Razmjena iskustava i zajedničko rješenje problema u kontroli zračnog prometa svrha su 31. europskog regionalnog sastanka europskog dijela Međunarodne federacije udruženja kontrolora zračnog prometa (IFATCA), koji je sinoć otvoren u Punta Skali kraj Zadra.
Riječ je o glavnom godišnjem skupu zajednice kontrolora zračnog prometa u Europi na kojem se okupilo 140 sudionika iz 44 zemlje, a održava se do sutra.
Željko Oreški, predsjednik Udruge kontrolora letenja Hrvatske i dugogodišnji izvršni potpredsjednik IFATCE za Europu, kazao je na današnjoj konferenciji za novinare kako se na skupu održavaju i brojni seminari. Jedan od njih bio je posvećen tzv. periodu kojim se počinje mjeriti performans kontrolora na razini EU, koji počinje 1. siječnja 2015. i u kojemu će Hrvatska kao članica sudjelovati, a o čemu će ovisiti kako će se Hrvatska kontrola zračne plovidbe postaviti na tržištu do 2019.godine.
Direktor Hrvatske kontrole zračne plovidbe (HKZP) Drgan Bilač je istaknuo da je pred tom službom referentni period 2 u kojem se mjeri uspješnost pružanja usluga u zračnoj plovidbi u zemljama EU, a Hrvatska kao dio bloka središnje Europe izradila je svoj plan upravljanja. Plan se sastoji od četiri područja – sigurnost, kapaciteti, utjecaj na zaštitu okoliša i učinkovitost upravljanja troškovima.
“U sljedećih pet godina od nas se traži konstantno smanjenje troškova, a što veća sigurnost, učinkovitost i zaštita okoliša”, rekao je Bilač i dodao kako to nije nimalo lagan zadatak. “Moramo naći kvalitetna rješenja kako bismo odgovorili na te zahtjeve, jer na tržištu EU više nema monopola, odnosno krećemo u tržišnu utakmicu u kojoj će uspjeti samo najuspješniji u sljedećih 10 godina”, kazao je. Sve će, dodao je, nadzirati Europska komisija koja će do 2019. godine objaviti rezultate.
Na pitanje novinara može li HKZP do 2019. izgubiti svoje poslove pa će sve odrađivati neka europska kontrola, Bilač je odgovorio da je to djelomično točno, ali nije vezano za 2019.godinu. “Ovaj performans menagment je temeljen na sustavu poticaja i sankcija. Dakle, za desetak godina očekuje se redukcija broja pružatelja usluga. Ako budemo dobri onda se ne moramo bojati za svoju budućnost. Imamo istu poziciju kao i drugi pružatelji usluga u EU. Jednako kao što mi možemo pružati usluge na prostoru neke druge države, tako i netko drugi može pružati usluge kod nas”, je Bilač.
Osim, problematike predstojećih promjena u europskom sustavu upravljanja zračnim prometom, IFATCA na regionalnim sastancima obrađuje široki spektar tema od zaštite okoliša i ekonomske učinkovitosti te izvanrednim situacijama, kao što su ratna i teroristička djelovanja u Ukrajini i Bliskom Istoku. Održan je i seminar o stresu te programima koji se moraju konstantno provoditi, s obzirom da je zanimanje kontrolora letenja jedno od najstresnijih na svijetu.
Tekst se nastavlja ispod oglasa Tekst se nastavlja ispod oglasaIzvor: narod.hr/h
Photo: navadriatic.com
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr dopušteno je registriranim korisnicima. Čitatelj koji želi komentirati članke obavezan se prethodno upoznati sa Pravilima komentiranja na web portalu i društvenim mrežama Narod.hr te sa zabranama propisanim člankom 94. stavak 2. Zakona o elektroničkim medijima.