Najveća investicija u povijesti splitske Gradske luke

Gradnja putničkih vezova na vanjskoj strani lukobrana splitske Gradske luke najveća je investicija u njezinoj povijesti, a vrijedna je gotovo 23 i pol milijuna eura.

Novi lukobrani omogućit će pristajanje najvećih brodova na kružnim putovanjima i Split uvrstiti među najzanimljivija turistička odredišta. Projekt će, zajedno s projektom dogradnje vezova 26 i 27 u Gradskoj luci koji su financirani vlastitim sredstvima Lučke uprave Split, kao i budućim novim terminalom na lukobranu činiti jedinstvenu cjelinu međunarodnog graničnog prijelaza u kojem bi bili smješteni svi sadržaji potrebni za odvijanje međunarodnog prometa sukladno schengenskim zahtjevima.

Naime, na izgradnju dva vanjska veza nadovezat će se gradnja putničkog terminala na lukobranu. U tijeku je i izrada projektne dokumentacije o budućim sadržajima terminala koji će, osim komercijalnih sadržaja, imati prostore za novi shengenski granični prijelaz koji mora zadovoljavati standarde EU.

Očekuje se da će se nakon završetka gradnje vanjskih vezova značajno povećati broj putnika na kružnim putovanjima u splitskoj luci, kojih je sada oko 200 tisuća godišnje.

Ukupna vrijednost od 23 milijuna i 300 eura bit će izfinancirana iz izvornih prihoda Lučke uprave Split i dijelom iz državnog proračuna. Ulaganja u infrastrukturu su u ovom dijelu Hrvatske apsolutno potrebna i nisu megalomanska nego, po mojoj procjeni, baš po mjeri, rekao je Siniša Hajdaš Dončić, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture.

Po podacima Lučke uprave, tijekom prošle godine kroz splitsku Gradsku luku proputovalo je gotovo 4,5 milijuna putnika, što je u odnosu na 2012. godinu porast od 4 posto.

Podržite nas! Kako bismo Vas mogli nastaviti informirati o najvažnijim događajima i temama koje se ne mogu čitati u drugim medijima, potrebna nam je Vaša pomoć. Molimo Vas podržite Narod.hr s 50, 100, 200 ili više kuna. Svaka Vaša pomoć nam je značajna! Hvala Vam! Upute kako to možete učiniti možete pronaći OVDJE

Izvor: narod.hr/hrt
Photo: fah