O važnosti i velikom potencijalu daljnjeg rasta drvne industrije za gospodarstvo RH govore i podaci o ukupnoj robnoj razmjeni za prvih šest mjeseci 2014. godine kada u prvih šest mjeseci ove godine drvni sektor bilježi izvoz od 667 milijuna dolara i suficit trgovinske bilance s inozemstvom od 391 milijun dolara. To je 40,2 posto veći iznos u odnosu na isto razdoblje prošle godine kada je vrijednost izvoza iznosila 483 milijuna dolara, stoji u priopćenju Hrvatske gospodarske komore (HGK).
U ukupnoj robnoj razmjeni s inozemstvom za prvih šest mjeseci 2014. udio drva, drvnih proizvoda i namještaja iznosi 10 posto kada govorimo o izvozu i 2 posto kada govorimo o uvozu, navodi HGK.
Ističu da je udio izvoza drvne industrije u ukupnoj robnoj razmjeni s inozemstvom porastao sa 8 posto na 10 posto, u prvih šest mjeseci 2014. godine u odnosu na isto razdoblje od prošle godine, dok je udio u izvozu ostao na istoj razini.
Ako znamo da je rast izvoza u 2013. godini u odnosu na 2012. godinu iznosio 8 posto, tada vidimo da podaci za prvih šest mjeseci ove godine upućuju na zaključak o snažnom, kontinuiranom i pozitivnom trendu rasta izvoza drvnoprerađivačkog sektora, napominju iz HGK.
Dodaju kako je hrvatska drvna industrija oko 65 posto svoje ukupne proizvodnje plasirala u izvoz, a preko 60 posto ukupnog izvoza su finalni proizvodi, odnosno namještaj, podni oblozi- parket, građevinska stolarija, drvene kuće, drveni impregnirani pragovi, pogrebna oprema i drugo, dok su oko 30 do 40 posto polufinalni proizvodi, odnosno građa, elementi, sagomati i drugo.
Izuzetna važnost ovog sektora je po multiplikativnim efektima koji se ostvaruju proizvodnjom baziranoj na domaćim resursima i domaćem znanju, plasmanom finalnih proizvoda na inozemna tržišta, te uključivanjem mnogih pratećih djelatnosti; proizvodnja ljepila, okova, brusnih papira, stakla, metalne industrije, dizjan, transport, logistika i drug, ukoliko je multiplikator dodane vrijednosti i do sedam puta.
“Glavna izvozna tržišta svih hrvatskih tvrtki iz drvoprerađivačkog sektora su Njemačka, Italija, Austrija i druge zemlje Europske unije. Iako su hrvatski proizvođači na tim tržištima bili prisutni i ranije, činjenica je da nam je ulazak u Europsku uniju znatno olakšao izvoz i ubrzao te pojednostavio čitavi postupak te otvorio nove izazove i mogućnosti za drvoprerađivački sektor”, rekao je predsjednik Udruženja drvnoprerađivačke industrije HGK Zdravko Jelčić.
Proizvodnja namještaja i podnih obloga –masivnog parketa dva su glavna proizvoda na kojima domaća drvna industrija mora temeljiti svoju strategiju za još veći i uspješniji prodor na strana tržišta.
Udruženje drvnoprerađivačke industrije HGK pozdravlja izmjene u Industrijskoj strategiji
Na jučerašnjem radnom sastanku Izvršnog odbora Udruženje drvno-prerađivačke industrije HGK, predstavnici Izvršnog odbora su izrazili svoje zadovoljstvo djelomičnom promjenom, odnosno korekcijom prvobitne verzije Industrijske strategije te uvrštavanje proizvodnje namještaja C-31 u djelatnosti koje su u skupini strateških djelatnosti u RH, priopćili su iz HGK te dodali kako se na ovaj način djelomično prihvaća i uvažava stav izražen pisanim prigovorom s prijedlogom da se kao podloga za izradu industrijske strategije uzme i segment drvne industrije C-16 – Prerada drva i proizvoda od drva i pluta, osim namještaja. U tom segmentu se nalaze mnogi proizvođači proizvoda visoke dodane vrijednosti, zaposlenosti i izvoza.
Iz HGK smatraju kako Hrvatskoj trebaju biti poljska i austrijska drvna industrija koje su u svojim nacionalnim okvirima prepoznate kao strateške grane te su danas perjanice u razvoju tih zemalja. Ističu kako austrijska drvna industrija ostvaruje preko 12 milijardi eura prihoda godišnje, a poljska drvna industrija ostvaruje preko 13 milijardi eura prihoda godišnje.
„Budući da je u usvojenoj Industrijskoj strategiji RH glavna odrednica budućeg industrijskog rasta izvoz, odnosno konkurentnost poduzeća na izvoznom tržištu te da drvni sektor posjeduje sve pretpostavke za ostvarivanje globalne konkurentnosti, prirodne i ljudske resurse, tradiciju i iskustvo, iznimno je važno da se u svim važnim gospodarskim promišljanjima i odlukama ovaj sektor valorizira sa svim svojim potencijalima rasta“ naglasio je Jelčić.
Tekst se nastavlja ispod oglasa