a pritom se trude zadovoljiti potrebe djece i naglasiti individualnost.
Uspjeh se ocjenjuje kontinuirano, a djeci se daje formalno pisano izvješće o uspjehu.
Engleski (materinski) jezik pokušava potaknuti učenike na rezvijanje vještina u govoru, pisanju i slušanju. Djecu se potiče na izražavanje mišljenja i znanja. Jezik se usavršava i kroz pričanje priča, recitiranje, rasprave, dramu, javne nastupe…
U matematici se također nastoje baviti i problemskim zadacima koji jačaju matematičko mišljenje, ali istovremeno i vokabular. Znanost je predmet koji se bavi biljkama, životinjama, prirodom, materijalima…
Povijest i geografija nastoje smjestiti događaje kronološkim redom, ali i potaknuti djecu da postavljaju pitanja i povezuju gradiva. Potiče se i upotreba karata, globusa, mapa.
Predmet koji se bavi religijom nastoji razvijati svijest o duhovnim i moralnim pitanjima u životnim iskustvima, razviti znanje i razumijevanje kršćanstva i drugih velikih svjetskih religija i vrijednosti sustava koji se nalaze u Velikoj Britaniji. Također, govori se o predanosti religijskoj tradiciji, razumijevanju vjerskih tradicija i kulturnim razlikama koje je potrebno poštivati.
Kurikulum toga predmeta za prvi razred sastoji se od cjelina: Uvod u Bibliju, Noa, Žetva, Josip, David i Golijat, Božićna priča, Uvod u Novi zajvet, Isus i njegova čuda, Isus i njegovi prijatelji, Uskrs, Uvod u Crkvu, Posjet crkvi, Molitva, judaizam.
Pažnja se pridaje i stranim jezicima, a nastoji se djecu upoznati i s novim tehnologijama, umjetnošću i dizajnom.
U ostalim godinama nailazimo i na nove predmete, poput francuskog, umjetnosti, informatike, glazbe, drame, baleta i tjelesnog odgoja.
Tekst se nastavlja ispod oglasa