U kolovozu ostvaren rast turističkih dolazaka i noćenja

Na 5. sjednici Turističkog poslovnog vijeća pri HGK održanoj 16. rujna u HGK glavna je tema bila dosadašnji tijek turističke sezone te daljnja očekivanja na tržištu, a članovi TPV-a upoznati su i s organizacijom manifestacije „Dani hrvatskog turizma 2014.“ u Opatiji, „Forumom obiteljskog smještaja“, provedbom akcije „Turistički cvijet – kvaliteta za Hrvatsku 2014.“ te pripremama za susret turističkih djelatnika s predstavnicima Vlade RH za vrijeme trajanja manifestacije „Dani hrvatskog turizma 2014.“. Uz članove neovisnih strukovnih udruga turističkog sektora, na sjednici su sudjelovali predsjednici udruženja i zajednica pri Sektoru za turizam HGK, kao i predstavnici Ministarstva turizma i Hrvatske turističke zajednice.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Turistički je sektor u kolovozu ostvario vrlo dobre, pa i odlične rezultate, istaknuo je Mirko Herceg, savjetnik u Ministarstvu turizma. Bilježi se ponovni rast dolazaka za 7,05 posto, a noćenja za dva posto. Od siječnja do kolovoza bilo je 4,86 posto više dolazaka te 2,27 posto više noćenja. Sva turistička područja u Hrvatskoj bilježe rast, a u minusu su jedino područje Kvarnera i Šibenika, 2,4 posto manje dolazaka i 1,61 posto noćenja. Očekuje se kako će ovogodišnji rezultati biti na razini prošle godine, kazao je Ivan Arambašić, pomoćnik direktora HTZ-a, istaknuvši pilot-projekt predsezona i posezona PPS pod nazivom „Hrvatska 365“ u koji su uključene 22 turističke destinacije.

Općenito je turistička sezona bila dobra, ovogodišnje su vremenske neprilike odigrale svoju ulogu, a o „srpanjskoj rupi“ potrebno je razgovarati i zauzeti stajališta te ona mora biti pouka za sljedeću godinu, kazao je Franco Palma, predsjednik Turističkog poslovnog vijeća pri HGK. Komora mora spajati interese u području turizma, a kada je riječ o turističkoj sezoni, mora se govoriti o turističkim segmentima. Stoga će Komora inicirati prema nadležnim institucijama daljnje rasprave po turističkim segmentima kako bi se došlo do odgovarajućih rješenja, kazao je Palma.

U području hotelijerstva Kvarner je ove godine podbacio u srpnju i kolovozu te neće biti oporavka u rujnu i listopadu. Gradovi na obali kao što su Dubrovnik, Split i Zadar iznimno su dobro poslovali. Važni su sadržaji unutar destinacije i hotelskih kuća, kazala je Iva Bahunek, direktorica Udruge poduzetnika u hotelijerstvu Hrvatske UPUHH-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kampovi su zbog vremenskih neprilika ostvarili minus od jedan do dva posto u odnosu na prošlu godinu, što nije tragično, a to područje turizma posljednjih je godina ostvarilo i značajne investicije, kazao je Palma. U devet mjeseci ove godine putničke agencije ostvarile su slične rezultate kao i lani, napomenuo je Zlatko Kukec, predsjednik Udruge nezavisnih putničkih agenata Hrvatske UNPAH, dok je Ivo Fatović, predsjednik Hrvatskog udruženja putničkih agencija HGK, napomenuo kako je broj domaćih gostiju u padu, te da veliki broj gostiju ostvaruje jedno do dva noćenja i stalno je u pokretu.

Miro Šangulin, predsjednik Udruženja turističkih brodara HGK, smatra kako je ova sezona bila neuspješna te nitko u njoj neće zaraditi. Cijene su spustili do minimuma te će ekonomski efekti biti tri puta slabiji. Čarter djelatnost bilježi jednu od najgorih sezona. Novih je brodova ove godine u čarteru 200 do 250 te je prisutna velika konkurencija. Potreban je dobar marketing te posebno oglašavanje nautičkog turizma, navodi Ivica Jurišin, predsjednik Udruženja čarteraša HGK.

Predsjednik Udruge hrvatskih restoratera Abi Shalabi istaknuo je problem pojave velikog broja „fast food“ konkurencije, koja se ne mora pridržavati određenih pravila koje restorani moraju poštovati. Dragutin Kezele, predsjednik Zajednice ruralnog turizma HGK, ističe kako ova djelatnost posluje pozitivno, kapaciteti su im popunjeni, a dolaze i strani gosti. Nezadovoljni su time što se o seoskom turizmu ne vodi računa već su prepušteni sami sebi, a ta je djelatnost budućnost hrvatskog turizma, kazao je. Renata Nevidal, predsjednica Zajednice kulturnog turizma HGK, istaknula je bogatu kluturnu baštinu Hrvatske te organizaciju urbanih festivala s dobrim primjerima u cijeloj Hrvatskoj. Smatra kako male agencije teško mogu same unapređivati ovu djelatnost, no učinjeni su pomaci nabolje, i to upravo u onim destinacijama u kojima je ostvarena bliska suradnja svih aktera.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Problem visine i procedure plaćanja PDV-a „autobusera“ doveo je do toga da Hrvatska gubi 200 milijuna eura otkazivanjem inozemnih prijevoznika, koji dovode goste najviše u predsezoni i posezoni, naglasila je Leila Krešić-Jurić, direktorica Sektora za turizam HGK, zbog čega je iz HGK Ministarstvu financija upućen prijedlog za smanjenje PDV-a i pojednostavnjenje procedure. S obzirom na to da je turistički sektor potencijalan generator novih prihoda i drugim sektorima, taj će prijedlog biti dio cjelovite inicijative za smanjenje stope PDV-a za cijeli turistički sektor, koji će članovi TPV-a uputiti Vladi na predstojećim Danima hrvatskog turizma. Krešić-Jurić je istaknula i manifestaciju „Dani hrvatskog turizma 2014.“ koja se održava 16. i 17. listopada u Opatiji u organizaciji Ministarstva turizma, HGK i HTZ-a, a medijski će partner biti Nova TV. Osim dodjele tradicionalnih nagrada „Turistički cvijet – kvaliteta za Hrvatsku 2014.“ i „Čovjek – ključ uspjeha“, održat će se i 14. Hrvatski turistički forum na temu digitalizacije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 10, 15, 25 ili više eura. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.