Ministar turizma Darko Lorencin predstavio je danas Vladi Republike Hrvatske tijek provođenja Strategije razvoja turizma RH koji precizno definira smjernice za povećanje konkurentnosti hrvatskog turizma na međunarodnom tržištu.
Akcijski plan Strategije definira ukupno 26 prioritetnih mjera turističke politike u funkciji podizanja konkurentnosti integralnog hrvatskog turističkog proizvoda, a Ministarstvo turizma je do sada krenulo u realizaciju 23 mjere.
Lorencin se posebno osvrnuo na investicije u hrvatski turistički sektor, zakonodavni okvir u nadležnosti Ministarstva turizma i pripremu Strateškog marketing plana te mogućnosti povlačenja sredstava iz EU fondova za turistički sektor.
„Što se tiče novih investicija, u tim je procesima ključna suradnja s Državnim uredom za upravljanje državnom imovinom, a najbolji primjer te suradnje su Kupari koje smo u potpunosti pripremili za potencijalnog investitora. Također, uskoro ćemo pripremiti i druge lokacije bivše vojne imovine s ciljem stavljanja istih u turističke svrhe. Za investicije u turizmu veliku je ulogu imao i Zakon o financijskom poslovanju koji regulira predstečajnu nagodbu jer smo putem njega za ukupno 8 društava u većinskom državnom vlasništvu sklopili nagodbe pred mjerodavnim nagodbenim vijećima, od kojih je za njih 6 pronađen strateški partner,“ izjavio je Lorencin.
Lorencin je naglasio kako će se za Kupare uskoro objaviti glavni poziv za dostavu obvezujućih ponuda, dok se raspisivanje natječaja za projekt Velikog Brijuna očekuje na jesen. Spomenuo je i 57 pisama namjere koje je CERP zaprimio za hotele Plat, Maestral i Imperijal Rab te poručio kako ta poduzeća trebaju naći strateške partnere iz turističke branše koji će ostvariti znatan utjecaj na destinacije u kojima se poduzeća nalaze.
Najavio je pokretanje procedura za Zakon o pružanju usluga u turizmu, Zakon o ugostiteljskoj djelatnosti, kao i za Zakon o turističkim zajednicama i promicanju hrvatskog turizma koji je ključan za funkcioniranje turističkog sustava.
„Dosadašnji sustav je bio vrlo učinkovit i to je sustav kojem trebamo biti najzahvalniji što imamo ovako razvijeni turizam. Međutim, došlo je vrijeme kada taj sustav treba mijenjati i prilagođavati novim uvjetima na tržištu. Izmjene koje predlažemo idu u smjeru da turističke zajednice neće voditi samo brigu o destinaciji, već će za zadatak imati istinsko upravljanje i razvoj proizvoda na razini destinacija. Mi samo želimo ojačati sustav turističkih zajednica tako što ćemo ih dinamizirati,profilirati i snažnije povezati s privatnim sektorom“, objasnio je Lorencin.
Lorencin je ocijenio da očekuje da će se pred članovima vijeća finalna verzija Strateškog marketinškog plana naći krajem lipnja ove godine.
Iz Ministarstva turizma tvrde kako su neki od glavnih strateških ciljeva do 2020. godine realizacija 7 milijardi eura novih investicija, povećanje turističke potrošnje na 14 milijardi eura, poboljšanje strukture i kvalitete smještaja te nova zapošljavanja u turističkom i ostalim srodnim sektorima.koje definira Strategija razvoja turizma
Smatraju kako je glavni cilj strategije da Hrvatska u 2020.godini bude jedna od najkonkurentnijih zemalja svijeta na području turizma. Stoga je Ministarstvo turizma ove godine raspisalo nove bespovratne programe financiranja za povećanje konkurentnosti hrvatskog gospodarstva.
„Naši su gosti oduševljeni uvođenjem besplatnih pristupnih wifi točaka, a koje smo sufinancirali putem programa Hotspot Croatia. Sljedeće godine imat ćemo i nove centre za posjetitelje, kao i nove plaže koje su se prometnule među naše glavne turističke proizvode. Također, u turističku infrastrukturu usmjeravamo novac iz programa Fond za razvoj turizma putem kojeg smo, u prvoj odluci, s ukupno 20 milijuna kuna podržali velike projekte diljem zemlje, a odabrane ćemo i dalje pratiti“, zaključio je Lorencin.
Tekst se nastavlja ispod oglasa