Prije nekoliko dana ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković izjavio je da nema nikakvih uvjeta Europske komisije za gradnju Pelješkog mosta i da nema nikakvih zapreka da se on gradi.
Gradnju mosta Pelješac s pristupnim cestama gradit će zajednice ponuditelja, China Road and Bridge Corporation, CCCC Highway Consultants Co. Ltd., CCCC Second Highway Engineering Co. Ltd. i CCCC Second Harbour Engineering Co. Ltd. Hrvatske ceste prenose da je ponuda ocijenjena prema kriterijima kao ekonomski najpovoljnija ponuda, a iznosi 2.081.608.270,72 kn (bez PDV-a odnosno 2,6 milijardi s PDV-om) s rokom dovršetka radova od 36 mjeseci, javno su objavile na svojoj službenoj stranici 12 siječnja.
Odluka o izboru izvođača donesena je dan prije isteka roka od 120 dana od otvaranja ponuda.
Za gradnju mosta pristigle su tri ponude. Osim kineskih izvođača, ponude su dali austrijski Strabag te zajednica ponuđača koju čine talijanski Astaldi i turski IC Ictas Ansaat. Kineska ponuda je daleko najjeftinija i iznosi 2,08 milijardi kuna bez PDV-a, Astaldijeva je ponuda teška 2,5 milijardi kuna, a ponuda Strabaga iznosi 2,6 milijardi kuna.
EU sredstvima osigurano je 357 milijuna eura bespovratnih sredstava za provedbu ovog projekta, što je oko 85% s obzirom na ukupne troškove.
Prisjetimo se, izgradnja mosta počela je 2007., ali je zbog svjetske krize 17. svibnja 2012. prekinuta odlukom Vlade. Raspon mosta iznosi 2404 metara, i to je drugi raspon u Europi po dužini za ovješene mostove, visina mu je 55 metara te širina 21 metar.
Odluka da će kineska kompanija China Road and Bridge Corporation (CRBC) graditi Pelješki most u prvoj fazi ponešto je iznenađujuća, obzirom da je natječajni postupak dosad bio usporavan žalbama, najprije španjolske tvrtke IDP, a onda i hrvatskog poduzeća Lipov Gaj, kako prenosi Lider.
U izjavi sugovornik iz CRBC-a za Lider navodi, “Najveći broj poznatih mostova u svijetu posljednjih je godina napravio ili barem dizajnirao tim CRBC ili kompanija koja je vlasnik CRBC-a, China Communications Construction Co (CCCC). Šest od deset najvećih mostova napravljenih u posljednjih deset godina djelo su CRBC-a.Tajna je težak rad. Svi naši zaposlenici doprinose uspjehu CRBC-a. Pritisak u ovom poslu je velik i svi moraju doprinijeti. Ali možda je najvažnija stvar što smo tome posvećeni, ponosni smo na ono što smo uspjeli napraviti i za CRBC i za našu zemlju”.
Hoće li se na koncu Hrvatskoj dopustiti da europskim novcem plaća kineskog izvođača radova pored, doduše znatno skupljih, europskih?