Slovenija gradnjom željezničke pruge želi pojačati važnost luke Kopar na sjevernom Jadranu

Foto: Slovenske železnice

Nova željeznička pruga od luke Kopar do Divače u zaleđu počet će se graditi već iduće godine, a koštat će manje od jedne milijarde eura, izjavio je u ponedjeljak u parlamentu slovenski premijer Miro Cerar.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Cerar se na prugu, koja bi trebala povećati ulogu Kopra u kontejnerskom i drugom teretu  pred konkurencijom u Sjevernom Jadranu, osobito pred Trstom i Rijekom, osvrnuo zbog kritika oporbe kako je taj projekt još u financijskim i tehničkim oblacima.

Postoji bojazan da će ta pruga završiti kao propala i promašena investicija, kako se to, podsjetili su oporbeni zastupnici, dogodilo s velikom termocentralom na domaći ugljen u Šoštanju, koja je na kraju koštala 1,5 milijarde eura, dvostruko više od predviđanja, zbog čega potrošači danas moraju plaćati skupu struju umjesto da se sredstva uložilo u obnovljive izvore energije i poduzetništvo.

Cerar je ustvrdio da nije riječ o tome da pred kraj svog mandata podiže sebi spomenik, već da je riječ o vrlo konkretnim planovima jer će pripreme za gradnju početi već krajem ove godine, a građevinska dozvola već je izdana.
Gradnja pruge će trajati 6 godina i njome će Koper povećati svoju konkurentnost na tržištu prema jadranskim i europskim lukama kroz koje ide teret u srednju Europu, naglasio je slovenski premijer.
– Cijenu smo u odnosu na prvi projekt smanjili, pa će moderna pruga Koper – Divača stajati manje od milijarde eura, manji troškovi osigurat će  se međunarodnim tenderima i nižim PDV-om na radove, ali i financijskom konstrukcijom u koju će uz sredstva države biti strani fondovi i međunarodni kapital.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema njegovim riječima, Europska investicijska banka (EIB) osigurat će skoro trećinu potrebnih sredstava kroz povoljan kredit na 25 godina, sudjelovat će europski fondovi za koheziju i prometno povezivanje, a računa se i na doprinose zemalja iz zaleđa koje gravitiraju ka Kopru, kao što su Mađarska, Češka i Slovačka.

Slovenski je premijer priznao da će gradnja 28 kilometara duge pruge biti vrlo zahtjevna i da bi troškovi mogli porasti tijekom godina jer je visinska razlika između Kopra i Divače 400 metara, a na trasi će trebati sagraditi cijeli niz vijadukata, tunela, mostova i obilaznica.
Koparska će luka nakon gradnje te pruge još bolje koristiti svoje komparativne prednosti u odnosu na ostale luke u Jadranu i biti kompetitivna lukama u sjevernoj Europi.
Luka Koper je  lani postigla do sada rekordni promet i obavila prekrcaj 22 milijuna tona tereta, što je rast od 6,3 posto, čime se svrstava u najbolje luke u ovom dijelu Europe, osobito u segmentu kontejnerskog tereta, kazao je Cerar zastupnicima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.