Za sudar vlakova u Italiji možda kriva tehnička greška

FAH

Greška u automatskom sustavu možda je pridonijela smrtonosnom sudaru vlakova koji se ovog tjedna dogodio u Italiji, objavio je u srijedu istražitelj tijekom istrage o uzrocima ove nesreće u kojoj je poginulo 27 ljudi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Na ovom dijelu nema automatskog sustava”, rekao je glavni policijski istražitelj Giovanni Meoli novinama Corriere della Sera, dodavši da se još uvijek “koristi stari telefonski sustav”.

Spasioci su već pronašli snimač podataka jednog od vlakova u pokušaju da otkriju je li za nesreću odgovorna ljudska ili tehnička greška. Tužitelji obližnjeg grada Tranija istražuju optužbe za ubojstvo iz nehaja, iako one nisu usmjerene na neku osobu.

Sudar dvaju vlakova dogodio se u utorak ujutro na jednostrukim tračnicama između Corata i Andrije, sjeverno od lučkog grada Barija. Ozlijeđeno je oko 50 ljudi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za dio željezničke pruge gdje se nesreća dogodila dugo se govori da treba renoviranje te proširenje na dvije tračnice, no taj se zahvat odgađao. Pošto nije bilo automatskog sustava, šefovi stanica telefonski bi razgovarali da se informiraju o tome je li dio slobodan za promet.

“Taj dio željezničke pruge već je napola pod automatskim sustavom kontrole”, rekao je Massimo Nitti, predsjednik željezničke tvrtke Ferrotramviaria, dodavši kako nažalost “to nije slučaj na mjestu gdje se dogodila nesreća”.

“Trebamo otkriti gdje se razbio lanac kontrole”, dodao je .

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Talijanska novinska agencija ANSA je, citirajući istražitelje, prenijela da bi uzrok mogao biti u tome što je zakašnjeli vlak prošao nezapaženo, zbog čega su šefovi stanice mislili da su tračnice slobodne.

“Problem nije u jednoj traci pruge jer je takva situacija u gotovo pola Italije. Problem je u tehnologiji koja je trebala spriječiti ovu nesreću”, rekao je agenciji Adnkronos stručnjak za željeznicu Giuseppe Sciutto, sa sveučilišta u Genovi

Službe spašavanja provele su noć tražeći žrtve i preživjele, s naglaskom na dva prednja vagona uništena u sudaru.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

“Ne znamo ukupan broj putnika jer to nije zrakoplov i nemamo nikakve liste”, rekao je tužitelj Francesco Giannella. Istražitelji ne odbacuju mogućnost da među poginulima ima stranaca.

Dva vlaka, od kojih je jedan proizveden 2005., a drugi 2009. godine, vozili su brzinom od oko 100 kilometara na sat kad su se izravno sudarili u zavoju na tračnicama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.