Niti je umjetna, niti je inteligencija

inteligencije
Montaža: Narod.hr, izvor: Fah, snimka zaslona, iStock

Komentar čitatelja

Tekst se nastavlja ispod oglasa

(Ne)pristranost umjetne inteligencije: Kako popularni chatbot opisuje osobe s hrvatske scene?

Niti je umjetna, niti je inteligencija.
Programiran algoritam, a “obojanost” ovisi o programeru tj. investitoru.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ja bih čak rekao da ne ovisi o programeru, nego o primjerima na kojima je “naučena” (još jedna pogrešna riječ koja se udomaćila u ovim vodama).
Naime takvi sustavi se “uče” tako da ih se izlaže velikom – ogromnom – broju “primjera za učenje”; kad kažem velikom ili ogromnom, to nisu stotine ili tisuće primjera, nego stotine milijuna ili više (za ChatGPT kažu da su u fazi “učenja” koristili nekih 300 milijardi riječi ili 570 GB podataka). Tzv. “umjetna inteligencija” nema sposobnost razumijevanja pojmova, poput čovjeka (to će vam i sam ChatGPT potvrditi ako ga pitate), nego pri oblikovanju odgovora oponaša obrasce koji su bili prisutni u podatcima za učenje. Ili kao što napisah u drugom komentaru, “monkey see, monkey do”.

E sad, kakvi su to podatci kojima je “učen” sustav? Kažu, tekstovi skinuti s interneta, uključujući knjige, wikipediju, članke, blogove, portale… Naravno da će tu prevladavati “mainstream”. A onda su i odgovori, logično, takvi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.